Gå til innhold

Gti 1.8gti

Ranger emnet


Frankjakobsen

Anbefalte innlegg

har lurt litt på dette jeg også, men om det skulle vere den vil det lønne seg å skifte ut denne til en som er litt større (gjerne med mulighet for trykkregulering) og sette inn litt større dyser ? noe å hente ?

 

Men skulle bilen kunne få startet å gått i 1min med en bensinpumpe som var inntakt? Vil da ikke få noe som helst slags trkk inn på dysene og null bensin inn i motorn da vell ?

Audi A6 Allroad -01

Audi RS2 -94

KTM Duke 690 -09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder pompa i tanken så kan det være lett å bli lurt, den kan surre å gå akkurat når du tester den, men så kan den nok fuske hvis lagerene i pompa er gåene slik at det pompa kan ha vanskelig for å gå rundt, det blir som enhver elektromotor med dårlige lager.

Ta den ut og test den skikkelig, er fort gjort å få den ut, bare å hive ut subben fra baggasjerommet, legge ned baksetene og brettet teppet litt forover, så ser du en luke med tre skruver, ta ut skruene og så kobler du fra det du evt. ser av ledninger & slanger, OBS, du blir å trenge nye slangeklemmer (om de ikke har blitt byttet av tidligere eier) for de gamle er av den typen som bare kan brukes en gang (var hvertfall det på min).

 

Nå må du skru opp en slags stor "plast" mutter, her brukte jeg et stort flatjern og en hammer og slo den løs, kan sitte litt godt.

 

Nå er det bare å løfte ut hele sulamitten... vær forsiktig med tankmåler crapet:)

 

Hvis det er løftepumpa som er gåen, så bruker det spesielt å merkes hvis det er lite bensin på tanken, det som da kan skje er at løftepumpa ikke leverer nok bensin til hovedpumpa, som da igjen kan begynne og lage en del rare lyder, man kan derfor bli lurt til å tro at det er hovedpumpa som er problemet..

 

Ettersom jeg har forstått så bruker hovedpumpa å ta kveld sånn helt plutselig uten noen slags forvarsel..

 

Vet ikke om du fikk noe fornuftig ut av dette, good luck :)

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det må vere dette som er løsningen på mitt problem. Det er ikke spessielt mye bensin på tanken og det kan veldig godt tenkes at det er dette. Men har også hatt et problem tidligere med at den fusker/rykker en del når den nærmer seg 4000rpm med klampen i bånn! kan vere at denne pumpa har fusket tidligere også og nå har lagerene blitt helt utslitt.

Audi A6 Allroad -01

Audi RS2 -94

KTM Duke 690 -09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår