Gå til innhold

Kaldt

Ranger emnet

Rangen

Anbefalte innlegg

Nå i disse vinterstider har jeg fått et problem:( Det blåser bare kald luft fra vifta mi!!!! Har sett at det kan kanskje være dårlig sirkulasjon inn til varmeregisteret. Tok av den ene av slangene som går inn, og der rant det ikke mye vann ut ( hadde på motoren). Når jeg ga litt gass kom det mer vann ut. Hva kan dette være???

Har en 90 modell Audi 80 med 1,8S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problem med min 85modell 80 GTE Quattro.

Den blir oppimot 90grader på motor temp. men det kommer liksom ikke mer enn lunken luft ut av varmeapparatet. Jeg vet ikke hvordan det er med vanntilførselen på varmeregisteret, men det i allefall nok vann i ekspansjonstanken.

Har en ny termostat liggende, men har ikke hatt tid til å skifte den ut enda.

Håper noen har noen tips om hva som kan være galt.

x-97 Audi A6 2,5 TDI quattro

x-86 Audi 80 quattro

x-89 Audi 90 2,3 20v quattro

x-85 Audi 80 GTE quattro "kamelon lakkert"

x-90 Passat GT G60 Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Junghanz:

Har nå satt bort bilen, orket ikke å gjøre noe mer med den selv. Feilen lå enkelt og greit i varmeregisteret mitt. Den var tett. De måtte bruke trykkluft for å åpne den igjen, nå er den varm som bare det igjen.

Kan kanskje være det samme hos deg?? Så lenge motoren din holder jevn temperatur, skulle jeg ikke tro at det er noe galt med termostaten din. Da skulle vel enten motoren din være "kald" fordi vannet renner tvers igjennom termostaten hele tiden, ellers skulle den gå litt varm dersom termostaten ikke åpner seg. Måten å sjekke status på den er å ta ut den gamle, ha den i en kjele med vann som du varmer opp, og se når den åpner seg.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en '91 mod Audi 80 1,8S.

Når den går på tomgang og motoren er driftsvarm, blåser det ikke spesielt varmt. Men når jeg kjører er den mer normal.

Jeg har nylig skiftet termostat og kjølevæske. Det hender også at jeg hører kjølevæsken "renner" i vifteanlegget ved ca 2000-3000 rpm. Mystisk...

Altså, kjølevæsken renner ikke inni vifteanlegget, men jeg hører lyden derifra. Akkurat som det er luft i slangene....

*1991 Audi 80 1,8s - Solgt

*1982 Audi 100 2,2 5E - Stoppet :mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider