Freeman Skrevet Desember 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2004 Krasjet golfen som var en 1,6cl med endel stasj på veg til gatebil 11 juli 2003, jepp er faktisk ett og et halvt år siden. ble mye styr med forsikringen da ingen av partene ville gi seg. Fikk beskjed for en uke siden etter at saken hadde vært oppe i et utvalg og at jeg skulle få igjen 2/3 deler på bilen. Takst skulle dem ta i morgen. Jadda ting tar tid.. Er og forbannet på purken som ga meg skylden og kun jeg som fikk bot på 5000 kr. Andre gjøken slapp fra det uten bot, dem innrømte til og med at det var fordi jeg var ungdom. Kranglet meg til at jeg ikke skulle miste lappen og prutet ned boten litt. Men har lyst å gå å prate med dem nå å vise dem resultatet av saken til forsikringene. Var et utvalg på mange forsikringselskap som avgjorde skyld til slutt, så dem har vel rett. Hva kan jeg gjøre visst jeg er missfornøyd med taksten? Siter Mine Bilder ser dere her: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1848081#post1848081 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gofle2 Skrevet Desember 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2004 den var stygg.. men vist forsikringselskapene kom fram til at det ikke var din skyld... så ta det opp med purken.. skader ikke å prøve.. kanskje du får tilbake det du måtte gi i bot.. Siter [08] bmw e91 318d til salgs -x- 99 bmw e46 320i (solgt) -x- 93 Bmw e36 318is (solgt) -x- 85 audi 90 2,0 5e (solgt) -x- 86 golf2 1,8 gl (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gofle2 Skrevet Desember 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2004 av ren nyskjerighet... hva skjedde her da... ? Siter [08] bmw e91 318d til salgs -x- 99 bmw e46 320i (solgt) -x- 93 Bmw e36 318is (solgt) -x- 85 audi 90 2,0 5e (solgt) -x- 86 golf2 1,8 gl (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freeman Skrevet Desember 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2004 Jeg tok en forbikjøring. Skulle bare forbi en bil men bilene foran den bremset og tettet lukene. jeg så den fremste bilen la seg til høyre i vegbanen og tenkte han skulle inn på busslommen å sleppe forbi biler.. Plutselig uten forvarsel hev han bilen over vegen. han skulle opp den vegen du ser bak der.Jeg hogg bremsen og bilene bak meg og bråbremset. Farten min ble anslått til 115 km/t. Men var mye styr med innhabil purk som skrev rapporten, han kjente godt dem jeg krasjet med. Siter Mine Bilder ser dere her: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1848081#post1848081 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gofle2 Skrevet Desember 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2004 jaja... slik kan d gå.. .traff på en gammal tulling i trafinnken i går jeg også... en som tydligvis tok lappen før de fant opp vikplikt.. Siter [08] bmw e91 318d til salgs -x- 99 bmw e46 320i (solgt) -x- 93 Bmw e36 318is (solgt) -x- 85 audi 90 2,0 5e (solgt) -x- 86 golf2 1,8 gl (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet Desember 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2004 Be om takst av bilen hos NAF eksempelvis, men om bilen ble kondemnert, og det er utbetaling av bilens verdi det er snakk om, så går de etter listepriser eller ringer forhandlere. Er du misfornøyd, så si at bilen er verd mer, og argumenter for din sak. Finn like biler, priseksempler, og si at det er dette du må betale for en lik bil nå. Har de trenert saken kan du jo gå så langt som å kreve renter :) Hva har du blitt tilbydt egentlig? Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaksa Skrevet Desember 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2004 Korleis gjekk det med dere som satt på da? Trudde ein golf skulle bli litt meir most i 115 da, rakk dere å bremse ned masse? Siter -Kim- 1996 Volvo S40 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freeman Skrevet Desember 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2004 Får takst i morgen. Og ja jeg får renter for 14 mnd. Var tre stk. Jeg brakk nakken, til sykehus med helikopter å dagen etter stakk jeg til rudskogen på gatebil.. måtte omtrent true meg ut av sykehuset. Passasjeren framme brakk nesen og hun bak fikk vondt i ryggen etter en basskasse og en ølkasse som fikk litt fart i seteryggen. Glad vi tok på oss belte ti min før det smalt. var ca 20 - 25 meter bremsespor da så fikk bremset endel. Blir morsomt å høre imorgen hva jeg får. må jo få noe for effektanlegget felgene og 90 fangerene og all den dritten. Siter Mine Bilder ser dere her: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1848081#post1848081 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freeman Skrevet Desember 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2004 et bilde til Siter Mine Bilder ser dere her: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1848081#post1848081 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimoajajaj Skrevet Desember 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2004 Jeg holdt på å si, hvordan føltes det å brekke nakken ? ? :eek: Kjip sak hele greia:( Siter VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Desember 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2004 Det ble altså slik at han andre fyren fikk skylden? Da kan vel du kreve frikjennelse e.l. slikt av politiet.. Du nevner personskader, du har vel også krav på erstatning der også, av han andre fyrens forsikring selskap? Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freeman Skrevet Desember 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2004 Tror ikke det. Var kun fart jeg fikk bot for sa dem nå. da skulle han andre hatt bot for å ha brøtet vikeplikten sin mener jeg. Politiet mente han ikke hadde vikeplikt. Jeg leste opp en vegtrafikklov til dem som sier at "enhver som skal krysse en eller skifte fil, har ansvar for all trafikk i filen som skal krysses eller skiftes til". Politiet mente at den kunne tolkes på mange måter og sa at jeg ikke hadde lov å kjøre forbi før kryss. (dette var en avkjørsel og vegstripene tilsa at det var lov). Dem sa og at jeg hadde vikeplikt for han siden han kom fra min høyre side (jeg kjørte jo på forkjørsveg, har jo ikke vikeplikt der). Dem mente og at jeg hadde hatt så stor fart at han ikke hadde sett meg (utfordret da politiet til å stå sånn som han gjorde i vegbanen. Visst dem i det hele tatt så meg gjennom bilen som stod bak dem, så skulle dem si forskjell på om jeg kjørte 80 eller 115). Til slutt prøvde dem seg med at vitner hadde sagt jeg kom som en kule (jeg satt da med bremsemålingspapirene foran meg og spurte dem om dem noen gang hadde sett en golf som går noen tusen meter i sekundet). Før denne samtalen med politiet hadde jeg fått brev om 8000 i bot og så skulle dem ha lappen i 4 mnd. Jeg fikk dem til å sette ned boten til 4500 kr og at det gjaldt kun fart. visst jeg ikke godtok den truet dem med at da skulle dem kjøre rettsak på meg og da skulle dem ta meg for alt. ikke bare fart. Tenkte at det var likså godt å ta den bota og bli ferdig med det. Idet jeg skulle gå derfra sa dem "har ikke du glemt noe?" - ehh nei. "jo vi skal ha lappen din og" - hvorfor det? "du har jo skrivd under på at du har kjørt for fort" - ja, og hvor fort skal en kjøre i 80 sonen for å miste lappen sier jeg. dem blar i noen papirer å finner ut at det vart 116 km/t da presterer dem å si "det var meningen at vi skulle ha lappen din og" jeg sier at det var virkelig synd da papiret og boten er laget og den kan dem ikke endre på nå. så jeg sa -ha en god dag hvorpå dem sier - Ja du må kjøre forsiktig heretter, husk vi kan stå hvor som heldst med kontroll. jeg svarer: "jadda men det virker jo som om en 1,6 liters golf går som en kule og ingen ser den.. så neste gang skal jeg ha en 1,8 og da ser dere meg ikke på radaren engang. :) må si jeg følte meg litt bedre etter jeg hadde sittet der inne å kranglet med dem i nesten to timer. Jeg tok dem på alle pungt og eneste var den forbanna bremsemålingen som dem hadde på meg. Siter Mine Bilder ser dere her: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1848081#post1848081 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tplassen Skrevet Desember 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2004 kjipe geier, du har rett til forskjellige ting da, hør med forsikringsselskapet om hvilke ting du kan ha rett på, evt. erstatning o.l. du kjørte forbi Otta du når du skulle til gatebiltreffet den sommeren, husker jeg så den bilen der da jeg sto ved E6:D snodig, ikke sant:P hehe:) mvh Terje Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freeman Skrevet Desember 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2004 kom meg aldri til Otta. krasjet like før Åndalsnes. Men kjørte forbi Otta en uke eller to før:) Siter Mine Bilder ser dere her: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1848081#post1848081 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gofle2 Skrevet Desember 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2004 har nakken grodd og du fått deg en ny golf da? hehe... detter man av hesten er det bare å klatre opp igjen... Siter [08] bmw e91 318d til salgs -x- 99 bmw e46 320i (solgt) -x- 93 Bmw e36 318is (solgt) -x- 85 audi 90 2,0 5e (solgt) -x- 86 golf2 1,8 gl (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg