Gå til innhold

Bremser.....

Ranger emnet

HansM-740GL

Anbefalte innlegg

Når jeg bremser, lukter det noe helvettes møkk. Trodde det først at jeg slura for mye på clutsen, men den gang ei. Kjørte tur/retur Oslo-Grimstad i helgen. Da lukta det ikke dritt før jeg begynte å bremse.........

Hva kan være galt? Slite skiver/klosser??

mvh

Hans-Magnus

Takk for alle svar som kommer inn....

- Volvo V70 2,4D 130HK 2004

x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt

x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt

x Volvo 740 B230F 1991 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HansM-740GL

Når jeg bremser, lukter det noe helvettes møkk. Trodde det først at jeg slura for mye på clutsen, men den gang ei. Kjørte tur/retur Oslo-Grimstad i helgen. Da lukta det ikke dritt før jeg begynte å bremse.........

Hva kan være galt? Slite skiver/klosser??

mvh

Hans-Magnus

Takk for alle svar som kommer inn....

Stemplene dine, på calipperene kan være treige.

Dvs at når du bremser en gang, så slipper ikke stemplene på calipperen(e) helt opp, og dermed ligger klossen(e) å filer på skiva.

Etter du har kjørt normalt en tur, så gå rundt bilen en runde, og kjenn ved felgen hvor det er varmest, er der det henger

1990 Volvo 740 Turbo Intercooler

1986 Volvo 745 Turbo Intercooler

1986 Volvo 745 Turbo Intercooler Automat

1989 Volvo 740 GL

1997 Honda CBR 900RR Fireblade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hakke kjørt på no dyr? heheh......;) eller kanskje en liten kar som ligger i bagasjerommet å fiser vær gang du bremser...hehe...sorry. måtte bare;)

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Volvo-Lars

Du hakke kjørt på no dyr? heheh......;) eller kanskje en liten kar som ligger i bagasjerommet å fiser vær gang du bremser...hehe...sorry. måtte bare;)

Skal vel ikke se bort i fra det. :D hehe...

Men tror det er fjærene som henger igjen klossen på skiva. Etter jeg vaska bilen i vaskehall ble lukta mindre borte. Har kjørt til Hemsedal i helga og på godt møkte veier. Vært igjennom vaskehallen to ganger og forsatt er ikke bilen rein. Bilen var nyvaska på fredag.... Men nok om det. Skal se om jeg kan få bytta fjærene til bremsene. Det ble bytta bak når jeg bytta skiver og klosser. Og da forsvant ulyden, bremser har jeg. Får ta en titt en dag.

- Volvo V70 2,4D 130HK 2004

x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt

x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt

x Volvo 740 B230F 1991 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider