TMB Skrevet Desember 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2004 Hvor mye er det lurt å lette et svinghjul før det går utover prestasjonene. Tok av svinghjulet på 2,4 min pga to av boltene var knekt, og svinghjulet veide ingen ting... Gikk å henta et orginalt 2,0s svinghjul, det veide 8-9kg (veit ikke helt om vekta er riktig pga badevekt pleier ikke være særlig nøyaktige ved lavere vekt), mens det jeg hadde veide 5kg... Det var dreia av mye på insiden og mye i ytterkant. Hvor mye er det normalt å ta av? PS: Noen som har erfaring med å få ut knekte bolter? Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KviljoRacing Skrevet Desember 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2004 Jo lettere jo bedre, så lenge motoren går fint på tomgang. Spesielt på en lett bil. Kanskje du har mulighet til å sveise på en mutter på skrua som sitter fast i veiva? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Desember 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2004 Har dårlig erfaring med det. Tror nok grisepikk er tingen, men har aldri brukt et slik redskap. Hørt om at folk "vanligvis tar av ca 2kg på svinghjulet. men aldri så mye som 3-4kg... Er litt redd for at svinghulet skal miste sin funksjon. Har ikke testa motoren, da den er nylig kjøpt inn, og står demontert på verkstedgulvet... Må faen meg gjenge opp de andre skrue hullene da de gikk trått som f. kanskje derfor de andre er knekt også. 10.9 bolter veit du, knekker nå de får litt juling... (må ha fått mye juling) :( Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kadettcp Skrevet Desember 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2004 motoren blir kvassere når svinghjulet er lettere( min erfaring) tror ikke du får mere hester eller nm m lett svinghjul Siter 97748454 Kadett c pick up. Saehan max -79 Kadett B RALLYE 2,4 197hk -72 Ascona B 2,5 24v turbo (600+hk) Cheva Pick up 6,2 turbo ic -88 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kadett c kongen Skrevet Desember 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2004 en god gate bil skal ikke gå bra på tomgang... var hos kirkebakken motor og ba han og sette ny kam og dreie ned svinghjulet og avbalansere veiva i motoren min MIN 18 kilo.. da så han på med med STORE øyne og sa: motoren din kommer ikke til og gå på tomgang.... da svarte jeg: det driter jeg i fordi motoeren skal gå som et HÆLVETE over 3000 rpm.. han smilte og sa at det var mine penger.... jeg hadde rett seff.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KviljoRacing Skrevet Desember 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2004 Så kan man jo lure på hva slags motor du har som har mulighet til å ta av så mye :D Såvidt jeg har hørt er omega sitt svinghjul på 14 kg, og det er Enormt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kadett c kongen Skrevet Desember 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2004 Originally posted by KviljoRacing Så kan man jo lure på hva slags motor du har som har mulighet til å ta av så mye :D Såvidt jeg har hørt er omega sitt svinghjul på 14 kg, og det er Enormt! 2,0e motor... manta gsi blokk og topp du ser bilen på første gatebil rød meg grått bur.... er under "litt" ombygning nå... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KviljoRacing Skrevet Desember 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2004 Tror det ikke før man får se det er det noe som heter, hehe... 18 kg er rimelig mye å ta av :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Desember 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2004 :eek: å herre gud... Det er f. meg mye å lette, har du noe bilder asv bilen di da? veier 2,4 svinghjulet 14kg... Da må det nok være et letta 2litersvinghjul jeg har. tviler på et det går ann å dreie et 14kg svinghjul ned til ca 5kg.. (hvis badevekta er rektig da... ) Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kadett c kongen Skrevet Desember 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2004 Originally posted by TMB :eek: å herre gud... Det er f. meg mye å lette, har du noe bilder asv bilen di da? veier 2,4 svinghjulet 14kg... Da må det nok være et letta 2litersvinghjul jeg har. tviler på et det går ann å dreie et 14kg svinghjul ned til ca 5kg.. (hvis badevekta er rektig da... ) jeg sitter ikke her og lyver... men bilen blir stilt ut på gatebil+ en hel haug med grise kjøring på banen.... skulle gjerne lagt ut bilde av motor + bil her men vet ikke hvordan man gjør det.... men en rød kadett c med sølv/grått bur og sparco stoler... bilen har gått mye i akershus/bærum traktene i sommer.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kadett c kongen Skrevet Desember 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2004 det er en 2,0e motor fra manta GSI som er trimmet... tillfelle noen som lurte... men skal selge motor til sommeren da jeg har planer om LET motor... de som er intreserte i og evt kjøpe motor kan få sitte på et par runder (evt) kjøre på rudskogen... mvh meg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Desember 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2004 Har en kammerat som er på jakt etter en trimma 2,0l. Hvor mye skal du ha for den? Går'n bra? Hva er det som sitter i'n av kam og sånt da? Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kadett c kongen Skrevet Desember 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2004 Originally posted by TMB Har en kammerat som er på jakt etter en trimma 2,0l. Hvor mye skal du ha for den? Går'n bra? Hva er det som sitter i'n av kam og sånt da? bilen går bra ja den bremser 147 hk på hjulene og 182 i motor..(har seff papirer..) sitter 309 eller 319 graders cam porta top svinghjul+veiv avbalansert 18 kg sinter clutch 2x 45 weber ny overhalte hos forgasser service i drøbak grenrør hele veien 4-2-1 smidde stempler borra til 2,1liter motor skal være god til 190-200 hk har ikke fått ut alt pga har ikke hatt råd til justert bart cam drev (har kjøpt nå men ikke mont)men før sommeren er det på plass + ny bremsing... autoconsult i skotselv(PER GULBRANSEN) SA AT DETTE VAR EN BEGET BRA MOTOR men den skal bremses of tunes helt opp til våren.. dette er jævelig dyrt og bremse 1500 for 1 time deretter 800++ for de neste alt er bygd på papirer til affen(alf eng motor) ingen jalla mekk. du får komme med bud når alt er optimalt evt en prøve tur... men jeg kan si deg at den spinner løs i 120 på våt asfalt med 17" med bra hjul.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KviljoRacing Skrevet Desember 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2004 Heftige greier:eek: Når begynner det å dra? drar helt til 8000 eller?:D Originale vippearmer og ventiler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kadett c kongen Skrevet Desember 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2004 Originally posted by KviljoRacing Heftige greier:eek: Når begynner det å dra? drar helt til 8000 eller?:D Originale vippearmer og ventiler? ' det er nye ventiler med dobbel ventil seter.. vippe armene er jeg litt usikker på.... den drar fint til 7500 men med litt iverig breisladd så paserer turteller lett 8500. men alt er liksom litt usikkert... har ikke fått testa motoren orntelig uten justerts bart cam drev... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.