Øyvind Skrevet Desember 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2004 Har tatt noen kvelder og pussa litt på en Volvo 242 75 mod som jeg kjøpte i sommer en gang. Bilen begynner nå å bli ferdig og bestemte meg for å legge ut en web side om prosjektet. http://www.home.no/v242/ Siden er på over 16mb så kan hende den trenger noen sekunder på å laste seg ned. Siter Mercedes 190 Chevy Van G20 Volvo 242 - http://www.home.no/v242 Blazer K5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Desember 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2004 Litt synd at du bygde om en 75mod, men du skal ha respekt for arbeidet. Si ifra om du skal selge;) Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2004 stilig prosjekt, men siden du har hevet hjulbuen, må du vel senke bilen veldig mye? samt du må ha sinnsyke spacere, eller veldig brede dekk. Har du målt hvor brede du kan ha nå? 295 elns? hadde jeg kunnet sveise som deg, hadde jeg mekket på et 850 panser, mercedes w124 monovisker (leddet) og mekket slik at viskeren lå under panseret, når den av av. ellers: god jobb du har utført! ps. når du skal senke bak, kan du lage nye festehull til dempere, slik at du ikke trenger kortere dempere til senkefjærene. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Desember 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2004 Du skreiv at du flyttet hjulbuene opp, leste noe om 11cm men det var vel bare der du kappet? For de nye hjulbuene bygget jo ned litt. Lagde du nye buer selv, eller er det fra en annen type bil? Siden du ikke skulle bruke den orginale bakenden, har du kanskje en bakluke av den typen til overs? Min er full av bulker... edit: hehe har aldri lagt merke til at hjulbuen er lavere bak, men tok å så litt på noen bilder av bilen min nå.. hjulbuen framme ligger vel kanskje 5cm fra lista. hjulbuen bak ligger ca 15cm under lista.. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Skrevet Desember 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2004 11 cm er der jeg kuttet, buene bygger 5 cm ned igjen. Fant ikke noen buer som passet bra nok fra andre biler så buene og kanalene har jeg laget selv. Den gamle bakluka var desverre ikke mye å ta bare på, den var ikke bare bulka. Så ut som at noen hadde åpna luka uten å opne låsen. Originally posted by Breisladdern Du skreiv at du flyttet hjulbuene opp, leste noe om 11cm men det var vel bare der du kappet? For de nye hjulbuene bygget jo ned litt. Lagde du nye buer selv, eller er det fra en annen type bil? Siden du ikke skulle bruke den orginale bakenden, har du kanskje en bakluke av den typen til overs? Min er full av bulker... edit: hehe har aldri lagt merke til at hjulbuen er lavere bak, men tok å så litt på noen bilder av bilen min nå.. hjulbuen framme ligger vel kanskje 5cm fra lista. hjulbuen bak ligger ca 15cm under lista.. Siter Mercedes 190 Chevy Van G20 Volvo 242 - http://www.home.no/v242 Blazer K5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Skrevet Desember 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2004 Bilen er senken en god del cm ja, nøyaktig hvor mange veit jeg ikke. Den skal senkes enda mer bak. 240 er ikke akurat lave originalt heller da. Etter beregningene som blei gjort når buene blei bygd så skal det gå ann å få på 305/30/19. Men har ikke testa, og da skal felgen passe perfekt med innpresset. Veit heller ikke hvor behagelig/ubehagelig dette er å kjøre med. Nå skulle egentlig ikke denne bilen bli no prosjekt, men blei veldig fort rivd med når jeg først begynte. Tenkte også mye slik at, koster ikke mye å gjøre ting selv så lenge en slipper p lakkere mellom hver gang. Derfor blie det lissom slik at vi får gjøre så mye som mulig før lakkering. Det å få på et 850 panser og front er MYE jobb. Hele fronten på bilen må senkes, skjermene må også senkes. Måtte få bilen kjørbar for nå skal jeg i gang med neste prosjekt. Dette prosjektet skulle heller ikke bli dyrt. 850 front og w124/w201 pusser koster litt. For de som skal bruke mercedes pusser trur jeg det er bedre med w201 for der ligger motoren på den andre siden. (etter -84 er leddet) Originally posted by DaButcher stilig prosjekt, men siden du har hevet hjulbuen, må du vel senke bilen veldig mye? samt du må ha sinnsyke spacere, eller veldig brede dekk. Har du målt hvor brede du kan ha nå? 295 elns? hadde jeg kunnet sveise som deg, hadde jeg mekket på et 850 panser, mercedes w124 monovisker (leddet) og mekket slik at viskeren lå under panseret, når den av av. ellers: god jobb du har utført! ps. når du skal senke bak, kan du lage nye festehull til dempere, slik at du ikke trenger kortere dempere til senkefjærene. Siter Mercedes 190 Chevy Van G20 Volvo 242 - http://www.home.no/v242 Blazer K5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Desember 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2004 Du har gjort en god jobb!, men du kunne godt endra størrelsen på bildene.. home.no sin server er jo grisetreig og da er det unødvendig med 15xx*12xx store bilder ;-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Desember 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2004 Originally posted by Øyvind 11 cm er der jeg kuttet, buene bygger 5 cm ned igjen. Fant ikke noen buer som passet bra nok fra andre biler så buene og kanalene har jeg laget selv. Den gamle bakluka var desverre ikke mye å ta bare på, den var ikke bare bulka. Så ut som at noen hadde åpna luka uten å opne låsen. Den så da ikke så gal ut.. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Desember 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2004 Originally posted by Breisladdern Den så da ikke så gal ut.. Så ikke ut som om den hørte til bilen heller da.. men men Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Skrevet Desember 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2004 Det var en knekk på den på høyre siden, men den så desverre ikke så hel ut når den blei bytta. Viste ikke før etterpå at de var så vanskelig å få tak i. Men har kontakt med en som har ALT av deler til gamle volvoer. Så er bare å si ifra så får jeg sikkert skaffa. (Sandefjord) Originally posted by Breisladdern Den så da ikke så gal ut.. Siter Mercedes 190 Chevy Van G20 Volvo 242 - http://www.home.no/v242 Blazer K5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Desember 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2004 Originally posted by locked Så ikke ut som om den hørte til bilen heller da.. men men Åh? Hørt om lakk? Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet Desember 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2004 heyyou NEI.....du må ikke bygge om baken på den...de gamle er så pene å sjeldene....nei å nei....men bilen blei bra, Respekt for arbeidet......håper du skal en motor som backer opp utseende...;) Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Desember 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2004 Originally posted by Volvo-Lars heyyou NEI.....du må ikke bygge om baken på den...de gamle er så pene å sjeldene....nei å nei....men bilen blei bra, Respekt for arbeidet......håper du skal en motor som backer opp utseende...;) fin gammel rææææv Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Skrevet Desember 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2004 Syntes desverre at baklytene på de gamle er meget stygge. Vil ha lyktene rundt hjørnet. Har også noen 740 lykter som jeg har vurdert å hive på. Er ikke så mange 242 som har den fronten som er på, og da passer det vel beste med bakdel som har samme linjene vel? Den originale baken passer best til 140 hvor fangere og alt annet er tynt og spinkelt. Originally posted by Volvo-Lars heyyou NEI.....du må ikke bygge om baken på den...de gamle er så pene å sjeldene....nei å nei....men bilen blei bra, Respekt for arbeidet......håper du skal en motor som backer opp utseende...;) Siter Mercedes 190 Chevy Van G20 Volvo 242 - http://www.home.no/v242 Blazer K5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet Desember 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2004 Øvind: du har ikke d gammle bagajse luke lokket til 242? jeg kjøper d til min, jeg å liker gammel ræææva men jeg har sveiset om til peugot 406 lykter bak da:) Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.