Gå til innhold

17"Polaris på 240 hvilke dekk størrelse kan jeg bruke

Ranger emnet

Volvo_Roger

Anbefalte innlegg

Originally posted by audifanatic

Nå er vel ikke akkurat 235-35-19 så ekstremt heller da. Faren til en kompis av meg har det på FAMILIE bilen! så ikke vær for stolt du er flere som har mye råere felger på bilen sin som ikke sitter å gråter hvergang de treffer en stein. Man skal jammen ofre seg litt for utseende? eller?

dette kunne du spart deg for da...ikke at det står noe galt men det blir bare dumt! alle her vet at 235-35-19 er ganske store hjul med relativt lav profil...og ikke spesielt god å treffe steiner med... og det kan virke som at du er litt misunnelig.. ikke at jeg mener du er det men kan virke sånn...og det der faren til en kompis av meg tullet!! hva er det for no a? blir litt for barnehage spør du meg! ikke vondt ment...

:)

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Som du sikkert ser så står det i postene mine flere ganger at det er en smakssak med slike dekk dimensjoner :rolleyes: Er det jeg som prøvde å "tøffe" meg med å skryte av dimensjon osv? Nei, jeg kom med forslag til dekkdimensjon som jeg personlig tror ville passe bilen.

Angående det med faren til en kompis, sier bare fakta. Bilen er en Audi A6 2.7T quattro med 235-35-19 hjul som brukes mest av hans mor! Er vel ingen grunn til å slenge inn en slik rapp komentar og forvente "respekt" og "Oi Oi så ekstremt, du er heldig, kan jeg få din autograf" kommentarer eller?

Poenget mitt er at slike ting er en smaks sak (føler at jeg gjenntar meg selv 1000ganger)

er jo kjempe kult med store felger og stor dekkhøyde på en senka bil?:rolleyes:

men jeg trodde denna diskusjonen var over jeg etter som treadstarter fikk tak i felger og veit sånn ca hvordan dimensjon han personlig vil ha? Jeg bare svarte på en litt dum quote fra Frix 244 tic jeg, så hold meg unna disse barnehage sammenligningene dine.

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men uansett da....jeg syntes det du skreiv der var bare dumt å et barnehageinlegg...men ikke ta det innpå deg...kanskje andre som ser de,t som syntes det var en smart ting å skrive!

men er enig med deg...jo lavere profil desto råere!

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tvindal

ja, de ble jo flittig brukt :D

blir kansje 225/30-20 nå joe ;)

vinterdekk??:D

hehe...ikke så veldig flittig brukt!:D

bestemt deg for felgtype?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DCA

dette kunne du spart deg for da...ikke at det står noe galt men det blir bare dumt! alle her vet at 235-35-19 er ganske store hjul med relativt lav profil...og ikke spesielt god å treffe steiner med... og det kan virke som at du er litt misunnelig.. ikke at jeg mener du er det men kan virke sånn...og det der faren til en kompis av meg tullet!! hva er det for no a? blir litt for barnehage spør du meg! ikke vondt ment...

:)

Helt enig med deg der...

Folks meninger er forskjellige, nå må du vere ferdig me å gnåle om de dekk dimmene audifanatic!!

Audifanatic: så ikke vær for stolt du er flere som har mye råere felger på bilen sin som ikke sitter å gråter hvergang de treffer en stein.

Du sliter!! skjønner ikke hvor du har fått det fra atte jeg har sagt jeg var stolt eller sier jeg har råere felger enn noen andre!

Tror det ligger i noe det

DCA sa om

at du er du er litt misunnelig og det om barne hagen

:op

70`144,99`MB 220Cdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by audifanatic

maxis har skjønnt det. hva skal man med feite felger og ballong dekk? er vel en grunn til at dere der ute kjøper slike felger i "store" dimensjoner? Er vel for å få fram litt kjøre egenskaper og sørge for at bilen ser feit ut? men men skal ikke nekte folk å kjøre egen stil.;)

Jeg vet ikke om du har eksoslekkasje? Utsagnet ditt er iallefall helt på trynet!

175/80-14:

DCP_0501[1].jpg

225/45-ZR17:

DSC01391.jpg

Mener du her altså, at 225/45-ZR17 er en "dritt"-dimmensjon, pga. du mener at 10.1cm med dekk-kant er for mye?

225/45-ZR17 er det minste man bør gå, om man vil beholde et snev av komfort.

Om man skal drive bare med racing, kan man gjerne foretrekker "null" gummi, men jeg personlig synest jeg er på grensen til ubehagelig.

Når det er deilig å kjøre med 195/70-14 piggdekk etter sommerdekk, sier det litt.

ps. har da senket med gule koni sport + lesjöfors 45mm, gule koni på hardest instilling. (bare montert bak, fremme ligger å venter på motorbytte)

Det krenger veldig lite med 225/45-ZR17 i komb. med senking, men på humper er det jævlig å kjøre på! Jeg har ikke for brede dekk til felgen og har ikke klart å kante noen felger enda.

Jeg har derimot klart å pungtere et dekk, pga. en dam som skjulte en asfalt-kant pga. veiarbeid.

Vet ikke om jeg kunne søkt erstattning fra Bergen Kommune, siden det ikke var merket veiarbeid, eller merket "asfaltkant" elns.

Surt å punge ut $$$$ per dekk.

ps. jeg kjører heller 225/45-ZR17 enn 215/45, pga. jeg fokuserer mer på bredde enn å få lavest mulig profil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selvsagt er det hver sin smak,men jeg synes at masse profil lixom ødelegger allt med det å ha litt større hjul en orginalt...vi sammenlignet mine 8,5"x17" jp felger med 225/35 med en kompis sin felg av samme type med 225/40 dekk....det var en MEGET stor synlig forskjell...lite pent...Det hører med til historien at han hadde akkurat kjøpt felgene og at dekka sto på felgene,de ble byttet ut til 225/35 før de ble tatt i bruk.....

selv kjører jeg med 225/35 og 265/30 og har hverken problem med at dekka er harde eller at bilen sporer....samt at bilen er senket ca 10cm..

225 dekka er på en 9" brei felg,noe som er i smaleste laget på den felgen..men jeg valgte de dekka med tanke på at jeg ville svinge og at den profilen stemte meget bra ihop med 265/30 på en 10,5" felg som jeg har bak..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by maxis

selvsagt er det hver sin smak,men jeg synes at masse profil lixom ødelegger allt med det å ha litt større hjul en orginalt...vi sammenlignet mine 8,5"x17" jp felger med 225/35 med en kompis sin felg av samme type med 225/40 dekk....det var en MEGET stor synlig forskjell...lite pent...Det hører med til historien at han hadde akkurat kjøpt felgene og at dekka sto på felgene,de ble byttet ut til 225/35 før de ble tatt i bruk.....

selv kjører jeg med 225/35 og 265/30 og har hverken problem med at dekka er harde eller at bilen sporer....samt at bilen er senket ca 10cm..

225 dekka er på en 9" brei felg,noe som er i smaleste laget på den felgen..men jeg valgte de dekka med tanke på at jeg ville svinge og at den profilen stemte meget bra ihop med 265/30 på en 10,5" felg som jeg har bak..

ja, selvsagt er det smak og behag, men det audifanatic her sa, var at enten har man "null"-profil, eller "full"-profil.

mao. han mener at med mindre man kjører 215/30-17, kan man heller kjøre rundt på 175/80-14.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

ja, selvsagt er det smak og behag, men det audifanatic her sa, var at enten har man "null"-profil, eller "full"-profil.

mao. han mener at med mindre man kjører 215/30-17, kan man heller kjøre rundt på 175/80-14.

Jeg er ute etter å provosere litt, men først og fremst så ville jeg prøve å hjelpe tread starter til å få tak i riktig dimensjon til hans bil i og med at jeg har lagt merke til at enkelte skal overfore felga sine med dekk!

Jeg syntes det ser bedre ut om folk hadde kjørt på 175-80-14 enn å kjøre med 225-45 (50)-17 fordi dette da blir litt for "høyt" for min smak! Greit nok at bilen skal brukes bla bla bla men det finnes vel grenser?

Greit nok at dere volvo folka nevner detta med rulle omkrets så ofte, men hva så? Jeg kjører med litt for lite rullomkrets på bilen min når jeg har på sommer dekk og felger, men den lille prosenten er ikke så merkbar på økonomien (har du ikke råd til den lille kronen ekstra i bensin pr L så burde du kanskje ta bussen?!) som på speedometeret. Ligger du kanskje akkurat på 63 fordi du veit at det egentlig blir 60km i real speed? La oss være litt fornuftige eller? Men jeg veit at dette ikke fører frem, jeg trodde som sagt i posten min ovenfor at det var diskutert ferdig, helt til 244tic typen dro inn noen kommentarer som jeg valgte å svare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DCA

tror de mener å få det godkjent når de snakker om rulleomkrets da men...ikke økonomi..:)

Politiet er vel litt mere på nøye på de spray sota baklykten, torshovspoileren, hjemmesnekra effektanlegget og rute senkeren fremfor rulle omkretsen og avviket på 5% så lenge du ikke tar den helt ut da!:rolleyes:

Offsett på felgen og dekkmlønster er som regel det Polititet og vegvesente gidder å sjekke ved vanlig kontroll, er det skikkelig storkontroll så er jo uansett en lyspære som ikke virker mere alvorlig enn om felg og dekk overskrider 5% (eller hva det nå var) på rull omkretsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde valgt 215/45-17 på en 240 hvis jeg skulle hatt 17"... men skulle jeg økt i dimensjon til 18/19" hadde 225/40(35)-18 eller 235(225)-35-19 vært selfølge. for og holde meg litt til topic :)

kjørte med 235/35-19 i hele sommer og hadde da mer en nok av komfort ;)

07 Land Rover Discovery 3, 22" edition ;)

94 Audi RS2

77 Volvo 242 TIC prosjekt, håper på 450++

98 Beneteau Ombrine 700 daycruiser

08 Ski-Doo MXZ 600 X-RS Pro Open

Lenke til kommentar
Del på andre sider