Paasan Skrevet Desember 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2004 Jeg skal i neste uke selge det gamle annlegget mitt (alt utenom HU), og sette sammen et nytt. Jeg skal starte med et Dynaudio frontsett og en forsterker til dette. Men jeg kan få en VGA1600/2 VELDIG VELDIG billig. Hvis jeg kjøper denne har jeg ikke råd til en forsterker til, så det er jeg lurer på er hvordan vill det gå å drive frontsettet med denne fram til jeg får kjøpt meg en forsterker til, selvfølgelig på meget lav gain og lavt volum. Har tenkt på en TR500/4 til frontsettet. Men det har jeg ikke råd til før om et par månder. Hvor mye strøm trekker den forsterkern egentlig? Leste et sted at Tarantula 2000 trekker nesten 2000W konstant, så da lurer jeg på om denne gjør noe av det samme. Siter - 97 VW Passat 1.8 X 84 VW Golf GTI 8v (død) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet Desember 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2004 Sitat Originally posted by Paasan Jeg skal i neste uke selge det gamle annlegget mitt (alt utenom HU), og sette sammen et nytt. Jeg skal starte med et Dynaudio frontsett og en forsterker til dette. Men jeg kan få en VGA1600/2 VELDIG VELDIG billig. Hvis jeg kjøper denne har jeg ikke råd til en forsterker til, så det er jeg lurer på er hvordan vill det gå å drive frontsettet med denne fram til jeg får kjøpt meg en forsterker til, selvfølgelig på meget lav gain og lavt volum. Har tenkt på en TR500/4 til frontsettet. Men det har jeg ikke råd til før om et par månder. Hvor mye strøm trekker den forsterkern egentlig? Leste et sted at Tarantula 2000 trekker nesten 2000W konstant, så da lurer jeg på om denne gjør noe av det samme. Dynaudio har endel hefige ting til både bil og hjemme, i tilegg til at det er skikkelig kult at du kjører med noe nesten ingen andre har. Det går selvfølgelig kjempebra og drive front settet med den VGA 1600.2 forsterkeren, bare bass på at du får brukt et bra filter på frontsettet. TR 500/4 er glimrende til å drive hva som helt av front sett, har 2 slike selv. Hvor mye strøm de trekker kommer helt ann på hvor mye du belaster forsterkerene. Begge to ønsker seg gode strøm tilførsler. Monoblokka som du referer til trekker hemningsløst mye strøm ! Har den også.... syk sak Det sitter en 300 amp innebygget sikring i den :-) Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paasan Skrevet Desember 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2004 Okay, men det er ikke slik at VGA1600.2 trekker 1600W når jeg forer Settet med 1W? Leste ett sted at Tarantula Monoblokka gjorde dette. Har bare en 65A Dynamo (noe som skal skiftes etterhert). Leste også i manualen til VGA1600.2 at den bare trengte en 70A eller 90A sikring på kabelen. Kan det stemmer hvis det er en 300A sikring på selve forsterkeren? Siter - 97 VW Passat 1.8 X 84 VW Golf GTI 8v (død) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Desember 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2004 Kan bare svare på noe av det du spør om, men Lars stikker nok innom igjen snart... Det er Tarantula som har 300A intern sikring :D Dersom 1600.2 ikke skal ha mer enn 70 eller 80A sikring, kan den uansett ikke levere 1600W. Det står forresten i brukanvisningen at 1600.2 skal ha 90A sikring. 90A x 12,6V = 1134W dersom den er 100% effektiv (ikke mulig). 1134W x 60% = 680W 90A x 14,4V = 1296W 60% effektiv (er vel rundt der et sted). 1296W x 60% = 778W Det står ikke noe om hvordan effekten måles i manualen, så sånn jeg ser det må dette være peak W, altså max ikke RMS... Edit: Og jeg tviler sterkt på at den trekker max effekt hele tiden, da ville den jo bære sånn ca 0% effektiv ved lavt volum! På den måten hadde i hvert fall Tarantula drept et hvert elektrisk anlegg i en bil... Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StiFNils Skrevet Desember 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2004 I min bruksanvisning står d 240A! så du har nok sett feil:) Hovedlyktene mine fungerer i allefall som strobe når jeg gir på litt;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Desember 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2004 Jaja... Du får ta en titt her da. Synes uansett at det er litt rart at 800.2 skal ha 140A og 1600.2 bare 90A. 240A høres mer sannsylig ut ja, men det er sinnsykt mye... Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacSi Skrevet Desember 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2004 Sitat Originally posted by BeemerZ1 Jaja... Du får ta en titt her da. Synes uansett at det er litt rart at 800.2 skal ha 140A og 1600.2 bare 90A. 240A høres mer sannsylig ut ja, men det er sinnsykt mye... Hvorfor i all verden er det rart? 1600.2 er 2 monoblokker.. separate strømforsyninger.. Jeg tipper den skal ha 90A pr tilkobling.. altså 90Ax2 = 180A.. :) Siter BMW E46 Coupe Toyota Corolla KE70 2-dørs The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Desember 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2004 Sier det seg ikke selv at jeg synes det var rart om 800.2 skulle ha mer strøm enn 1600.2? Men dersom det er sånn at den skal ha 90A på hvert input, så virker det mer logisk. Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacSi Skrevet Desember 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2004 Jeg har den instruksjonsboka der her hjemme i papir-form.. og det står faktisk som tidligere nevnt 240A på VGA1600.2.. Men jo.. jeg også stussa på det at 800.2 skulle ha større sikring da jeg så i pdf manualen.. Derfor tenkte jeg med en gang på at den hadde jo 2 strømforsyninger.. Edit: Hvis du ser på de 2 nederste forstekerene i pdf fila også, så ser du at verdiene er helt bak mål :) Siter BMW E46 Coupe Toyota Corolla KE70 2-dørs The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Desember 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2004 Hehe.. Ja, lurer på hva de har tenkt på egentlig de som skrev den manualen der:rolleyes: Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacSi Skrevet Desember 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2004 Sitat Originally posted by BeemerZ1 Hehe.. Ja, lurer på hva de har tenkt på egentlig de som skrev den manualen der:rolleyes: De tenkte sikkert på den VILLE festen kvelden i forveien :D Siter BMW E46 Coupe Toyota Corolla KE70 2-dørs The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg