kula Skrevet Desember 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2004 Bare sånn i tilfelle bilen din plutselig begynner å ignorere fjernkontrollen og låser seg opp og igjen som den selv vil. Bakluka åpner seg hvert andre minutt og sentrallåsen slutter å fungere? Også når du bruker nøkkelen direkte i låsen? Da er det ikke dårlig batteri i fjernkontrollen eller en defekt sentrallås, men vann i baklukebryteren som har fått kontaktene til å etse i stykker. (ikke knappen i kupeen, men den utvendige bryteren på selve bakluka altså). Selv har jeg en 2001 modell mondeo stasjonsvogn og syntes det var litt vel tidlig at noe slikt skulle begynne å gå i stykker. Men da jeg kom til verkstedet for en kjapp innføring i hvordan man skifter bryteren så stod det en 2003-modell der med akkurat samme problemet. Etter en nøye titt på min egen bil så var det tydelige merker etter at bryteren hadde vært skiftet før også :O Så kanskje Ford burde bli litt kjappere til å fikse slike svakheter? I mellomtiden får jeg bare fortsette å bytte denne bryteren en gang i året :P I følge verkstedet skjer visst dette med alle mondeo stasjonsvogner minst en gang. Håper noen med dette problemet greier å søke opp denne artikkelen og spare seg for litt frustrasjon. Bryteren koster bare 300 og det er enkelt å skifte denne selv (ikke verdt å bruke 800 kroner på verksted). Og dette problemet er altså bare på stasjonsvognene ;) Ha en fin dag alle sammen. Siter MVH Thomas "... A poor performance in the presence of beginners, leaves more of an impression than an excellent performance in the audience of Masters..." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GT_rider Skrevet Desember 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2004 Hmm... Kjekt å vite i fall jeg kjøper meg Mondeo en gang:) Men litt rart også, for faderen hadde en 98 mod stv i ca 3år, og det var ikke noe problem med den. Eller gjelder dette med låsen bare på den nye modellen i stv utgave? Siter Fiesta to the people Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kula Skrevet Desember 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2004 Ja, er bare på den nye modellen :) Sånn går det når alt skal være hyper-elektronisk og man beskytter elektronikken mot vær og vind med en halvstekt vaffel bakpå luka der :p Siter MVH Thomas "... A poor performance in the presence of beginners, leaves more of an impression than an excellent performance in the audience of Masters..." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet Desember 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2004 Dette var greit å vite i og med at vi nettopp har kjøpt oss en 2001 modell stasjonsvogn. FORELØPIG har vi kke hatt dette problemet men det er greit å vite dersom det skulle oppstå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg