Pater Skrevet Desember 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2004 hva måles kompresjon i? bar? hva er normalt kompresjonsresultat på en gti 16v, 90mod.... skal det være eksakt likt resultat på alle?, eller vil man få store forskjeller på sylinderene? Siter 94 AUDI 80 Quattro (Competition) ===>> x 83 VW Golf GTI16V - Solgt x 91 VW Golf GTI16V - Solgt x 88 VW Golf GL - Oppbrukt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rallye Skrevet Desember 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2004 Kompresjonen måles i somregel i bar avhengig av utstyret.. optimalt skal det være 100% likt mellom alle sylindrene jeg er ikke sikker på hva en gti16 skal ha i komp men tipper mellom 9-11bar Har ikke vert utefor at en bil som sviver, har dårlig komp på alle sylindrer. somregel alltid en som er ok viss motoren er slitt vill kompen variere mellom de forskjellige sylindrene.. det er et dårlig tegn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Desember 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2004 kompresjonen i gti16v er 10:1, og siden luften den suder inn ligger ved 1atm så er kompresjonen på 10 atm (atmosfæres trykk) finn en omregningstabell, så har du det i bar. men normalt omtaler man kompresjonen i sylindrene med volum på luft under maks kompresjon i forhold til volum på luft som suges inn. Derav 10:1 Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleVik Skrevet Desember 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2004 dårlig komp kan bety slitne stempelringer, dårlig komp i to sylindre vedsidenav hverandre kan bety dårlig toppakning. Erdet dårlig komp på en syl så sjekk tennpluggen om den er oljete eller ok... Oljete = stempelringproblemer igjen :) Siter 1988 MB 190E 3.0 1990 VW Golf GL TD (Solgt) 1985 VW Golf GTi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rallye Skrevet Desember 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2004 Originally posted by OleVik dårlig komp kan bety slitne stempelringer, dårlig komp i to sylindre vedsidenav hverandre kan bety dårlig toppakning. Erdet dårlig komp på en syl så sjekk tennpluggen om den er oljete eller ok... Oljete = stempelringproblemer igjen :) Oljete tennplugger kan også bety: lekasje i toppakningen mellom en oljekanal og forbrenningskammeret. Slitte ventil tettninger. Dårlig gnist (da dlevis forbrent olje og koks kan se veldig likt ut) Eller stempelringene.. Det du gjør er å ta en komptest er det dårlig komp tar du en sylinderlekasje test med eget apperat for det.. Men uansett ved dårlig komp slipper du ikke unna å ta av toppen.. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pater Skrevet Desember 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2004 Originally posted by Rallye Kompresjonen måles i somregel i bar avhengig av utstyret.. optimalt skal det være 100% likt mellom alle sylindrene jeg er ikke sikker på hva en gti16 skal ha i komp men tipper mellom 9-11bar Har ikke vert utefor at en bil som sviver, har dårlig komp på alle sylindrer. somregel alltid en som er ok viss motoren er slitt vill kompen variere mellom de forskjellige sylindrene.. det er et dårlig tegn fått oppgitt: sylinder 1 og 2 er på 160. sylinder 3 på 140. sylinder 4 på 170. han som skal selge en bil sa det var normalt mellom 100 - 150 i komp..... noen som kan si om dette resultatet er bra eller dårlig? har jo et avik fra laveste til høyeste komp her da.... motoren har gått 240'000..... , og går veldig ujevnt på tomgang...... (vet ikke hva hva som er betegnelsen for resultatene, f.eks bar) Siter 94 AUDI 80 Quattro (Competition) ===>> x 83 VW Golf GTI16V - Solgt x 91 VW Golf GTI16V - Solgt x 88 VW Golf GL - Oppbrukt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Desember 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2004 Det er vel oppgitt i psi det svare du har fått, 1 bar er ca 14,5 psi. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
desses Skrevet Desember 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2004 Originally posted by Rallye Kompresjonen måles i somregel i bar avhengig av utstyret.. optimalt skal det være 100% likt mellom alle sylindrene jeg er ikke sikker på hva en gti16 skal ha i komp men tipper mellom 9-11bar Har ikke vert utefor at en bil som sviver , har dårlig komp på alle sylindrer. somregel alltid en som er ok viss motoren er slitt vill kompen variere mellom de forskjellige sylindrene.. det er et dårlig tegn Hehe, noen som husker "svive" tråden? Her har vi uttrykket i bruk igjen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pater Skrevet Desember 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2004 Originally posted by trra Det er vel oppgitt i psi det svare du har fått, 1 bar er ca 14,5 psi. men tror du resultatet er bra/normalt? hehe Siter 94 AUDI 80 Quattro (Competition) ===>> x 83 VW Golf GTI16V - Solgt x 91 VW Golf GTI16V - Solgt x 88 VW Golf GL - Oppbrukt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Desember 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2004 Tja, er jo 9,5 bar ca på den med lavest og ca 11,5 på den med høyeste, så det er vel greit. Maks forskjell skal være ca 3 bar står det i haynes. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.