Gå til innhold

Letta svinghjul?

Ranger emnet

TMB

Anbefalte innlegg

Originally posted by turbomega

Øhm, ute å sykler? Mener du multiangle ventilseter eller dobble ventilfjærer.. Høres ut som om du ikke har bygd motor selv. (ikke for å fornærme deg men)..

tar det ikke som en fornarming men det sitter doble ventil fjerer ja og doble ventil seter...

jeg har ikke bygget motor self fysisk men jeg har gjørt alt jeg har fått beskjed om av alf eng... og han bygget motor sammen...

jeg bare kjører den... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

Er moro å få saget av føttene når et svinghjul separer på 7-8000 omdreininger. Håper dere bruker noen slags beskyttelse rundt clutchhuset, for selve clutchuset klarer ikke å stoppe fragmentene når svinghjulet eksploderer.

jajaj shit happens.... håper ikke det skjer...

men jeg ligger på 3000-4001 rpm på veien.. jager bare på om det er noen som vil leke litt... har tatt endel e-30 m3. (fy faen det er morro)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kadett c kongen

det sitter doble ventil fjerer ja og doble ventil seter...

Doble ventilseter? Hva i all verden er det du mener? Ventilsetet er området rundt ventilen der ventilen tetter mot. På CIH er ventilsetet samme del som selve toppen, men på OHC er det et eget sete som er innsatt i alutoppen. Men hva er det du mener? Muliangle seter eller et spor midt på som deler kontaktflaten i to? Bilder?

www.turbomega.tk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

doble ventil seter da sliper man 2x spor i ventilsetet som man lager 2 seter av... akkurat som om du ledder to venstil seter oppe på verandre.. hvis du fårstår hva jeg mener... allneggs flaten på ventilen blir liggene inntil begge sporene i ventilsetet...

jeg kunne lett ha tegnet det men jeg vet ikke om hvordan man legger det inn her... allså det blit to knekker på ventil seter i stedet for en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tegn i vei..

Skjønner ikke nei. Mistanke om at du deler kontakflaten i to..

2 knekker i stedet for 1?

Det er jo vanligvis tre da.. 45 grader på kontaktflaten, 60 grader og var det 30 grader for å avgrense flaten.. Syns å huske det.

mail bilde på h106104 (alfakrøll)stud.hib.no så kan jeg legge det ut.

www.turbomega.tk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by turbomega

Tegn i vei..

Skjønner ikke nei. Mistanke om at du deler kontakflaten i to..

2 knekker i stedet for 1?

Det er jo vanligvis tre da.. 45 grader på kontaktflaten, 60 grader og var det 30 grader for å avgrense flaten.. Syns å huske det.

mail bilde på h106104 (alfakrøll)stud.hib.no så kan jeg legge det ut.

har prøvd og sende deg en tegning , men jeg kan ikke tegne i det hele tatt..... i alle fall ikke på paint... leter etter bile då pcn min som jeg har av et bobbel ventil sete + ventil....

fant ut akkurat nå at jeg ikke er noen god lærer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider