Gå til innhold

hjulbuelister og maks bredde på dekk

Ranger emnet

golfrider

Anbefalte innlegg

Hva er egentlig forskjellen på de forskjellige hjulbuelistene? Hører om så mange forskjellige typer, vanlige, gti og g60 f.eks..

Er det slik at gti og g60 går lengre ned forran på fremhjulene og at g60 "bredder" mest?

Jeg har 90 fangere.. Hva vil passe best? Har også tenkt å kjøpe meg nye felger og dekk til sommeren og da lurer jeg på hva som er det breieste man kan ha uten å valse eller andre fiks fakserier. Bilen er senket 40mm..

Sind sie frei heute Abend?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med skjermbreddere trenger man ikke å valse, da er det bare å kappe i vei og senere lime bredderen på.

Du får ikke plass til mer dekk bare ved å sette på hjulbuelister/breddere. 9x16 ET15 går akkurat forann med G60 breddere. Det er på håret til å ikke bli tilsyn-godkjent. Skal det ikke subbe så må du gjøre plass og ha stivt nok understell.

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fant en tråd om breddereder det stod litt om forskjellen.. Det stod bla at en mente at gti breddere var penest om man ikke hadde uber breie dekk og 90 fangere..

Hvis en ikke kutter da? Hvordan er det med dekk dim da? Ønsker ikke stress med godkjenning og subbing samt at jeg vil ha en lav profil og brede dekk... Kan man få i pose og sekk?:rolleyes:

Hva menes med ET?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by golfrider

jeg fant en tråd om breddereder det stod litt om forskjellen.. Det stod bla at en mente at gti breddere var penest om man ikke hadde uber breie dekk og 90 fangere..

Det er jeg enig i!

G60-breddere og "små" hjul får det til å se ut som at hjulene er altfor små.

Skal være "ganske" brede dekk for å få det til å se OK ut.

(Du kan jo også ha ganske brede dekk uten å ha list i det hele tatt. Sjekk om du trenger det først. Personlig syns jeg det er tøffest med hjul som fyller hjulbuene skikkelig, ikke bred bil med små hjul.)

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med det om bred bil og brede hjul! Synes bilen min blir finere med tiden og med endel små mods, men føler jeg mangler noe vesentlig, nemlig noen fete dekk og litt mer "breial" i det nedre partiet. Det er jo det som er så jævlig tøft med golf spør du meg:D

Men som sagt så er jeg ikke så higen i å kutte i den og så har jeg en bulk på den ene skjermen som vil bli dekket av en hjulbuelist:rolleyes:

Altså: Er det noen som har gti hjulbuelister og hva er den "feiteste" dimmen på dekk som kan brukes uten å modde når en har beskjedne 40mm senk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G60 breddere ser bedre ut med 90-fanger fordi de går litt lenger ned forran. Hvis du skal ha GTI leppe på 90-fangeren kommer de til å stikke ca like langt ned. Men må vel også ha kanalskjørt hvis du skal ha G60-breddere...:rolleyes:

- '90 Audi 90 Quattro

x '87 VW Jetta GL

x '86 VW Golf GTi

x '90 VW Jetta CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider