Gå til innhold

Vintern tar drepen på bilen min

Ranger emnet

Doser_86

Anbefalte innlegg

Den jæ"#+ fo¤%"+%¤ vinteren og saltinga gjør så hjulbuene mine ruster. Jeg tok rusta der i sommer. satt det bort til lakke verksted å greier. Og nå ruster det alt. Kan jo ikkr være normalt det? Dårlig jobb?

Mvh

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Doser_86

Den jæ"#+ fo¤%"+%¤ vinteren og saltinga gjør så hjulbuene mine ruster. Jeg tok rusta der i sommer. satt det bort til lakke verksted å greier. Og nå ruster det alt. Kan jo ikkr være normalt det? Dårlig jobb?

Mvh

Høres ikke bra ut, garantert dårlig grunnarbeid!

Hvor på hjulbuen er det, hvis det er i underkant(altså ikke synlig) så kan du pusse det ned selv, bruke noe alà Ferrobet og litt sinkspray før du avslutter med skikkelig lakk..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Doser_86

Går det an å få kjøpt nye skjermer i polyester eller noe lignende? så en slipper å få noe rust igjen

Jeg ville i utgangspunktet sagt nei, men skulle ikke forbauset meg om det fantes:D

Men, tror at du skal kunne pusse, forsinke/galvanisere og lakke bra mye for det slike skjermer koster..

Jeg ville uansett dratt tilbake til dem som utførte "jobben" og spurt om det er vanlig at det skal ruste gjennom etter et år?

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ClusterOne

Rust er typisk for for Golf 3.

Forsåvidt sant det, mye avhenger av hvor nøye tidligere eiere har vært på vedlikehold.. Min er stygg i lakken, men ikke annen rust enn den vanlige på bakluka og et par flekker i lakken etter jeg "valset" skjermene bak..

Men, jeg mener på at de siste modellene kom med galvaniserte bæredeler.. Skal ikke si det for sikkert da..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mono

blinklys må du nok sveise igjen selv :D

har ikke så mye rust jeg, noen roser over frontluka, litt roser på kanten på bakruta, en liten rust rose på en skjermkant og litt mer rust på en kanal, sikkert etter forrige eiers jekkeuhell..

eller ikke :D

det finnes faktisk igjensveisede fremskjermer til golf3.

kan lete litt og prøve og finne igjen linken

..

i verste fall kan du bestille amerikansk fremskjerm, der sideblinklysesne på fremskjermen er eliminert orginalt, pga amerikanske lover om plassering av blinklyset på frontfanger istedetfor..

skal lete litt, så kommer jeg kanskje tilbake :)

edit: her er i allefall et bilde som viser den amerikanske standarden..

P1010002.jpg

Leit og høre det med rust, men det er kun kommet pga en ting, og det er dårlig forarbeide.

ny sideskjerm fra veng koster 860 pr side inkl,mva. igrunn ikke den verste prisen, men når lakking kommer i tillegg kan det bli en del..

tror jeg må være den eneste her på 3'er forumet som aldri har sett en eneste rustflekk på bilen sin :) og gjett om jeg er glad for det :D

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får tåle litt rust. Jeg har hvit bil da, så det synes ekstra godt. Jeg kjøper nok to nye skjermer til våren, får noen til å sveise igjen blinklysa, og å skjære ut en Stor løkke G3. så setter jeg gitter bak. Det blir sikker tøft!

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider