Gå til innhold

Bilinteressert eller bilblad-interessert?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Jeg sluker alt jeg kommer over av bilrelatert stoff (leser til og med om biler jeg ikke kan fordra), men det er bare for å få tida til å gå fram til jeg klarer å skaffe meg en skikkelig bil ;)

Har pløyd gjennom det meste av hotrod fom. starten av 80-tallet, så og si alle amcarbladene, det meste av power og masssssssse super chevy o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har merket flere ganger i løpet av hotrod prosjektet at jeg har plukket frem kunnskap fra "baki hodet et sted" som lå der fordi jeg har lest det, eller blitt fortalt det en gang for lenge siden.

Ganske utrolig, egentlig, åssen ting fester seg når man brenner for noe.

Tenk om lekselesing i skoletida hadde vært like effektivt. Hadde jo lett greid toppkarkakterer i samtlige fag...

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Erik Braseth

Tro meg, du er ikke den eneste som har hatt den tanken. Bilrelatert stoff sitter som bare det, uansett hva det dreier seg om, noe jeg ikke helt kan si om pensum fra vgs

tror det har noe med interesse å gjøre!;)

1984 Recaro T/A 350

X - 1982 Recaro T/A

X - 1984 Chevy G20

X - 1969 Custom Beetle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan for såvit være enig i at enkelte som bare leser bilblad egentlig ikke er skikkelig bilinteresert, men det finnes jo selvfølgelig unntak. Ikke alle, inkudert meg, har bil, eller penger til det. Da leser jeg bilbad, som er "billig", og som er interesant. Jeg lærer også mye og den dagen jeg endelig får råd til å kjøpe bil har jeg vel lært mye fra noen av bilbladene. Grunnen til at jeg ikke skrur på bil er ikke at jeg er redd for å bli skitten på fingra, ingenting er kjekkere en å drømme seg bort i garagen av og til, men da jeg ikke har bil, får mopeden lide. Men så snart jeg får meg bil og penger til det kommer jeg jo selvfølgerlig til å skru, ganske mye også regner jeg med...

Hadde vel også vert fint om skolearbeidet satte seg like godt fast i vettet om det vi leser i bilblad, som noen andre her snakker omm...

- 1972 Plymouth Duster (prosjektbilen)

- 1974 Plymouth Valiant (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Kan være rimelig slitsomt å diskutere med sånna bilbladeksperter...De har aldri sett en skiftenøkke, med skal alikevel diskutere trimming...? Herre... Sitter ved siden av en sånn en på skolen.. 18 år, tror han kan alt. (snørrvalp) Jeg som har hengt opp ned i motorrommet de siste 7 åra har liksom ikke rett! Fordi det stod ett sted at... Spesielt Ris-Racer gutta er håpløse... Kommentarer som at en stooor turbo slår alt er vanlig... Men kubikk nok til å snurre driten rundt? Nei det er ikke så viktig...

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner til typen, irriterande å diskutere med...

Alle biler er bra, så lenge dei er fullt utstyrt/tuna/styla.

Forsikring/pris/kjørekomfort er ingenting så lenge det har vore ei repotasje om den...

Skal ikkje skryte på meg mykje informasjon heller, men føler liksom ikkje heilt samme tenninga over å lese om forskjellige topp styla biler på svensk.

Gi meg heller gode arbeidslogger på norsk, og eg er med =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider