Gå til innhold

Motorvarmer ?

Ranger emnet

HiiP

Anbefalte innlegg

Etter en kjapp telefon til DEFA. Så fikk jeg svaret at det ikke hadde noe å si om den sto på hele helga. Det var ikke noe fare for motor...

En annen kar har hørt annet da... Kan ikke ha på mer enn i 3 timer max. Automatsjok vil bli gal og motor avhengig sier ham??? (ja helt enig NOT)

I have a right and a left brain,

but there is nothing right in the left one

and there is nothing left in the right.

www.hiip-foto.com

www.hiip.deviantart.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha ringt et annet frima fikk man en helt annen beskje, Det var ikke bar å la motorvarmer stå på lenger enn 3 timer. Han snakket om at pakninger og slanger kunne tørke. Det var ikke bra for motor ved gjentagelse...

HåkonA du jobber med slik? Hva er riktig?

I have a right and a left brain,

but there is nothing right in the left one

and there is nothing left in the right.

www.hiip-foto.com

www.hiip.deviantart.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen fare å la den stå på akkurat så lenge man vil. Det lille elementet klarer ikke å varme motoren til mer enn ca. 30 grader uansett. At motoren blir "avhengig" er bare tull.

At det er bortkastet strøm å ha den på så lenge er en annen sak, det holder som oftest med alt fra 1 til 3 timer avhengig av utetemperatur.

'87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motorvarmer er must i dette vinterland syns jeg, men nå har ikke jeg garage som holder motoren varm for meg. sparer jo en del på bensin og slitasje på motor.

motorvarmer koster jo ingen ting nå til dags og den nye defa-pluggen vises jo ikke på bilen heller.

Audi A4

- 2.0 TDI B8 Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider