Gå til innhold

rismoenbrosracing: prosjekt fiat 131 abarth

Ranger emnet


rismoenbrosracing

Anbefalte innlegg

  • Svar 438
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

For det første må jeg innrømme at jeg ikke har noe særlig peiling på dette.det vi har gjort er ihvertfall:

- fjernet alle gamle fester og laget nye, brukt festene fra fiat akslingen og forsterket disse.

 

Era: har ikke noen erfaringer med denne akslingen.avet om en som har nøyaktig samme aksling på en pickup, i denne er det ca 550 hk og det har holdt fint så langt.

Er enig med skody, for å ta ut stikkakslingene måtte vi fjerne noen c- klips, utenom disse er det vel ikke noe mer som holder de fast.

Hadde planer om å teste en volvo 1031, men ettersom vi måtte ha andre stikkakslinger som i tillegg skulle orke litt synes vi de ble vel dyre, sellholm skulle ha 17000 kr, mulig det hadde vært andre alternativ, men vi har iallefall valgt å teste ut denne akslingen først.

 

Har justert bredde på stikkakslingene nå uten at vi trengte å korte inn "selve" akslingen, kun stikkakslingene.Har i tillegg gjort om boltsirkel til 4*100.

 

Når det gjelder vekten på den er jeg usikker.Har jo drivi å "bært litt rundt" på både den originale og den nye, og etter min mening kjentes det ikke ut til å være så stor forskjell.Kan jo eventuelt sjekke opp dette nøyere.er original sperre som sitter i nå, er mulig den er litt ufølsom ja, vi får vente å se;)

 

 

Slik det ser ut nå kommer vi ihvertfall å prøve med denne, så får vi heller prøve noe annet senere, er morro å teste litt;)

 

Isak: Er Gruekær je, men bor på Flisa.Bruttern går på skole på Gjøvik, men bor fortsatt hjemme.

Det eneste du kanskje kan kjenne oss igjen på er bilene vi kjører til vanlig, har jo blitt noen runder i kaffegata;)

Jeg kjører en 2002 a4, svart med atp inox 19 toms hjul, ganske lav.bruttern kjører en blå wrx, kjørte tidligere en gullfarget firergolf som gikk greit og med ett anlegg som dunka litt;)

 

 

Satser alt på å rekke Våler, om enn ikke i 100% stand!!!

1986 audi coupe quattro, soon to be a sq

1977 fiat 131 abarth

2007 bmw e92 320d

2007 honda crv aero plus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gætt å se at det er noe anne enn slitne 240'er som kjører opp og ned gata og ser dumme ut ;) har ikke lagt merke til noen av bilene, wrx'en hadde jeg nok husket om jeg hadde sett den, med dekor trekker de ikke rent lite oppmerksomhet...

 

arti at du/dø virkelig legger sjela i fiaten, det belønnes når den står ferdig m'm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PLZ ikke ødelegg en så seriøs tråd med sånne jalla utsagn.....

 

Å om noen av dere ikke likte at jeg la inn denne posten for å "stoppe" dere. Send meg en PM på det, istedenfor å gaule det ut her.

 

BTW: Håper på nye bilder snart... ;) :D

02 Passat Highline

x-98 Golf IV GTI 1.8T

x-91 Golf II GL 1.6 TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at dette bare blir råere og råere! Skal bli artig å sjå alle grombila nedi kaffegata til sommeren. Begynner å bli noen nå! Du får love meg å ta deg en tur i gata og gi dessa Volvo folka en real demonstrasjon!

Får satse på å ta DreRacing ;)

Gleder meg til å se deg på Gatebil! Stå på!

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry min feil sjekka notatene Volvo 1031 sammenliknes med Dana 40 mao det er ikke en Dana aksel men tilsvarende sterk.

 

Vet den er blitt brukt i masse Rodder i sverige.

 

Når det med C clips er sakt så finnes det opbygging sett men det krever nye stikk aksler noe du trolig gjør uansett da alle akselen jeg har sett har ødelagt lager bane pga lagera ruller dir på stikk akselen.

Å når lageret ike byttes ofte nok ødelegges stikk akselen...

 

Lykke til med et knall tøft prosjekt.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får komme med noen små oppdateringer igjen!

 

Har nå endelig bestemt oss for hvilken bakaksling vi skal velge, blir nok litt for "slitsomt" å kjøre med sveiset originalaksling!

 

Har i helga vært vært å skrudd av en GM 10- boltet aksling fra en chevrolet.Denne har lamelldiffsperre og fullflytende akslinger.

Dette skal gjøres før vi kan få den på:

- fjerne gamle opphengsfester, sveise på nye.

- justere bredde, samt boltsirkel

- bygge om til skivebremser

 

Håper bare at denne er god for litt juling;)

 

Slenger samtidig ut noen bilder, har vel ikke akkurat skjedd så mye, men slenger ut ett par alikevel:)(var desverre begynt å bli litt skumt da vi tok de)

100-0010_IMG.jpg

100-0014_IMG.jpg

100-0020_IMG.jpg

100-0016_IMG.jpg

100-0017_IMG.jpg

 

 

 

 

 

 

Vi trodde Fiater hadde framhjulstrekk, dere kan vel ikke sette en bakaksling foran???????. I så fall hadde jeg valgt en fra volvo!!!!!!!

 

 

VOLVO Ruuuuler!!!! kebabåndes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår