Gå til innhold

Rfu dc output?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle poste dette her da jeg antar de fleste som konverterer o.l. holder til litt her osv... bla bla bla.

Jeg har et tre fire år gammelt Hi8 video kamera.

Kjøpte for en stund siden en konverterer slik at jeg kan ta opp gjennom usb. Problemet er at jeg får ikke overført lyd.

Konvertererboksen har tre inganger, en composite, en s-video

og en audio in (jack ingang).

Har tre utganger fra kameraet:

-S-video

-A/V out

-Rfa dc out

Vet ikke hvordan jeg skal få over lyden da s-video alene ikke gjør det, A/V er jack uttak. Litt vanskeli å finne en kabel som går fra jack - jack og rca ell s-video liksom. Den siste utgangen er ganske liten. Jack, men mindre en sånn høretelefoner har. Dermed vanskelig å finne en overgang fra det lille hullet til vanlig mini jack.

Hva brukes "Rfu dc" utgangen til. Finner rett og slett ingen forklaringer på nettet. Nogon snella som har noen svar?

- 98' Saab 9-5 2.3t

x 97' e39 523i

x 89' Camry 2.0 xli

x 83' 240 (Julesleda)

Smoking tyres can seriously damage your wealth!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Camryfellow

Tenkte jeg skulle poste dette her da jeg antar de fleste som konverterer o.l. holder til litt her osv... bla bla bla.

Jeg har et tre fire år gammelt Hi8 video kamera.

Kjøpte for en stund siden en konverterer slik at jeg kan ta opp gjennom usb. Problemet er at jeg får ikke overført lyd.

Konvertererboksen har tre inganger, en composite, en s-video

og en audio in (jack ingang).

Har tre utganger fra kameraet:

-S-video

-A/V out

-Rfa dc out

Vet ikke hvordan jeg skal få over lyden da s-video alene ikke gjør det, A/V er jack uttak. Litt vanskeli å finne en kabel som går fra jack - jack og rca ell s-video liksom. Den siste utgangen er ganske liten. Jack, men mindre en sånn høretelefoner har. Dermed vanskelig å finne en overgang fra det lille hullet til vanlig mini jack.

Hva brukes "Rfu dc" utgangen til. Finner rett og slett ingen forklaringer på nettet. Nogon snella som har noen svar?

DC står ihvertfall for likestrøm eller vekselstrøm, husker aldri forskjellen.. Så det er nok til en eller annen strømtilførsel..

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DC= Direct Current (Likestrøm)

AC= Alternating Current (Vekselstrøm)

A/V står for Audio / Video ,Så der er lyd utgangen.....

Super Video. A high-resolution video standard.

Dette er en fantastisk side:

http://www.audio-direct.com/Questions/feature_guide/definitions.htm :D

- 00' Nissan Primera 2.0 STCC CVT P11-144

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funderte på det selv siden jeg kjente igjen det selv om jeg ikke kan sånn. Bare litt teit å ha det sammen med utgangene da jeg har ac uttak bak på kameraet. Kan det være til for lading i bil da, siden det er likestrøm?

- 98' Saab 9-5 2.3t

x 97' e39 523i

x 89' Camry 2.0 xli

x 83' 240 (Julesleda)

Smoking tyres can seriously damage your wealth!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Camryfellow

Litt vanskeli å finne en kabel som går fra jack - jack og rca ell s-video liksom.

Det du trenger er en kabel som går fra jack (3.5mm er det vel) til to (3 hvis stereo) phono (RCA) plugger. Er rimelig vanlig kabel i kamera sammenheng dette.

Her er en side som viser hvordan kabelen ser ut/fungerer.

http://www.camerahacker.com/AV_Cable/RCA_Pin-Out.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider