Gå til innhold

Vurdere kjøp av Urq +/-?

Ranger emnet


Lord Gryphon

Anbefalte innlegg

Som topic sier så vurdere jeg et kjøp av en U quattro, kan dere her på audi forumet gi meg en liten liste over svakheter/sterke sider ved bilen? Selv så finner jeg nesten bare positive ting ved den, men den har vel som andre biler sine svakepunkt.

 

Hvordan er en Urq samenlignet med en S2? Disse blir jo rundt den samme prisklassen, urq'n kanskje litt dyrere. Jeg er faktisk ganske så blank nå det gjelder disse bilene. Men nå har lysten på 4wd og turbo blitt for stort og da satte jeg mine øyne på Urq. Jeg synes Urq'n ser mye "tøffere" ut en en S2.

 

Alle tilbake meldinger taes imot med takk.

Bx 16V (87')

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde urq et år. tøff bil.

 

Rust pleier ikke å være problem på urq, men det bør man jo se nøye etter uansett.

 

sprekte eksosgrenrør er det nesten alltid. hvis du finner en med 2 delt eksosgrenrør så er det å foretrekke, det er en ettermarkedsdel som ikke sprekker så lett.

 

Girkasse og diff er nesten uslitelig. drivakslene kan være litt slarkete, kan være dyrt.

 

urq har dyre karrosseri deler. er ikke sikker på prisene i utlandet, men i norge koster skjermer 6500 pr stk. komplett fanger forann 40 lapper, komplett fanger bak 40 lapper, så det er jo uinteressant å kjøpe nye fangere.

 

bakrutene er ganske dyre, spesielt hvis det står quattro skrevet med varmetrådene. Hvis det er bakrute som ikke har quattro skrevet i varmetrådene, så er det et vanlig kupe vindu, og da bør prisen på bilen gå litt ned.

 

urq ble vel laget fra 1980 til 1989/90, jo nyere bilen er jo bedre er det. jeg hadde en 85, den har bare oljekjøling på turboen, de senere har vannkjøling i tillegg. de digitale instrumentene er grønne, senere ble de oransje.

 

ta en titt på http://www.amcarsquattro.co.uk for litt info og delepriser i england. Han sender til Norge, jeg var der å kjøpte 2 uoriginale fangere i glassfiber, som var veldig pene og en stor spoiler. Er bilde av fangerne og spoileren han selger der et sted.

 

bilen bruker vel 1.1 på mila.

 

jeg solgte bilen fordi jeg syns den var litt kjedelig på sommeren. samtidig som jeg ikke hadde samvittighet til å bruke den på vinteren så mye. Men det er jo på vinteren den er morsom.

 

Frontlyktene er ofte slitte, med knekte fester og dårlige reflektorer. koster vel 2-3k de og.

 

baklyktene er det nesten alltid sprekk i, de er ikke dyre.

 

hvis bakplata i sort plast og baklyktene er matte, så kan de pusses med fint sandpapir og lakkeres enkelt med klarlakk

 

det var litt info, jeg rakk ikke å bli kjempeekspert av å ha bilen ett år, sikkert masse mer som er bra og dårlig.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår