Gå til innhold

rismoenbrosracing: prosjekt fiat 131 abarth

Ranger emnet


rismoenbrosracing

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • Svar 438
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hallais!

Ok da, vi er altfor treige til å oppdatere tråden:);)Har jo vært fint å drive ute nå i motsetning til for noen uker siden da der var "25 blå":)

Har faktisk drivi mange timer siden sist vi la inn noe, har selvfølgelig ikke fått gjort alt vi har håpet på, fenomenet der det viser seg at alt tar ihvertfall dobbelt så lang tid som det vi hadde tenkt har slått til igjen;)

 

Husker nesten ikke hva vi har gjort i det siste men skal prøve å nevne noe:

 

- dratt bensinrør

- montert bensinslanger i bagasjerom

- gjort helt ferdig innsug med fuelrail

- gjort helt ferdig bunnpanne med underspyling

- startet på forbindelse mellom turbo og intercooler

- bygd komplett 3 toms rustfritt eksos

- bygd om vann ut fra toppen

 

Eksosanlegget viste det seg å ta omtrent 20 timer lenger å lage enn vi hadde håpet på, var visst ikke tenkt at det skulle ligge ett 3 toms rør ovenfor kardangen, samtidig som bilen skal " ligga neråt" da den ble produsert på slutten av 70- tallet.

Moteren viste seg å komme "en del" lenger bak enn vi først trodde, resultatet ble da at vannet ut fra toppen ville komme ut "midt inni" torpedoveggen.

Vi tettet derfor igjen dette hullet på baksiden, fikk tatt ut en "frostplugg" i fremkant, borret ett bar skruehull og vips så var uttaket i fremkant i stedet:)

 

Foreløpig oppstart er optimistisk satt til om ca fjorten dager:)

 

Slenger ut ett par bilder av eksosen(vil ikke høre noe negativt om "japsedemperen":))

 

fiatprosjekt056.jpg

fiatprosjekt057.jpg

fiatprosjekt054.jpg

1986 audi coupe quattro, soon to be a sq

1977 fiat 131 abarth

2007 bmw e92 320d

2007 honda crv aero plus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal melde min interesse igjenn, og nå skal jeg forbli abbonert :D

 

- drittøft prosjekt, en av de feiteste bilene jeg har sett, faktisk, evig rå! er det slik at denne skal på rudskogen til sommeren?? PLIIIIIIS??

 

hehe....

 

lykke til, mere bilder som volvo4life skriker om, jeg joiner :D

 

- takk for en flott prosjekt tråd!!

 

helt til sist, jeg bare luerr på hva den tennpluggen (?) foran på metallpata på motoren er jeg? - og hvorfor er den der, er liksom ikke motortypen jeg se....

Mvh. prizma

 

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil igjen benytte anledningen til å takke for alle positive tilbakemeldinger, det

er alltid morro:)

 

Prizma: den "dingsten" er sensor til tenning, om vi kommer på rudskogen vet jeg ikke, synes det er så "trangt og jævli" der.

 

Så til oppdateringene, har jo drive en del timer i helga, fikk jo ikke gjort alt vi hadde håpet da men...

 

- festet magneter som registrerer bevegelse på veiva

- for å hindre alt for mye varmeutvikling, surret inn grenrør og downpipe med eksosbandasje

- montert clutch på svinghjul

 

Får slenge opp noen bilder, ikke så spennende men:)

 

fiatprosjekt0618ib.jpg

"bandasjen" på plass på grenrør!

 

fiatprosjekt0629mj.jpg

grenrør montert for "siste" gang!

 

fiatprosjekt0642lh.jpg

grenrør med turbo.

 

fiatprosjekt0658xe.jpg

Helix to skivig med wilwood hydraulisk sylinder

 

fiatprosjekt0679gd.jpg

innsug med fuelrail

1986 audi coupe quattro, soon to be a sq

1977 fiat 131 abarth

2007 bmw e92 320d

2007 honda crv aero plus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår