Gå til innhold

Krasje og Skadeoppgjør

Ranger emnet

Freeman

Anbefalte innlegg

Nakken er fin den. Takstmannen ringte i går bilen ble taksert til 14000, hehe han satte den opp i verdi pga sotet vinduer og 90 fangere og effektanlegg og hvite baklykter. Det som er fint at han satt bilens verdi som den står nå i 0 kr så da kan jeg bare hente bilen sa han og inkassere 2/3 av taksten pluss renter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål ... når du kjørte forbi .. lå køa under eller over fartsgrensa? Det står nemlig i GP4027 at hvis man foretar en kontrollert forbikjøring (som dette igrunn var helt til det utartet seg til noe annet du ikke var skyld i) så kan man få fratrekk på farten med 20 eller 30% husker ikke akkurat dette, men står i GP-4027 etter all info'n om hvor fort du kan kjøre uten å miste lappen .. rundt side 140 avhenging av åssen tekstbehandlingsprogram du har.

EDIT: bladde det frem for deg, men det kan fortsatt hende det står veldig mye nyttig i GP-4027 som jeg ikke har nevnt her.

Har fartsovertredelsen skjedd i umiddelbar tilknytning til en ellers aktsom forbikjøring vurderes forholdet noe mildere (fradrag med 20 – 30%). Departementet har imidlertid i sin praksis ikke vektlagt det som formildende når fartsoverskridelsen har vært vesentlig høyere enn det som er påkrevet for å foreta en ellers aktsom forbikjøring. Det samme gjelder dersom den motorvogn som blir forbikjørt har holdt høyere hastighet enn tillatt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

køa lå i 60 - 70. Jeg har jo godtatt bota.. men er det noen som vet om jeg kan klage på dette nå. i og med at andre opplysninger har kommet frem i regressutvalget?

Han andre som fikk 2/3 skyld fikk ikke en dritt pes av purken.

Jeg har så lyst lage litt styr for dem.

Irriterer meg at vi ungdom skal bli straffet fordi vi er ungdom og da kjører vi automatisk fort. Uff blir så oppgitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider