Gå til innhold

Slappe Corvetter?

Ranger emnet

Cohiba

Anbefalte innlegg

Nå har vel diskusjonen sporet litt av, men syntes jeg måtte svare på det opprinnelige spørsmålet siden jeg har en 86 Corvette med TPI.

Dette er en z51-utgave (noe "heftigere" understell enn basis utavene) med automat og optional "performance" utveksling i bakaksel (3.07) .. Jeg vil ikke påstå at denne er slapp, aksellerasjon 0-100 er ca. 6 sek. og har ikke fått kommentarer fra de som har prøvd den om at det var spesielt tregt :-)

Nå har jeg svært lite til overs for diskusjoner av typen "min bil er bedre enn din" men vil påstå at den henger med svært mange biler når det gjelder på aksellereasjon og handling. Selvsagt er det biler som vil parkert denne uten problemer også..

Det som kan være negativt ang. kjøreegenskepene er at den er satt opp med så stive fjærer/dempere at kjøring på dårlige veier (som det jo finnes noen av i dette landet) kan bli litt slitsomt..

Et lite bilde: http://privat.bluezone.no/rhansen/bremser/115-1584_IMG.JPG

1986 Chevrolet Corvette Z51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Z51:

Du har helt rett, samtalen gikk alt for langt ut på viddene, og jeg beklager det.

Originally posted by Chevy350

men det er noe med åra ca'75-85 som ikke var helt det store for noen av de 3 store i Usa...

Misforstå meg rett, da TPI'n ble introdusert var det tiden da effekten begynte å ta seg opp til et akseptabelt nivå på Corvette igjen, men sammenlignet med '97-opp LS1 står de endel tilbake. Jeg eier ikke, eller har aldri eid Corvette, men har vært heldig som mekaniker å jobbe på Chevrolet verksted. Etter noen "stikkprøver" fra '63 split window til '01 LS1, må jeg si de siste er klart best på alle felt. Har og prøvekjørt en '86 og en '89, men disse var dessverre ikke i nærheten av den nyeste, selv om de var milevis foran bilene ca '75-84 i motorytelse.

Noe jeg virkelig kunne tenkt meg å prøve, er en ZR1, og LS6 C6, tror de kan være temmelig morsomme.

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider