Gå til innhold

Alfa Romeo i Troms

Ranger emnet

Hansy

Anbefalte innlegg

Noen som vet om noen folk som har alfa romeo i Troms???

Eventuelt har bilder av noen?

Har sett en sølv grå 147 på tur til Tromsø fra Stortsteinnes,men eieren er ikke lokalisert.

Noen flere som vet om alfa eiere?

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

møter en rød 156 med vinge nesten hver dag når jeg kjører til Harstad på jobb.. en kompis hadde en mørk grå/sort GTV av ganske ny modell og turbomotor.. denne ble solgt til en annen i Harstad, før den så forsvant fra byen.. hvor den er nå vet jeg ikkje.. min onkel hadde også en GTV6 fra 80tallet.. en mørk grønn.. denne fikk en stormfull natt ett tre over seg, og ble solgt som prosjekt.. om den fortsatt er i live vet jeg ikke.. har ingen bilder

1993 Bmw 320i 24V Coupe --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=156879

x1988/91 Mercedes 190d 2,5 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=54434

x 1991 Mercedes 190E 2.0 <- alt av deler selges

x 1985 Volvo 740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Går en rød 156 (mener jeg det var) på finnsnes. Og på onsdag på Rimi hang det salgsannonse på en svart Alfa Romeo, men fikk ikke registrert mer, så akkurat grillen på bilen før jeg var gått ut døra. Og en noe sint unge som ville hjem og sove gjorde at det ikke var et alternativ og snu for noe annonselesning..

-Why Drive When You Can Drift..-

*Nissan SilEighty -92

*Mitsubishi Carisma -96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gtv6 116 er en nydelig bil,når jeg blir 18 skal jeg ha en slik...

Den røde bruker å stå utenfor en klokkebutikk mitt i sentrum av finnsnes,han bor litt utenfor finnsnes,nesten med lenvik billakkering.

Den svarte du har sett annonse på er sansynlig vis Alf Arne sin,han bor på runnvannet i Tromsø,har har også en ny gt,men han prøver å får solgt sin svarte 156 sw med beige seter.

Har også sett en sølvgrå 156 sw ved Tømmernesset som er før Finnsnes,meget pen bil....

Selv om alfa er en sjelden bil så kommer det flere og flere i nord norge av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MR.156

Gtv6 116 er en nydelig bil,når jeg blir 18 skal jeg ha en slik...

Den røde bruker å stå utenfor en klokkebutikk mitt i sentrum av finnsnes,han bor litt utenfor finnsnes,nesten med lenvik billakkering.

Den svarte du har sett annonse på er sansynlig vis Alf Arne sin,han bor på runnvannet i Tromsø,har har også en ny gt,men han prøver å får solgt sin svarte 156 sw med beige seter.

Har også sett en sølvgrå 156 sw ved Tømmernesset som er før Finnsnes,meget pen bil....

Selv om alfa er en sjelden bil så kommer det flere og flere i nord norge av den.

Når du sier det, så stemmer det at det er der den røde Alfa'n pleier og stå!

Ofte på finnsnes? Høres ut som om du er ganske så lokalkjent siden du vet hvor tømmernesset er.

-Why Drive When You Can Drift..-

*Nissan SilEighty -92

*Mitsubishi Carisma -96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker å være dær av og til,ikke sånn kjempe ofte,bruker å være der å handle....

Jeg vet hvor tømmernesset er fordi jeg var der på Konfirmant leirskole,også skulle jeg vise mamma og pappa hvor jeg var på leirskole.

Så kjørte vi litt forbi,så da så vi en sølv grå sw stå utenfor et svært og fint hus...

Så også en gammel,hvit og fin bertone på finnsnes,så ikke så mye av den.

Kunne dessverre ikke hilse..vi kjørte rover 75,ikke alfaen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tovik

en kompis hadde en mørk grå/sort GTV av ganske ny modell og turbomotor..

GTV har aldri kommet med turboutgave i nyere modeller,unntaket er en 1,8 liters turbo på gtv 116 bilene (de gamle,og de er ikke en ganske ny modell) og en gtv 916 utgave som hadde en 3,0 liters engsler turbo,denne er det bare 2 av i Norge,en i Tromsø og den andre nedi sør-Norge et sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GTV har aldri kommet med turboutgave i nyere modeller,unntaket er en 1,8 liters turbo på gtv 116 bilene (de gamle,og de er ikke en ganske ny modell) og en gtv 916 utgave som hadde en 3,0 liters engsler turbo,denne er det bare 2 av i Norge,en i Tromsø og den andre nedi sør-Norge et sted.

sorry.. feil og si ganske ny.. ca 96-97modell

1993 Bmw 320i 24V Coupe --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=156879

x1988/91 Mercedes 190d 2,5 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=54434

x 1991 Mercedes 190E 2.0 <- alt av deler selges

x 1985 Volvo 740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finns mange 2 litere av 916 serien med turbo. MANGE

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen 916 har en 2,0 liters twin spark på 155 hk,noen andre har en 2,0 liters som heter 2,0 tb,det tror jeg står for Turbo benzina,den har 150 hk...

Takker Ronny for hjelpa!

Beklager,min feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen 916 har en 2,0 liters twin spark på 155 hk,noen andre har en 2,0 liters som heter 2,0 tb,det tror jeg står for Turbo benzina,den har 150 hk...

Takker Ronny for hjelpa!

Beklager,min feil...

Må bare skyte inn at du tar litt feil der,

GTV 916 2,0tb har nærmere 200 hester og ble laget spesielt for Italienske forhold pga. skattegrensene der som går ved 2,0 liters volum. Det finnes enda mange av den (også i Norge). Den ble desverre tatt ut av produksjon for en stund siden fordi den tok over for mye av markedet til 3-litern!

Jeg har forresten hatt glede av å eie en GTV 116 fra 1981, riktig nok en 2,0. Men det er virkelig en morsom bil likevel! Jeg har den enda, men står til salgs nå, ble litt mye å holde for en 18-åring ;)

Dette er bilen min:

_-048.jpg

Godt nyttår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var drømme bilen min i tre år det der! Fant ut at det var så dyrt å kjøpe en som ikke var ihjelrusta at jeg la det på hylla(foreløpig).. Når jeg en gang blir litt rikere enn jeg er nå skal jeg nok kjøpe en sånn ja..

Er vel morsommere på svingete vei toliteren, enn de store V6'erne. Toliteren har vel bedre vektfordeling. Det er jo bl.a vektfordelinga som er sjef med de bilene

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen bilen din var fin klaus!!!satan azz!!nå ble jeg missunelig!!!Takk for at du retta med opp i stad,men fy fadern for en bil du har!!Er den til salgs om skal vi se....3 og et halvt år???Men fyttihellvete den var digg!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider