Cohiba Skrevet Desember 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2004 Er det noen her som har erfaring med Corvetter fra tidlig 80-tall? Har ikke de første C4 Corvettene liten effekt i forhold til vekten? Mener jeg har sett 0-100 tider på 9 sekunder. Oppleves disse bilene som slappe? Mvh Cohiba Siter 1987 5.0 T-bird (Ja, det er tilfeldig at det ble Forder fra 87) 1987 Ford Fiesta CL med den heftige 1.1L rekkefireren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Desember 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2004 Desse hadde vel crossfire injection? Er nok ikke akkurat ultraspreke. Skulle bruke lite bensin. Men nå har jeg aldri prøvd en slik bil med crossfire, så jeg skal ikke uttale meg så mye mer... Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.TransAm Skrevet Desember 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2004 Originally posted by ElCamino Desse hadde vel crossfire injection? ja, de hadde det. crossfire motoren har jeg hørt skulle være "helt grei"... det satt en sånn i trans amen min men den er byttet ut med en 305 forgasser nå... så jeg har intet personlig forhold til cfi-motoren Siter 1984 Recaro T/A 350 X - 1982 Recaro T/A X - 1984 Chevy G20 X - 1969 Custom Beetle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crockett Skrevet Desember 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2004 Jeg kjørte `84 modell i et par år, hadde ikke noe tull med motoren. Synes den gikk greit. Er jo bare 205 hk. orginalt. Ville nok ha satset på `85 eller nyere pga. TPI. Morsom bil var det uansett. Men hadde en del tull med elektriske, spesielt de digitale instrumentene. Lurer foresten hvor bilen går nå, så hvis noen vet om en Corvette med reg.nr. DE 14911 så hadde det vært hyggelig og hørt hvor den gikk hen! Siter Toyota Avensis `02 (Drittbil!) x-Volvo V40 `99 x-Nissan Primera SRI `96 x-Nissan Sunny SR `95 x-Corvette `84 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Desember 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2004 Men det er visst ikke særlig trimmevennlig cfi'n, men bare bytte til noe annet det. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.TransAm Skrevet Desember 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2004 Originally posted by ElCamino Men det er visst ikke særlig trimmevennlig cfi'n, men bare bytte til noe annet det. eksempel meg!:D Siter 1984 Recaro T/A 350 X - 1982 Recaro T/A X - 1984 Chevy G20 X - 1969 Custom Beetle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Desember 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2004 Jeg har prøvd to '80 Corvetter (C3?) med 350cid og forgasser, helt originale. Min kommentar til de, er at de ikke fortjener å hete Corvette engang... Hverken pga motorkraft eller "sporty" kjøreegenskaper, som begge skuffa meg mye. Den ene hadde jeg t.o.m bytta noen foringer i bakstillinga for å få den tilbake til original, men nei. Begge var i god originalstand, og godt vedlikeholdt. CFI'n er like grei å trimme som hvilken som helst annen 1.gen SB, selv styreenheten er lett å programmere om selv. Begrensningen derimot ligger i selve spjeldhusene og innsuget: Spjeldhusa forer hver sin rekke med sylindre, og er litt små, kombinert med innsuget som har lange, tynne kanaler for å bygge moment på lavere turtall. Skal man ha noe særlig effekt over ca 5K rpm, er det like greit å hive på et Edelbrock RPM innsug og passende gasser. Er egentlig ikke veldig imponert over TPI'ene heller i originalstand, men mulig jeg bare er bortskjemt eller forventer for mye? Etter å ha kjørt LT1 og LS1 går liksom alt fra '80-åra dårlig... Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Desember 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2004 Originally posted by Chevy350 ...mulig jeg bare er bortskjemt eller forventer for mye? Jada. Du er det:D Kjøp deg caravelle igjen, så skal du se hvor bra corvette går... Går vel ikke an å si at en vette går direkte dårlig? At de ikke har handling derimot var vel ganske vanlig frem til C4...:rolleyes: Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Desember 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2004 Originally posted by Skidracer Går vel ikke an å si at en vette går direkte dårlig? Jo, det gjør det - Du trenger bare å få prøvd noen, Fordboy... :cool: Jeg synes IKKE lavkompa 350'er med 190 sae net hp er spennende, pickup'en min med 350 på 2tonn gikk bedre med "slappe" topper fra TBI-motor (Swirlport for de som vet hva jeg mener) Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Desember 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2004 Originally posted by Chevy350 ...pickup'en min med 350 på 2tonn gikk bedre med "slappe" topper fra TBI-motor (Swirlport for de som vet hva jeg mener) Det vil si at den gikk som den berømte bøtta med ...drit? Dessuten trenger du vel strengt tatt ikke kalle meg fordboy, da det eneste jeg kjører og skrur på for tiden er toyota? Skal nok ikke røre noe mer ford på en stund puke Bortsett fra Continentalen da. Lavkomp v8 er jo bare en god unskyldning for presse/turbo? Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Desember 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2004 Nei, pickup'en gikk ganske greit i starten, men blir så fort vant til alt... *sukk* Trimme mer... Så støpte stempler som knapt tåler 50hk/liter er tingen altså? Og støpt veiv og økono-skrot orig råder+bolter? Topplokka er jo fine til å holde oppe garasjeportene hvis det blåser da.... Uvant å si så mye negativt om Chevy, for meg som er overbevist GM-mann, men det er noe med åra ca'75-85 som ikke var helt det store for noen av de 3 store i Usa... Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Desember 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2004 Originally posted by Chevy350 Uvant å si så mye negativt om Chevy, Du kan bare fortsette!!! :skaal: for :usa: Er det egentlig mange v8 som tåler mer en 50hk/liter? leg må jo ha godt over 7liter for å få 365hk... Det skal liksom ikke være noen erstatning for kibikktommer, men tør jeg kanskje foreslå kvalitet? Eller lettere metall? stemplene mine veier like mye som en middels sykkel... Kunne kanskje støpt ting av et litt annet metall en det mor har i grytene sine? Men de tenkte kanskje at jeg skulle steke bacon i motorrommet da de lagde bilen? Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Desember 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2004 Kan fortsette med Toyota, hater jo det mer enn Ford... Tenkte mer i retning smidde stempler og veiv, kvalitetsråder og noen ok topplokk - dvs bygge for økt effekt, ikke overlade en orig lavkomp-motor.... Lett å gå over 100hk/l da, men det spørs mer hvor lenge du kan holde på med 98okt da. Begrenser seg selv, men da kan vi gå opp i volum igjen! Jeg synes det er helt topp å forbedre noe gammelt med moderne deler, for å fortsatt sitte igjen med utseendet og lyden på noe som er helt overlegent riskokerne som "alle" vil ha idag. Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Desember 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2004 Var akkurat det jeg mente... SKulle vært sånn fra starten! kvalitetsråder, stempler som tåler litt+++ fra starten! hadde vel egentlig ikke trengt så mye bedre råder, hvis ikke de bøttene vi liker å kalle stempler hadde vært så grisetunge. Lett vekt er veien til suksess, mener nå jeg! Det, og ballanse! En jeg kjenner skulle ballansere en gammel Chevy 350. Han satte tingen i bukken, og begynte å borre. Når han var ferdig med første sylinderen, flyttet han drillen til neste hull.... Som ikke hadde samma plasering som det første! Det endte med at han måtte justere vinkelen på boret for hvert eneste hull! De berømte 90 gradene var vist i snitt:D Men det er jo litt av sjarmen! Uansett. Gammel v8 som er skikkelig bygd har en nermest uslåelig lyd. Det skal jeg si meg enig i! Da spesielt Gammel god HEMI! Den kan svi håra ut av øra! :fire: Er sånna ting jeg legger merke til, nå som jeg har en liten pause fra amcar. Det er holdbart, men det er bare fordi alt er så sinnsvakt overdimensjonert. Til sammenligning har min lille toyota gått 366000! Og den er fortsatt like fin! Bortsett fra at den er rusten, altså. Skulle likt å se amerikanerene bygge med samma kvalitet som japsene! det hadde vært rått! Ting som passer sammen originalt er ganske greit innimellom! Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Desember 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2004 Originally posted by Skidracer Var akkurat det jeg mente... SKulle vært sånn fra starten! kvalitetsråder, stempler som tåler litt+++ fra starten! hadde vel egentlig ikke trengt så mye bedre råder, hvis ikke de bøttene vi liker å kalle stempler hadde vært så grisetunge. Skulle det hatt det kunne det ikke presset prisen på bilene så lavt ned Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg