Lionstar Skrevet Desember 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2004 Sist jeg skiftet bremser, for omtrendt 15 tusen kilometer siden, satset jeg på minimal pris, ga helt blaffen i kvalitet. De orginale skivene foran lagde viberasjoner. Så det ble biltema skiver foran, biltema klosser, brembo skiver bak (de var billigere enn biltema sine), og biltema klosser bak. Så det totalt overaskende, bilen min har aldri hatt bedre bremser, biltema klossene biter tydligvis mye bedre enn orginale klosser. Biltema klossene var HH merket, og forklaringen må ligge der, HH er samme friksjon som greenstuff har. Ikke bare det, men biltema klossene var helt identiske utseendemessig med noen "merkeklosser" jeg hadde liggende. Lurer på om de nye Eu reglene vedrørende salg av bremsedeler er det som ligger bak kvalitetsøkningen på bremseklosser hos Biltema, for disse klossene lignet ikke slik klossene dems så ut før. Eu reglene er jo slik nå, at bremsedeler må få en godkjenning for å kunne selges, var ingen slik godkjenning på dem gamle klossene på biltema. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Desember 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2004 Det må de ha bytte ganske nylig, kjøpte bremseklosser derfra for et år siden, makan til elendige greier skal du leite lenge etter, dårlig bremser, klossene lagde mer støv enn enn skulle tro,felgene ble svarte etter en dag. Bytta til greenstuff, kjører flere uker uten at det blir nevneverdig med støv på felgene :D Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audifanatic Skrevet Desember 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2004 Jeg kjører selv med Biltema klosser foran, men nå til sommeren når jeg skal bytte skiver foran så setter jeg på noe litt dyrere. Er enig med deg trra. de må støve mer en de jeg hadde før. Hjelper lite med at klossene er godkjente, når de alikevel ikke er mer enn "akkurat" godkjent;) Siter Nåværende bil: Volvo242 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lionstar Skrevet Desember 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2004 Satte på klossene mine i vår, samtidig som jeg satte på sommerdekk. Når kjøpte du dine? Kjøpte noen biltema klosser bak i 2002 og de var av en annen type, åpenbart et annet fabrikat, de så helt jalla ut. godt mulig de jeg bruker nå støver, husker ikke å ha sett noe da, men det er ikke noe jeg egentlig bryr meg om. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet Desember 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2004 søppel bremser:D kjøpte ett sett klosser og skiver der til min passat for noen år sida,makan til dårlige bremser da,dårlig tak og FADA som faen. Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audifanatic Skrevet Desember 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2004 Jeg kjøpte mine klosser i år, satt de på samtidig som vinterdekka ble funnet fram. Kan ikke si at det ble noe bedre bremsing med Biltema sine mot de jeg hadde frafør. Hvis du ser litt på kvaliteten på varene Biltema selger så er jo ikke den førsteklasses. selv om slike klosser og skiver skal være godkjente så er jeg fast bestemt for at prisen avgjør holdbarheten/kvaliteten til ett visst punkt selvfølgelig. Siter Nåværende bil: Volvo242 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golk killer Skrevet Desember 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2004 pleier å kjøpe skiver på biltema opg klosser fra brembo!! funker godt det!!! har hørt at biltema sine klosser faller fra hverandre!! Siter :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lionstar Skrevet Desember 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2004 Forstillingsdelene dems er jo bare skrot, ihvertfall de til audi, men jeg tror det kunne blitt bra, hvis det kom EU krav der også. Jeg er helt sikker på at biltema bremsene ikke trenger og være dårligere på grunn av prisen. Da skulle jo brembo skivene jeg kjøpte 50 kroner billigere per stk, enn på biltema være noe herk også. Eu krava har nok gjort sitt med kvaliteten. Sjekk merkingen, om det er HH merking når du tar av klossene, orginalklosser har som regel GG merking. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audifanatic Skrevet Desember 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2004 fjærer, dempere, juletre til å plugge i sigarett tenneren osv, alt er crap. skal aldri mer kjøpe ting på biltema (har aldri kjøpt fjærer og dempere der) Siter Nåværende bil: Volvo242 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lionstar Skrevet Desember 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2004 Hadde ikke kjøpt støtdempere der.. Mye av det andre plast crap'et du nevner har jo alle som selger bildeler, bortsett fra at det koster mer, narrealarm for og nevne noe, tror det koster det dobbelte på torshov. Monroe støtdempere selger jo mange og..Samme med kybe..Det er sikkert bedre enn biltema demperne, men uansett ikke særlig bra. De dyrere verktøysettene dems med 10 års garanti er bra. De har mye bra batterier, mye bra kjemikalier, helt fint el installasjonsmatriell, osv osv..Bare dumt betale for mye... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GT_rider Skrevet Desember 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2004 Biltema sine varer er greie"til sitt bruk" Men hadde ikke satsa på biltema deler viss jeg skulle hatt de på en bil som blei utsatt for litt inspirert kjøring sånn dann og vann. Men helt grei på bestemor sin Micra, viss dere skjønner hva jeg mener. Siter Fiesta to the people Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg