jehm Skrevet Desember 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2004 Hadde min VW Golf 1.4 Firstline inne til service i fjor, og da lakk det olje gjennom toppdekselpakningen og ned til pluggene. Det kom visstnok av kondens i oljelufteslangen fikk jeg høre. Noe som skapte et trykk. Nå har det forbaskede problemet dukket opp igjen...:(. Er denne slangen noe jeg kan rense selv? Hvor i motoren ligger den? // Jon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOP GUN Skrevet Januar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2005 Her er det nok snakk om tett veivhusventilasjon..Høres rart ut på en Golf men... Nå er ikke jeg noen ekspert på området, men sannsynligvis går det en tykk gummislange fra motorblokka, via en plastventil og opp i toppdekselet. Dersom denne blir tett, fører det til trykk i motoren og olje tyter ut av pakninger og simringer...Du finner disse slangene ved å klemme på gummislangene i motorrommet, det er slangene det ikke er kjølevann i... :) Gjør rent disse, de er sikkert fulle av olje og bajs... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg