Gå til innhold

Hva skal jeg sette på prisantydning på bilen min?

Ranger emnet

JuIius

Anbefalte innlegg

Håper ikke folk bruker disse kalkulatorene når de skal kjøpe seg bil..

Testa med en 93 320i som jeg hadde

Bilen din er verdt omtrent 69.000 kroner

"78 liknende biler er lagt ut til en gjennomsnittlig utlysningspris på 78 250. Men realisert pris er som oftest lavere enn prisantydning. Under beregningen vises et utdrag av datagrunnlaget."

Jeg solgte min for ca 120.000,- i april som var.

Allroad 2.5TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nok vurdert og latt den bilen stå til salgs hos en troverdig bilhandler med mest dyre biler og som ikke dreiv med import, så får dere bare gjøre en deal om at han får litt for å selge den.

Helst en deal som er slik at han vil tjene på å selge den dyrt.

Ellers ville jeg prøvd og få solgt den med en naf 6 mnd/10 tusen km garanti, koster 2600 kr, da får kjøperen både kjøpstest og garanti i ett, og du slipper problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med listepriser er mye surr, den kalulatoren på dinside var helt identisk med rødboka på en a6 jeg solgte (etter at dinside kalkulatoren hadde trukket fra de 10 prosentene.

Da var både dinside og rødboka enige om 190 tusen, mens grønnboka lå på 220 tusen. Til sammenligning lå da anbefalt auksjonspris fra BCA på 150 tusen, det samme var aktuell innbyttepris. Bilen ble solgt for 190 tusen inkl årsavgift, en service og en reperasjon, så det ble litt tap i forhold til hva de anbefalte. Merkeforhandleren mente det burde være mulig å få 190 tusen.

Når jeg da så på helt like biler til salgs hos merkeforhandlere lå de

til rundt 220 tusen. Altså grønnbok pris.

Sånn jeg ser det er rødboksprisen hva bilen er verdt, innbytteprisen 20% under, og utprisen de oppnår varierer sterkt, men kan ligge 10% over, og ved privatsalg bør det ligge litt under rødbokprisen.

Lurer du på hva rødprisverdien er, er det bare og ringe en bilhandler og spørre. Jeg har pleid ringe til et par ulike, så jeg veit

de ikke tuller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter på jobb nå, og har sjekka i rødboka. Ifølge den er bilen verdt 113 000,- med en km. stand på 136 000 uten noe utstyr. Du får ingen tillegg for utstyr, men får tillegg for km. stand på ca. 30 000.

Noe som ikke står oppført er hvite blinkere og lakkert helt ned, dette trekker ikke så mye opp, men en pris på ca. 145 000 kr så skal det stemme ganske bra. Så om du lar den gå for 135 000 kr og du er fornøyd med det så burde du og kjøper være fornøyd.

Lykke til med salget.

- 1994 BMW 525iXA Touring

- 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES-

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Evjen

Sitter på jobb nå, og har sjekka i rødboka. Ifølge den er bilen verdt 113 000,- med en km. stand på 136 000 uten noe utstyr. Du får ingen tillegg for utstyr, men får tillegg for km. stand på ca. 30 000.

Noe som ikke står oppført er hvite blinkere og lakkert helt ned, dette trekker ikke så mye opp, men en pris på ca. 145 000 kr så skal det stemme ganske bra. Så om du lar den gå for 135 000 kr og du er fornøyd med det så burde du og kjøper være fornøyd.

Lykke til med salget.

Det var noe slik jeg tenkte i mitt hode også. Jeg regner med å sette den tilsalgs om en uke eller to. Må fikse noen av småtingene eks. koble baklys, montere tåkelys

Lenke til kommentar
Del på andre sider