Gå til innhold

760: Dør ut i når den settes i revers!

Ranger emnet

Volvo-Lars

Anbefalte innlegg

JA, veit det er feil forum,men det er her det er folk...bla..bla..bla...vatttewr:)

Pappa har en Volvo 760 gle fra 82. Gått 112k siden ny. Aldri stått ute om natta eller vinterkjørt:D Jævlig god å kjøre:)

Det som er at når jeg/pappa ska sette den i revers (er automatkasse vi snakker om) så dør den ut. Dette skjer som offtest når den er kald men av å til når den er varm....!!

What's the problem?

Er litt lei av starte den om å om igjen når vi skal ut å krutte....!!

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke slik at den har for lav tomgang da? Hadde en 740 turbo som også var slik til tider,stoppa når den ble satt i gir,spesielt revers.den hadde for lav tomgang...har den for lav tomgang,og du ikke rører gasspedalen-du setter den i gir,så blir det jo belastning for motoren og den kan stoppe..

Eller er det elektrisk feil?slik at den stopper momentant uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir jeg gass så dør den ikke...men det ska vel ikke vær sånn at jeg må gi gass vær gang jeg setter den i revers....?

den går på ca 1150 rpm på tomgang....er vel pga at det er 6ern den går så høyt?

Har akkurat bytte topppakningene på denne,eksospakkningene er åsså byttet.....alle plugger er nye.....toppen har blitt planslipt....har noe av dette virkning på tomgangen....?

har ikke tenkt på at det kan være det....bilen går som bare det ellers....ikke no prob.....

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har som du vet ikke så mye kunnskap om disse motorene Lars..men det er jo avgjørende for dens virkemåte at tenning (er det tenning på disse??) er riktig innstillt, og at det ikke er noe kødd med innsprutsystemet....gå over og sjekk litt slanger og sånn. Er vel ikke mer jeg har å bidra med..:(

Fast, faster, to fast, DEAD!

*Volvo 240GL++ 1989*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

prøv å lås døren?

hahahaha..

ja, det er ikke morsomt, men jeg bare tenkte jeg skulle spille litt på at den "dør ut".

ps. jeg er godt overtrøtt nå

Jeg har vært lenge på jobb, så jeg syns faktisk den var ganske festlig...

Ford Sierra 2.0i Clx (FERDIG)

Ford Sierra 2.0i Clx (GOD BIL)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 245_original

Har som du vet ikke så mye kunnskap om disse motorene Lars..men det er jo avgjørende for dens virkemåte at tenning (er det tenning på disse??) er riktig innstillt, og at det ikke er noe kødd med innsprutsystemet....gå over og sjekk litt slanger og sånn. Er vel ikke mer jeg har å bidra med..:(

Men hva skal det ha og si for hvilket gir den står i?

Det er ikke noe jordingsfeil i ryggelyslampa da? som gjør at den ikke får gnist når den lyser?

Eller så er det rett og slett for lav tomgang.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 245_original

alle biler har vel tenning??

jeg ville dog. tro at dette har noe med automatkassen å gjøre, evnt med ryggelys, som anbefalt ovenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Breisladdern

Men hva skal det ha og si for hvilket gir den står i?

Det er ikke noe jordingsfeil i ryggelyslampa da? som gjør at den ikke får gnist når den lyser?

Eller så er det rett og slett for lav tomgang.

som sagt over.....den går på 1150rpm på tomgang....

alle lysa bak funker som bare det.......jeg bytta pære på bremselyset for 3 uker siden.....

Everything is a-ok;)

"81 Volvo 242 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider