Gå til innhold

Sierra som førstebil..?

Sponge

Anbefalte innlegg

Halla folkens!

Jeg er da en gutt på snart 16 år, dvs at jeg snart kan øvelseskjøre. Og for og kunne det er jeg jo nødt om og ha bil. Så jeg driver da og leiter litt rundt, og av en eller annen grunn syns jeg sierra er så fryktelig iøyenfallende. Iogmed at jeg er litt i manko av kunnskaper på sierra lurer jeg på om folk kan "fill me in" ang denne bilen. Jeg har lyst på Sierra Is 89mod tror jeg det er. Den har vel 120-130 hester eller no. Og hvordan er det med forsikring på disse bilene? Er det overkommelig eller helt på trynet?

Setter veldig pris på svar ;)

Mvh: Thomas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

jeg har hatt to sierrar en sierra 2.0is 1984mod og en sierra xr4i 83mod med 4x4. liker man ikke å skru på bil så ville jeg ikke valgt sierra, men jeg har bare hatt den gamle typen. på xr4 min så måtte jeg skru ganke ofte. men så kjørte jeg mye fort da. men det er en bil å anbefale som første bil. jeg brukte xr`n når jeg fikk lappen. det er ikke dyre deler på sierra. men pass på disse bilene kan være kjørt mye hardt.

jeg har en merce 190E nå, men jeg angrer litt på at jeg kjøpte den i steden for en sierra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Sierra is 89

Halla folkens!

Jeg er da en gutt på snart 16 år, dvs at jeg snart kan øvelseskjøre. Og for og kunne det er jeg jo nødt om og ha bil. Så jeg driver da og leiter litt rundt, og av en eller annen grunn syns jeg sierra er så fryktelig iøyenfallende. Iogmed at jeg er litt i manko av kunnskaper på sierra lurer jeg på om folk kan "fill me in" ang denne bilen. Jeg har lyst på Sierra Is 89mod tror jeg det er. Den har vel 120-130 hester eller no. Og hvordan er det med forsikring på disse bilene? Er det overkommelig eller helt på trynet?

Setter veldig pris på svar ;)

Mvh: Thomas!

IS er en bil jeg anbefaler meget mye. Lette å skru på, og som sakt lett å få tak i deler når det trengs. Men få tak i et bra og pent eksemplar så er det nesten ikke vits, bortsett fra olje skift.

ISen har ca 115-120 hester orginalt.

Hvis du setter forsikring på din mor eller far er det meget gunstige priser..

-I'm so terrific I have my own toll-free number: 1-800-UNBELIEVABLE-

*1998 Ford Scoprio 2.3 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by morty999

jeg har sierra som førstebil.. http://www.sierraisturbo.tk for bilder.. hilsen en på 17år ;)

Nice! Går is'en bra org eller? Jeg syns bestefar sin golf 1.8 gl går bra liksom.. :P

Og det med skruing er ikke no prob! Dere missfortstod kanskje litt, jeg kan skru, men sierra har jeg ikke kjennskap med når dte gjelder modeller..! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Sierra is 89

Dere missfortstod kanskje litt, jeg kan skru,

Vi tror ikke at vi er verdensmestere,vi veit det!!!;)

Hilsen 16årig....:)

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sierra er finfin førstebil det...hjelper å kunne skru ja :rolleyes: men det kommer selvfølgelig HELT ann på kjørestilen. kan ikke skylde på bilen fordi jeg måtte bytte bakaksel!! :rolleyes: det at jeg må bytte motor er kanskje ikke helt min feil men... har man DOHC så må man regne med at toppakningen kan ta kvelden. Min Sierra er også veldig komfortabel. Kan bruke den til "alt". Starter ALLTID...godt varmeapparat, god komfort, "stor" bil.. kan kjøre langt uten å bli sliten. DOHCen har også dreiemoment jeg liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mfafa

Sierra er finfin førstebil det...hjelper å kunne skru ja :rolleyes: men det kommer selvfølgelig HELT ann på kjørestilen. kan ikke skylde på bilen fordi jeg måtte bytte bakaksel!! :rolleyes: det at jeg må bytte motor er kanskje ikke helt min feil men... har man DOHC så må man regne med at toppakningen kan ta kvelden. Min Sierra er også veldig komfortabel. Kan bruke den til "alt". Starter ALLTID...godt varmeapparat, god komfort, "stor" bil.. kan kjøre langt uten å bli sliten. DOHCen har også dreiemoment jeg liker.

Jeg har faktisk kjørt litt, og jeg kjører ikke hardt liksom. Jeg kjører rolig, men liker og ha det gøy på vinteren og gi på noen ganger. Er servo standard på sierra? Motor-varmer?

Dohc=DualOverheadCamshaft? Eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mfafa

DOHC = Dual Overhead Camshaft. Det som er litt digg med den motoren er at den drar veldig jevnt og pent. Greit dreiemoment gjør at du slipper å gire ned hele tida. Servo er standard på disse modellene trur jeg! Min har i tillegg motorvarmer :)

Syns du den går bra eller? Jeg syns som sagt bestefar sin golf 1.8 GL går bra.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

din bestefars golf 1.8 GL er vel forgasser, og i så fall har den skremmende 89 hestekrefter.

Sierra med DOHC motor har 120 hester, og vil sikkert føles som en racerbil i forhold til golfen. Sierraen er heller ikke så tung som mange tror, min veier 1050 kg, men det er da en OHC. Trur DOHC'en veier litt mer.

-Krissa

Bil er livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IS en går meget bra til å værra orginal og første gangs bil.

Doch har som sakt bedre dreiemoment. Og jeg trur oxo at servo er standard på DOCH Sierra'en.

Kan værra bra både mer og uten. Jeg synes det er nesten bedre uten, for da kan du "slippe" rattet når du skal rette opp sladder, og sladde videre på kontra.

Motorvarmer er ikke standard.

-I'm so terrific I have my own toll-free number: 1-800-UNBELIEVABLE-

*1998 Ford Scoprio 2.3 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider