Gå til innhold

17"Polaris på 240 hvilke dekk størrelse kan jeg bruke

Ranger emnet

Volvo_Roger

Anbefalte innlegg

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by locked

205/40-17 ser ihvertfall jævla lavprofil ut ;-)

Da er det problemet løst. da har du bare problemet med å få felga ut i hjulhusene uten å irritere snuten:rolleyes:

Jeg hadde nok gått for 205-40-17" dekk da du sikkert skal ha disse felgene for at volvoen skal se fet ut og "skille" seg ut. Er jo ingen vits i å kjøre på traktordimensjon 215-45-17" så lenge du ikke har noen spesiell grunn til det?:) (ikke ment som personal angrep) just my two cent`s

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del ikke kjøp 215/45 sier jeg ivertfall,da ser dine 17" felger ut som et par 15" med 60profil..på de jeg har hatt har jeg brukt 205/40 og 225/35..Lav profil er det som gjelder..og det angående rulleomkrets kommer an på hvilken årsmod bilen er,på min 80 mod var det godkjent med 205/40...Mest trolig er bilen nyere en det,men skal du først kjøpe dekk,ikke kjøp ballongdekk da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Texascom

Hvis du vil kjenne hver eneste ripe i asvalten kjøper du deg 205/40 men er du litt mer kresen kjøper du deg 215/45.

Jeg hadde 225/45 - 17 på min da den ble gjodkjent... Det er den dimensjonen som er 100% lik den originale når det gjelder rulleomkrets, ta en titt i STRO-boka hvis dere ikke tror på meg...

stemmer nok det,men volvov 240 har forskjellig dekkdim etter årsmodell,altså var min godkjent med 205/40..

Jeg har hullete grusvei hjem siste biten,men har aldrig hatt så mye som 45 profil..På mine 19" har jeg 225/35 og 265/30...og har så absolutt ikke noe problem med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså, felgene er 17x7.5

Det går med 225/45-ZR17 dekk altså!

om dere synest det er for "Høy" profil, må dere bo på autobahn!

spesiellt om den skal senkes! da blir det hard demping og lite krengning..

gammelt bilde av min 242:

gammelt.jpg

ps. ikke senket på bildet, samt den står litt på skrått, nedover mot venstre hjørnet på bildet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

altså, felgene er 17x7.5

gammelt.jpg

ps. ikke senket på bildet, samt den står litt på skrått, nedover mot venstre hjørnet på bildet..

ALTSÅ:volvo polaris felger er 7x17"..Det står det i volvo`s egen katalog...Eiker derimot er 7,5x17" ja,men her var det spørsmål om polaris felger.

215/45 er ille,men 225/45??

Er det om å gjøre å skrape i skjermkantene med orgilalfjærer eller? Må nestn spørre...Jeg anbefaler så absolutt ikke noe annet enn 205+215/40 og 225/35.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

altså, felgene er 17x7.5

gammelt.jpg

Beklager å si det, men de dekka der ser ut som du liker å kjøre offfroad. for alle pingler så gjelder høy dekkdimensjon, men for alle som virkelig liker å kjenne hver stein, kjenne hver minste ugjevnhet på veien så er det lavprofil som gjelder:dude:

Helt seriøst så er det opptil enhver å velge dimensjon på sine felger. Det kan være lurt å høre på hva forhandler sier, men jeg velger å gå for egne meninger og velger å gå for mest lavprofil og litt dekkstrekk når audien skal ha nye felger og dekk.

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider