Gå til innhold

Hva skal jeg sette på prisantydning på bilen min?

Ranger emnet

JuIius

Anbefalte innlegg

BMW 323i 2.5 170hk Sedan

Kun kjørt 40000 km (dokumentert servicehefte fra BMW Jæger i Bergen)

Burgunder rød (lakkert helt ned)

Grått stoffinteriør

Manuelle vindusheiser

Stoffmatter

Radio/CD Kenwood

M-speil

Hvite blinkere på hele bilen

Sportluftfilter

18 tommer Dotz Le Mans (sommer)

15 tommer piggdekk med hjulkapsler (vinter)

Som dere ser er det en mangelfull utstyrsliste

Bilde (ikke lakkert ned på bilde)

252.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årsmodell og er vel litt vesentlig å komme med???

Hvorfor skal du selge denne da Julius? Er ikkje hver dag man snubler over en bil med en slik km stand...

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BMW324TDa

Årsmodell og er vel litt vesentlig å komme med???

Hvorfor skal du selge denne da Julius? Er ikkje hver dag man snubler over en bil med en slik km stand...

Det er en 1995 (1996) -modell

Jeg vurderer Touring, jeg har forelsket meg litt i E39 og leter etter ett bra eksemplar av E39 528i Touring. Men jeg er ikke avnehing av å selge men verdt et forsøk

Bilen har ingen heftelser på seg ( ble cashet ut på fredag )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg ville jeg tatt av sportluftfilteret og solgt det utenom eller brukt det på en annen bil. Det er vansklig å sette en pris på en bil med så lite km stand og som er så "gammel". Det at den har lite utstyr trekker nok ned for mange, men dersom du finner den riktige kjøpern som setter bilens historie framfor fikse duppeditter vil du nok kunne klare en pris på 155 000 +/-.

- 1994 BMW 525iXA Touring

- 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES-

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blatt opp mer for bilen hvis jeg var på utkikk etter strøken 323i, men alt avhenger selvfølgelig av hvor kjapt du vil selge bilen osv.

Nå er jo ikke E36 akkurat sjeldent for tiden, men om 10-20 år kunne du fått omtrent akkurat hva du ville ha for bilen (innen rimlighetens grenser).

- 1994 BMW 525iXA Touring

- 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES-

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har solgt biler har jeg brukt rødboka som utgangspunkt for prisen, tar bare prisen i rødboka, og drar av/legger på fra 0.4-0.5 kr per overkjørte kilometer. Hendt jeg har dratt av 10% oppå det igjen og. Bedre å legge seg for lavt og heller få flere intresserte samtidig. Det at den er omlakkert kan mange se på som en ulempe, derfor hadde jeg ikke skrevet det i annonsen.

Veit ikke hva du havner på med rødboka jeg? Om prisen blir helt vill når du legger på alle de overkjørte km?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lionstar

Når jeg har solgt biler har jeg brukt rødboka som utgangspunkt for prisen, tar bare prisen i rødboka, og drar av/legger på fra 0.4-0.5 kr per overkjørte kilometer. Hendt jeg har dratt av 10% oppå det igjen og. Bedre å legge seg for lavt og heller få flere intresserte samtidig. Det at den er omlakkert kan mange se på som en ulempe, derfor hadde jeg ikke skrevet det i annonsen.

Veit ikke hva du havner på med rødboka jeg? Om prisen blir helt vill når du legger på alle de overkjørte km?

Ikke omlakkert, men kun lakkert lister, fanger etc dvs. helt ned.

Iflg en sånn listepris-tjeneste på sms så ble prisen helt vill. Denne er hentet fra rødboka, jeg tror jeg skal snakke med BMW i Bergen om hva de synes jeg skal sette den tilsalgs til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den SMS tjenesten er ikke fra rødboka, kun bilforhandlere og forsikringsselskapene som har denne. SMS tjeneste er vel en tjeneste hvor de summerer opp alle 323ene som har vært tilsalgs på nettet i løpet av siste 12mnd og deler dette på antallet for å så få en gjennomsnittspris. Denne funksjonen hadde også "listepriskalkulatoren" på Motorbørsen.no. Den summerer opp alle like biler som har vært tilsalgs i deres system siste 12mnd og finner gjennomsnittsprisen. Det blir jo helt feil. Rødboka fornyes vel 3-5 ganger i året? Skulle gjerne fått tak i en :)

Allroad 2.5TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider