Sportsvagnen Skrevet Desember 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2004 Hei&hopp alle sammen. Jeg har en 245 med B21 a og M45..det jeg lurte på var om: gir det noen relevant effekt med KN-filter, 3", og grenrør på disse motorene..eller er det bare dritt når motoren er original? :cool: Siter Fast, faster, to fast, DEAD! *Volvo 240GL++ 1989* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Desember 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2004 setter du på 2.5" istede for 3" så taper du ihvertfall ikke effekt, så kan du sette på en annen kam. da får du god merkbar effekt med den comboen du har skrivd opp Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Desember 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2004 Gjør sånn som mambo sier, eller bytt hele toppen, bytte av kam gir deg minimalt med effekt. en 531 med vx3, kn og eksos. får vel et sted mellom 10 og 20 ekstra hester Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Desember 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2004 viser hvor mye du kan.. man får MERKBAR effekt av kam, MÅ ikke bytte topp veitdu Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Desember 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2004 det jeg skrev gir vel en effekt økning på 20-25 +/- hk og hjelper enda mer på dreimomentet Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Desember 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2004 Er vel du som ikke kan så mye vel, jeg sa ikke at man MÅ bytte topp, men det er det beste for jeg tviler sterkt på at man får 20-25 hester med annen kam, kn og grenrør. tror nok det er du som lever i drømmeland, kn og grenrør gi kanskje 5HK, og kammen din gir kanskje 10, det skal litt til å øke effekten med 20-25 hester .hvorfor tror du at man bytter topp ??? fordi det er morsomt ??? nei, fordi man får mer effekt , mindre jalla mekk og mer potensiale. men, men, det er ikke greit for deg som kjører med K -motor Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hayabuza Skrevet Desember 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2004 det finnes kunn en måte å trimme en motor på.. tilføre mere luft! mao. TURBO! drit i eksos og luftfilter.. kjøp deg heller en m47 kasse.. du får faan ikke mere enn 100kmt på den dærre m45 drittn uansett... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Desember 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2004 Originally posted by Hayabuza det finnes kunn en måte å trimme en motor på.. tilføre mere luft! mao. TURBO! drit i eksos og luftfilter.. kjøp deg heller en m47 kasse.. du får faan ikke mere enn 100kmt på den dærre m45 drittn uansett... Hva i alle dager er det som feiler deg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Desember 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2004 Originally posted by locked Hva i alle dager er det som feiler deg? HEHE må le av det han skriver i dag, sikkert i dårlig humør eller noe.. Så du mener det finnes kun EN måte å trimme på altså?? Så hvis jeg høvler og porter toppen, bytter eksos, setter i hvassere kam, så får jeg ikke noe effekt jeg da?? haha bs... M45 holder fint opp til 200km/t, kommer litt ann på utvekslinga på bakakselen også da.. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Desember 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2004 hadde 195km/h på ca 5000 rpm med m45 kasse. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sportsvagnen Skrevet Desember 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2004 Jeg gir faen i toppfarta, er nesten aldri over 120 uansett...mye moro mellom 0-100km/t!! Er aks. og mellomakslerasjon jeg er sugen på..!! Saklige tips...??:D Siter Fast, faster, to fast, DEAD! *Volvo 240GL++ 1989* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Desember 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2004 Originally posted by lars_b Er vel du som ikke kan så mye vel, jeg sa ikke at man MÅ bytte topp, men det er det beste for jeg tviler sterkt på at man får 20-25 hester med annen kam, kn og grenrør. tror nok det er du som lever i drømmeland, kn og grenrør gi kanskje 5HK, og kammen din gir kanskje 10, det skal litt til å øke effekten med 20-25 hester .hvorfor tror du at man bytter topp ??? fordi det er morsomt ??? nei, fordi man får mer effekt , mindre jalla mekk og mer potensiale. men, men, det er ikke greit for deg som kjører med K -motor hahaha.. mr. pro.. kam 10-15hk åpent filter og 2.5" med grenrør ca 5-10 hk.. dvs 20-25hk.. så¨ja? men som sagt grenrør hjelper mest på dreimomentet. sånn i teorien ihvertfa.. er vel uansett lav nok komp i de toppene der fra før eller hva? trenger ikke sette på en med mindre komp. bedre flow ja. men kjekt med litt komp Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcrazy Skrevet Desember 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2004 i og med at der er en A motor det er snakk om her, vil den gasseren klare noe særlig mere enn original effekt? Siter 1991 940 GL B230FB 340.000 km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Desember 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2004 Vet ikke om gasseren henger med på lasset, men du kan jo bare dra på dynga å finne en weber 32/36DGV. skal sitte på noen granada/taunus eller no. Skal passe på K innsug. Er den KG selger for lettere trimming. http://www.kgtrimning.com/forgasare.htm Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.