Camryfellow Skrevet Desember 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2004 Tenkte jeg skulle poste dette her da jeg antar de fleste som konverterer o.l. holder til litt her osv... bla bla bla. Jeg har et tre fire år gammelt Hi8 video kamera. Kjøpte for en stund siden en konverterer slik at jeg kan ta opp gjennom usb. Problemet er at jeg får ikke overført lyd. Konvertererboksen har tre inganger, en composite, en s-video og en audio in (jack ingang). Har tre utganger fra kameraet: -S-video -A/V out -Rfa dc out Vet ikke hvordan jeg skal få over lyden da s-video alene ikke gjør det, A/V er jack uttak. Litt vanskeli å finne en kabel som går fra jack - jack og rca ell s-video liksom. Den siste utgangen er ganske liten. Jack, men mindre en sånn høretelefoner har. Dermed vanskelig å finne en overgang fra det lille hullet til vanlig mini jack. Hva brukes "Rfu dc" utgangen til. Finner rett og slett ingen forklaringer på nettet. Nogon snella som har noen svar? Siter - 98' Saab 9-5 2.3t x 97' e39 523i x 89' Camry 2.0 xli x 83' 240 (Julesleda) Smoking tyres can seriously damage your wealth! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnDtHo Skrevet Desember 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2004 Originally posted by Camryfellow Tenkte jeg skulle poste dette her da jeg antar de fleste som konverterer o.l. holder til litt her osv... bla bla bla. Jeg har et tre fire år gammelt Hi8 video kamera. Kjøpte for en stund siden en konverterer slik at jeg kan ta opp gjennom usb. Problemet er at jeg får ikke overført lyd. Konvertererboksen har tre inganger, en composite, en s-video og en audio in (jack ingang). Har tre utganger fra kameraet: -S-video -A/V out -Rfa dc out Vet ikke hvordan jeg skal få over lyden da s-video alene ikke gjør det, A/V er jack uttak. Litt vanskeli å finne en kabel som går fra jack - jack og rca ell s-video liksom. Den siste utgangen er ganske liten. Jack, men mindre en sånn høretelefoner har. Dermed vanskelig å finne en overgang fra det lille hullet til vanlig mini jack. Hva brukes "Rfu dc" utgangen til. Finner rett og slett ingen forklaringer på nettet. Nogon snella som har noen svar? DC står ihvertfall for likestrøm eller vekselstrøm, husker aldri forskjellen.. Så det er nok til en eller annen strømtilførsel.. Siter "One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KingCamel Skrevet Desember 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2004 DC står for likestrøm.. Siter 1994 VW Golf TDK 2000 Yamaha Dragstar 1100 x 2006 Bombardier Outlander 800 x 2006 Bombardier Rally x 1982 "Chewy" Corolla DX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DemptD Skrevet Desember 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2004 DC= Direct Current (Likestrøm) AC= Alternating Current (Vekselstrøm) A/V står for Audio / Video ,Så der er lyd utgangen..... Super Video. A high-resolution video standard. Dette er en fantastisk side: http://www.audio-direct.com/Questions/feature_guide/definitions.htm :D Siter - 00' Nissan Primera 2.0 STCC CVT P11-144 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Camryfellow Skrevet Desember 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2004 Funderte på det selv siden jeg kjente igjen det selv om jeg ikke kan sånn. Bare litt teit å ha det sammen med utgangene da jeg har ac uttak bak på kameraet. Kan det være til for lading i bil da, siden det er likestrøm? Siter - 98' Saab 9-5 2.3t x 97' e39 523i x 89' Camry 2.0 xli x 83' 240 (Julesleda) Smoking tyres can seriously damage your wealth! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Camryfellow Skrevet Desember 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2004 Bumpibjørnene Siter - 98' Saab 9-5 2.3t x 97' e39 523i x 89' Camry 2.0 xli x 83' 240 (Julesleda) Smoking tyres can seriously damage your wealth! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
guest Skrevet Desember 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2004 Originally posted by Camryfellow Litt vanskeli å finne en kabel som går fra jack - jack og rca ell s-video liksom. Det du trenger er en kabel som går fra jack (3.5mm er det vel) til to (3 hvis stereo) phono (RCA) plugger. Er rimelig vanlig kabel i kamera sammenheng dette. Her er en side som viser hvordan kabelen ser ut/fungerer. http://www.camerahacker.com/AV_Cable/RCA_Pin-Out.html Siter '87 Dodge Daytona Shelby Z Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Camryfellow Skrevet Desember 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2004 Jeg har det, men inngangen til lyd på boksen er jack det og, om du skjønner dilemmaet Siter - 98' Saab 9-5 2.3t x 97' e39 523i x 89' Camry 2.0 xli x 83' 240 (Julesleda) Smoking tyres can seriously damage your wealth! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
guest Skrevet Desember 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2004 Ok, skjønner nå! Så det du trenger er en RCA til jack. Noe slikt med andre ord. Siter '87 Dodge Daytona Shelby Z Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Camryfellow Skrevet Desember 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2004 Bullseye! Siter - 98' Saab 9-5 2.3t x 97' e39 523i x 89' Camry 2.0 xli x 83' 240 (Julesleda) Smoking tyres can seriously damage your wealth! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg