Gå til innhold

Hva syns folk om å bygge "kopier" av kjente biler??

Ranger emnet

Eye Candy

Anbefalte innlegg

• Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by DCA

Slike biler kan du snakke stygt om når du får deg en bedre selv! så vidt jeg vet kvalifiserer ikke den audien din til å snakke stygt om noen biler! er ikke noe forresten ikke noe fan av noen bil:rolleyes: selv styler jeg ikke biler,er mer fan av cleane biler med motor..men synes det er tøft å se på når andre foløk bruker penga sine på det og får det gjennomført! men hvorfor kan dere si at den f.eks den supraen da som det er blitt snakk om her ikke er feit?? dere ser en bmw e-30 med litt styling og sier den er feit!? blir litt feil...kan heller bare si det er ikke helt min stil...eller det som sikkert trykker mest...ikke etter min lommebok...

Aldri nevnt audien min jeg så det. Den supraen er oppbrukt, fargen, side skjørtene, felgene, spoileren. Har aldri snakket styggt om noens bil, sier bare at den ikke faller i smak hos meg pga div ting og jalla deler som jeg helst skulle ha sett ikke var på bilen.

Jeg har ikke nok penger til å begi meg ut på ett prosjekt som Våe sin supra osv, men jeg veit en ting. Jeg ville aldri brukt mine penger på å lage noe som allerede finnes og som folk over alt i verden kopierer! Hadde han heller valgt seg noe skjermbreddings kit og en litt finere frontspoiler og tatt av original vingen, så ville den vært mye finere. Du får jo tak i like felger som han har til en Volvo jo. er vel ikke noe vits i å ha en så dyr bil som har like felger og spoiler som nabo gutten med 240`n?

Som Eyecandy racing sier så var stylingen her før F&F, men det er synd at to slike drittfilmer skal få ødelegge og halveis jallafisere import styling og det det virkelig står for!

Jeg har fått intrykk av at i Japan så gjelder "bane/racing/drift" stuket, altså at folk skal ha biler som er gjennomført fete men som de allikevel kan trashe rundt banen osv, ikke kom her og fortell meg at Supraen til Våe (bare ett eksempel, er ikke noe personangrep osv) kunne ha sanket mye pokaler i Japan osv. Når du styler en bil så er det jo for å stikke deg ut av mengden, få folk til å legge merke til deg, ikke for å bli husket som "det var han som lagde den dårlige replicaen fra den filmen" osv. jeg er fullt enig med enkelte her om at det er personlig hva man syntes er pent, men jeg sier det selv, replicaer er ikke pent uansett film og bil.

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at folk skal få bygge å gjøre som de akkurat vil jeg. Bil interessen som er viktig synes jeg, å det blir flere og flere i Norge virker det som. Synes det er kjempebra at folk liker forskjellige ting, hadde vært kjedelig om alle likte det samme. For min del liker jeg japser, masse styling og motor.... Da regner jeg med at folk respekterer det å ikke gjør noe mere ut av det. Snakk om å kaste egg og hater faen til biler å dritt... barnslig spør du meg.

Vil noen ha en f&f kopi, så må det da faen meg være greit det, selv om du ikke vil ha det selv. Er jo ikke akkurat en overflod av de i Norge. Er bare glad det kommer inn spesielle biler å de blir registrert je, uansett om det er amcar, Tysk eller ris. Da har jeg sagt hva jeg har på hjertet... byebye then...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo selvfølgeli lov å si sin mening.. men jeg synes at det burde være på en slags respektabel måte kanskje? Når man snakker om andres biler... For eksempel: Jeg synes ikke at det er så tøft med en kopi av eclipsen i f&f, synes det er litt oppbrukt og kjedelig. Eller som enkelte sier: Faen ass, derre støgge møkka kopien av eclipsen i dritt filmen f&f må være laget for å kaste egg greier på. Han som har bygget den må være "%)("/%/#? i hodet.

Litt vesentlig forskjell!

Må da være noen som er enig med meg på dette her??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg mener nå et det er helt kurant at folk bygger kopier av kjente biler.... Det er jo en ting å jobbe seg mot det også, å få den til å se helt lik ut...

Personlig er jeg mer for å gjøre det man selv ønsker, og gjerne gjøre noe utenom det vanlige....

En del biler blir jo ganske like pga hva som selges av styling.... Hvis man ikke modifiserer slike ting selv, så har man jo noe begrenset utvalg også...

Altså jeg liker best når folk tar sine egne veier, men har full forståelse for at mange gjerne gjør det som "alle" gjør, eller aper etter kjente biler... De gjør det jo fordi at de mener den bilen de "kopierer" er stilig/fin, og det vil de jo at deres egen bil skal være også.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Stephan

Det er jo selvfølgeli lov å si sin mening.. men jeg synes at det burde være på en slags respektabel måte kanskje? Når man snakker om andres biler... For eksempel: Jeg synes ikke at det er så tøft med en kopi av eclipsen i f&f, synes det er litt oppbrukt og kjedelig. Eller som enkelte sier: Faen ass, derre støgge møkka kopien av eclipsen i dritt filmen f&f må være laget for å kaste egg greier på. Han som har bygget den må være "%)("/%/#? i hodet.

Litt vesentlig forskjell!

Må da være noen som er enig med meg på dette her??

Jeg uttrykker bare at etter min smak så er den fæl, klager ikke på fyren eller no, sikkert en ålreit kar, er ikke sikkert at han hadde likt bilen min heller... Kan hende jeg er den eneste som liker den, men det har ikke noe å si siden jeg holder på med bilen for meg selv og ingen andre.

PUSS!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stilen er oppbrukt ja..hvor mange like supraer har du sett i real life da?? hvor mange like bmw'er har du sett? hvorfor blir ikke det rakket ned på?? kan nesten kalle det en motebølge å si at supraen og andre f&f biler er støgge.. den civicen som kom til norge er jo drit feit...og ja veit det er originalen...men hvis noen i sverige bygger en helt lik er den da støgg??

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Stephan

Å en ting til.. vaa supraen er IKKE replica!

The%20fast%20and%20the%20furious%20supra1.jpg

index.php?module=photoshare&func=viewimage&iid=1215&viewkey=

Ikke engang fargen er likedan.....

Eneste som er likt er luftinntakene på panseret..

TAKKKK!!!! =P

audifanatic:

"Som Eyecandy racing sier så var stylingen her før F&F, men det er synd at to slike drittfilmer skal få ødelegge og halveis jallafisere import styling og det det virkelig står for!" - Hvorfor er det drittfilmer da? jeg liker dem jeg, setter et lite preg og en finger på det vi ikke har i norge..!

den supraen er FET, men han skulle hatt en annen farge, og BTW, kom ikke den til Vaa først?? I think so, eller har jeg helt feil?

Er mange biler som er like, men hallo, ikke lag en bil lik en annen en da! ?

Jeg kopierer ikke bilen til fashen fordi den er feit, jeg lager mn egen, og kjører min egen stil :D

Mvh. prizma

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor nevnes Civic'en egentlig? Hvis vi snakker om TET sin blå Civic med mer FWD hester enn noen annen bil i Norge (med Bomex dekalene++) så er jo ikke dette en kopi.

Han kjøpte vel faktisk originalen fra California.

Anyways, dessuten er jeg ganske sikker på at fargen på de Supraene faktisk ER lik ettersom jeg mener begge to bruker Lambo orange (eksakt navn på fargen husker jeg ikke)

To bilder med to forskjellige lyssettinger kan ikke sammenlignes når det gjelder farge...

My two cents...

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by S-2000

Hvorfor nevnes Civic'en egentlig? Hvis vi snakker om TET sin blå Civic med mer FWD hester enn noen annen bil i Norge (med Bomex dekalene++) så er jo ikke dette en kopi.

Han kjøpte vel faktisk originalen fra California.

Anyways, dessuten er jeg ganske sikker på at fargen på de Supraene faktisk ER lik ettersom jeg mener begge to bruker Lambo orange (eksakt navn på fargen husker jeg ikke)

To bilder med to forskjellige lyssettinger kan ikke sammenlignes når det gjelder farge...

My two cents...

NEI, fargene er forksjellige... helt forskjelige..

Mvh. prizma

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vagen

Når man først tar opp "kopier", så syns jeg man like så godt kan inkludere alle som kjøper komplette kit fra kataloger. Blir samme greiene: Du ser en bil, og bestiller akkurat samme deler for å ha maken.

Fantasiløst og kjedelig.

For å ikke snakke om en når man kjøper en bil er det lagd to av den er det en kopi........eller felger

:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

:pimp EYE CANDY :pimp

:titties: RACING :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider