Gå til innhold

Bilinteressert eller bilblad-interessert?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

En jeg kjenner er bilblad-interessert. Å være interesert i blader er i og for seg greit nok. Hver sin interesse, selvsagt.

Men er det egentlig bilinteresse hvis de ikke driver med bil? De leser jo kun om ANDRE som driver med bil?

Omtrent som foppalsupportere: De er ikke foppalinteresserte mener jeg. De ser jo kun på ANDRE som driver med foppal, eller hva? I tillegg til å bruke stygge skjerf, selvsagt.

Favoritt samtale-emne til mange bilblad-interesserte er å slå hverandre i hodet med mest mulig imponerende tekniske specs. hentet fra noen av bladene sine. Hvis man i tillegg kan fortelle om en test som slakter favoritt bilmerket til meningsmotsanderen, har man vunnet.

Slike folk blir heller aldri imponerte over noe. De svarer ALLTID "Dette er ingenting. Du skulle sett i siste nummeret av blabla-ett-eller-annet! Der er det en artikkel om den nye blabla!

Den veier bare 10 kg, er 5m lang og har 3500hkr! null til 100 går unna på MINUS 2 sekunder!

En gang svarte jeg en slik type: "Det er ingenting. Jeg har et bilde av broren til en som jobber på samme sted som en som har et blad hvor det står om en bil som er ENDA raskere!"

Da ble han litt sur...

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like festlig hver gang man diskuterer med noen som har proppet seg full av bullshit propaganda som man kan til stadighet få gjennom disse bladene...

Altså, mange blader er ikke ville til å være ærlige og slakte en modell hvis f.eks. de har et spesielt forhold til merket eller noen annen sammenheng...

Slike bilblader stoler jeg sjeldent på, jeg tror mer på ærlige eiere når de legger ut på forum osv. på nett... (Det eneste man skal ta med en klype salt da er antall hester++)

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hot Rod

En jeg kjenner er bilblad-interessert. Å være interesert i blader er i og for seg greit nok. Hver sin interesse, selvsagt.

Men er det egentlig bilinteresse hvis de ikke driver med bil? De leser jo kun om ANDRE som driver med bil?

Omtrent som foppalsupportere: De er ikke foppalinteresserte mener jeg. De ser jo kun på ANDRE som driver med foppal, eller hva? I tillegg til å bruke stygge skjerf, selvsagt.

Favoritt samtale-emne til mange bilblad-interesserte er å slå hverandre i hodet med mest mulig imponerende tekniske specs. hentet fra noen av bladene sine. Hvis man i tillegg kan fortelle om en test som slakter favoritt bilmerket til meningsmotsanderen, har man vunnet.

Slike folk blir heller aldri imponerte over noe. De svarer ALLTID "Dette er ingenting. Du skulle sett i siste nummeret av blabla-ett-eller-annet! Der er det en artikkel om den nye blabla!

Den veier bare 10 kg, er 5m lang og har 3500hkr! null til 100 går unna på MINUS 2 sekunder!

En gang svarte jeg en slik type: "Det er ingenting. Jeg har et bilde av broren til en som jobber på samme sted som en som har et blad hvor det står om en bil som er ENDA raskere!"

Da ble han litt sur...

TAKK FOR HJELPEN.

Det er akurat det jeg har prøvd å si mange ganger, men har aldri klart å stokke orda så presist som dette, VAKKERT!

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble han litt sur...

Ganske enig, bortsett fra at skjerfene ikke er så stygge :p

- 90 Mercedes E 300 TDT

- 84/87 Pontiac Transam

- 84/90 Ford Bronco

- 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra sagt:D

menne jeg "samler" faktisk på bilblad:D (har ca 500stk bilsport - blad fra 1981-2004) å endel andre blad som tuning, motorbørsen, , har tilsammen ca 1000-1500stk;)

jeg liker å bla i de for å få inspirasjon å se hva andre gjør med bilene sine...:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser mye bilblader jeg og, har vel ca 50 Redline\revs\Maxpowerblader som jeg samler på, er ikke sånn for facta sin skyld, men fordi jeg liker å lese og se på andres prosjekter som er ferdige. Er veldig forsiktig med bladene om prøver å legge de fint i pappesker, men alle skal jo titte og brette sider osv:mad:

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi leser vel alle blader så øynene blir store og våte innimellom.

Forskjellen er at noen leser for å få inspirasjon eller for å holde oppe motivasjonen i perioder med dårlig mekkeplass, lite kroner, lite tid el.

De bilblad interesserte leser for å la seg imponere over en eller annen Mercedes med dildoer innstøpt i seteryggen (beregnet på homoer?), eller en ny plastikk BMW med knapper på rattet. Hva er vitsen med knapper på rattet??? Tror sjåførene at de driver å girer med de, slik som Michael Schumacker, eller?

Dessuten: Hva i all verden er imponernede med å utvikle en bra bil når man har et miliardkonsern i ryggen pluss store mengder fagfolk og designere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;)

åååååå...............

litt vondt i hode nå......

lite fint du har å si om oss med endel blader i hyller å skap...?

Bruker selv å lese/ se i blader for å få innfo, skaffe seg litt innfo om hva som er trender/ mulig å få til, lese annonser på nye kit/ deler som kommer på markedet...å ikke minst skaffe seg tall innfo for diskusjoner om hvem,hva, hvor eller hvordan....

Har nesten alle bilsport,Wheels,Power,amcar, hotrod fra begynnelsen av 80 tallet,+ på en annselig mengde med kustomblader,streetrodder,engelske, National Dragster, rolls and pleats, De Luxs Car Kulture....

da får man noen meter med blader....

+ at man jobber med biler hele dagen, kvelden og har fantastiske drømmer og mareritt om natten.....

+ at en sulter for å få kjøpt alt en ønsker....:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi leser vel alle blader så øynene blir store og våte innimellom.

Forskjellen er at noen leser for å få inspirasjon eller for å holde oppe motivasjonen i perioder med dårlig mekkeplass, lite kroner, lite tid el.

De bilblad interesserte leser for å la seg imponere over en eller annen Mercedes med dildoer innstøpt i seteryggen (beregnet på homoer?), eller en ny plastikk BMW med knapper på rattet. Hva er vitsen med knapper på rattet??? Tror sjåførene at de driver å girer med de, slik som Michael Schumacker, eller?

Dessuten: Hva i all verden er imponernede med å utvikle en bra bil når man har et miliardkonsern i ryggen pluss store mengder fagfolk og designere?

Jo en ting....nå sporer jeg kanskje litt av da men... hva er dealen med napper på rattet i rally wrc ? Se bortifra linelock og slik da,men disse girknappene. Pingler.... de skulle hatt vanlig manuell, ordentlig clutch og ikke servo... eller er det kanskje bare jeg som syntes dette ?

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bead-lock

;)

åååååå...............

litt vondt i hode nå......

lite fint du har å si om oss med endel blader i hyller å skap...?

Bruker selv å lese/ se i blader for å få innfo, skaffe seg litt innfo om hva som er trender/ mulig å få til, lese annonser på nye kit/ deler som kommer på markedet...å ikke minst skaffe seg tall innfo for diskusjoner om hvem,hva, hvor eller hvordan....

Har nesten alle bilsport,Wheels,Power,amcar, hotrod fra begynnelsen av 80 tallet,+ på en annselig mengde med kustomblader,streetrodder,engelske, National Dragster, rolls and pleats, De Luxs Car Kulture....

da får man noen meter med blader....

+ at man jobber med biler hele dagen, kvelden og har fantastiske drømmer og mareritt om natten.....

+ at en sulter for å få kjøpt alt en ønsker....:D

Joda, men du holder på med bil ellers også.Tror nok Hot Rod mente de som kun leser blader og så briefer med all teknisk info uten å i det hele tatt ha sett bilen eller kjørt bil!

Bilforumet.no
Super Moderator

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok ok. Jeg provoserer kanskje litt her nå.

Måtte jo dra igang noe. Det har vært litt dødt her i det siste.;)

Vi har jo alle blader og drømmer.

Men for noen er bladene liksom MÅLET med hele greia. Man har ingen planer om hverken å bli skitten på fingrene eller jobbe rævva av seg for å legge opp nok kroner til å kjøpe drømmebilen (som også er høyst respektabelt!)

For andre er bladene kun et MIDDEL for å få inspirasjon og lyst til å skaffe seg noe gromt.

Akkurat som internett og dette bilforumet. For meg er internett verdifullt. Men det er jo på grunn av at det er et MIDDEL for meg til å treffe likesinnede, være sosial på en måte, gi og få hjelp osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat som internett og dette bilforumet. For meg er internett verdifullt. Men det er jo på grunn av at det er et MIDDEL for meg til å treffe likesinnede, være sosial på en måte, gi og få hjelp osv.

Well said! Er helt enig med deg...

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider