Gå til innhold

Hvor mange lapper må man ut med for å få 200 - 300 hk i en b23?

Ranger emnet


koKKin

Anbefalte innlegg

var inne på bcb.no å så en topp til 14 000 kr der stod det at den økte antall hestekrefter til 300hk i en b23. hva må jeg påkoste motoren i forsterkninger osv. har allerede bestemt meg at det skal turbo i motoren min. hva blir dette kostenes?

Volvo V50 1,6D 2008

Volvo v40 1,8L 1998 (solgt)

Bmw 318is 1994 (solgt)

volvo 244 dl 1981 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toppen alene gir nok ikke 300hk, men den er

""""Klar för effektuttag = över 300 HK.""""

 

Må nok koste på motoren en hel den for å få 300hk, må nok bytte så å si hele motoren, og det er dyrt, i tillegg så følger det ikke med kamaksel på den

 

Toppen 14000,-

Kam ca.3000

Stempler og råder ????

Innsprut\gassere ????

++++++++

 

vet ikke hvor mye, bare at det blir en del.

Det billigste er å kjøpe en brukt motor, i tillegg må du har en girkasse og drivverk som holder

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et lite utklipp fra tpc forumet:

et bevis på at du ikke må ha datasprut eller super topper osv for å få ut litt pulver.

 

 

Testade och köra min svarta i bänk förra helgen ...

 

Motor recept :

Orginal B21ET bottendel från 81

Std 530 topp från volvo 940 turbo 92a (T kammaxel)

940 Std grenrör

T3/To4hybrid snurra

Iveco IC

420cc spridare

3" JT med 1 dämpare

bosch 044 pump

 

obs alla värden är angivna som ett medel av 3 körda efekten minskar ca 1hk mellan första och sista repan

 

Första repan med 0,65 ladd lämnade motorn 186hk

då med min så kallade std trim programvara anpassad för större spridare men orginal LMM med spänd fjäder

 

efter att ha ökat laddet till 1,1 lämnade motorn 285hk

 

nästa försök på 1.35 lämnade den 313 hk

 

sedan bytte vi kamaxel till en Vx3 då ökade efekten till 324hk utan att

vi rörde något annat förlorade ca 15hk upp till 3250varv

men vid 4000 var det pluss värde igen

 

ökade sedan laddet till 1,47 då lämnade motorn 343,7hk vid 5000varv

och 519nm vid 4250varv

 

målet med motorn var 350hk så jag hängde på en fjäder på Wg klockan och då blev det lite mycket ladd pikade till på 2,2 bar sedan lossade muttern som håller kompressorhjulet och vi fick åka hem .

 

 

vad lär vi oss av detta jo portning spelar mindre roll än vad många tror på en turbo bil vad är då viktigt?

 

enligt mig att ha en bra turbo med väl fungerande laddtrycks styrning

och en bottendel som tål den önskade efekten

 

den här motorn kostade mig

 

orginal insug b230et

Botten Ca 1000:-

topp grenrör ca 1000:-

Vx3 kamm 500:-

Turbo 3500:-

packningar kammerem mm på volvo 700:-

Mappning 0:-

Bromsning i rullande landsväg 1500:-

spridare 1000:-

 

resultat 343,7hk 519mn

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår