Gå til innhold

gjenge opp nye bolthull i veiva?

Ranger emnet

TMB

Anbefalte innlegg

Har kjøpt katta i sekken, og trenger litt råd. :mad:

har en C24NE motor hvor to av boltene til svinghjulet er knekt, de andre er gjengene gått på! (dratt over eller noe sånt!)

Går det ann å gjenge opp disse hullene på nytt?

Gi meg noen gode råd!!!

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med løsgjenger som du foreslår, blir ikke det litt svakt når dette er i en veiv? Hørt at det ikke går å gjenge opp helt inn. blir det da liten flate av bolten som vil ha noe å gripe i?

Noen som har gjort slikt før, eller må jeg la fagfolk gjøre slikt?

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jo ikke noe svakere i ei veiv enn i noe annet..

Å få gjenget helt ned går ann, ved å bruke en bunntapp (?) til slutt kan du gjenge s godt som til bunns..

Evt. annen løsning er jo å bytte til en grøvre bolt...hvis det er plass....:)

- 92 BMW 318iS

- 86 Sierra iS - "SR5000" -prosjekttråd her 4sale

- 86 Sierra iS - prosjekt?

- 98 323i Coupe banebil

- 83/87 Audi 200 TQA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville nok gitt det til et godt gammeldags MOTORverksted som har god peil på, og driver endel med motorer (f.eks. Larvik Motor her i Larvik). er nødt til å være pinlig nøyaktige de gjengene...hvis du har en styretapp av et eller annet slag så er det sikkert ikke så farlig. men husk at svinghjulet snurrer med turtallet på motoren. og ved 7000 o/min. så skal det ikke mye til før det blir voldsomme vibrasjoner. du kan jo sikkert få svinghjulet lettet litt samtidig også

Kjør hardt , kjør stil

- `83 Mitsubishi Pajero kort, 2,3TD

x `90 Passat stv. GT G60 syncro

x `88 Landcruiser LJ70 VX 33" 4-runner motor

x `88 Opel Ascona C. 1,6s

x `79 Opel Kadett c "Cheguevara edition"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svinghjulet mitt veier kun ca 5kg, mot 8-9kg normalt. Det er godt letta for å si det mildt. Veit du om noe verkted som kan gjøre slikt i Østfold, helts i moss området.. Da slipper jeg å frakte den så langt... Veit ossen det er med ting som går fort rundt ja... Så vil helst ha det skikkelig gjort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tror du de skal ha for å gjøre det? Eller er det noe jeg kan få en kammerat til å gjøre? Har en kammerat som jobber på som landbruksmekaninker. (han tar ikke 615kr/t :( )

Noen som vet hva stigningen på boltene på svinghjul/veiv er?

I tilfelle det går å redde de gjengene som er der....

Lenke til kommentar
Del på andre sider