Gå til innhold

hvis du skulle kjøpe en 240.....

Ranger emnet


psychoExtreme

Anbefalte innlegg

Originally posted by psychoExtreme

hvilken:

 

- motor og gear utgave ville du valgt og hvorfor? (hvis man ser bort ifra turboutgaven)

- interiørsammensetning?

 

Det jeg gjorde var å rett og slett drite i interiøret og motoren/gear... Det er (relativt) greit å bytte i etterhånd, det som jeg derimot syns er viktig er å få en bil med så lite rust som mulig.

 

Hvis du ikke har lyst til å bytte deler selv, og ikkke har tenkt å trimme noe burde de fleste volvomotorene/delene holde greit til ditt bruk, kanskje prøve å få en med innsprut for å få ned bensinforbruke noe. (Her kan jeg ta feil, men da retter sikkert noen på meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by psychoExtreme

innsprut er jo greit og 5 trinns eller 4+OD også...

men Hvilken av innsprutmotorene da?

B230K?

B230E?

B23E?

B230F?

 

b230k er gasser motor....

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B230F med M45/M47 kasse (med OD taper man effekt), satt på 531/405 topp, grenrør, k.n filter og 3" eksos, event byttet chip. Da får du noe som kjører fra orginale biler. Funker som en mellomting mens man venter på turbo og over 200HK. Årgang er uvesentlig så lenge den ser pen ut

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 1978 Volvo 242 GT med alt utstyr (er vel orginalt på disse)

 

Det er Drømme...sammen med en orginal Svart 242 Turbo med alt!!:)

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilene med FX motor var en del dyrere og er derfor meget sjeldne. Skal du ha en bil med FX motor må du nesten til sverige.. på dynga.

 

Jeg har en 240 uten motor. Det funker greit (bruker lite bensin :D)

Neida, den står å venter på å få B230FK motor fra '97 under panseret. 2.3 injection og lavtrykksturbo. 135HK og 230Nm ved 2300rpm.. God motor, og er veldig "lett" å trimme og blokka holder til mange hester..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår