Gå til innhold

Erfaring med BMW 525 TDS. Ta kontakt

Ranger emnet

mistercartman

Anbefalte innlegg

Kan ikke skryte på meg at jeg har så stor peiling på BMW, men etter det jeg har hørt er ikke disse 2.5 td motorene til BMW så alvor til motorer?

Kan godt hende jeg tar feil, men jeg har hørt at disse motorene har vært svake helt fra starten av.

Hvorfor ikke heller satse på en slik?:D

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=574970

Her har du 3.0l TD med 150hk, chip så har du sikkert rundt 180:D

Og disse motorene tåler absolutt alt!

Mercedes C200 Espirit 95-mod

(x) Mercedes 190E 2.6 87-mod

(x) Mercedes 190E 2.0 87-mod

(x) Audi 200 2.2 Turbo Quattro 86-mod

(x) Mercedes 230CE 89-mod

(x) Peugeot 205 1.9 CTi cab 87-mod

(x) Mercedes 190E 84-mod

(x) Peugeot 205 GTi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Antivakumtrollet

Kan ikke skryte på meg at jeg har så stor peiling på BMW, men etter det jeg har hørt er ikke disse 2.5 td motorene til BMW så alvor til motorer?

Kan godt hende jeg tar feil, men jeg har hørt at disse motorene har vært svake helt fra starten av.

Hvorfor ikke heller satse på en slik?:D

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=574970

Her har du 3.0l TD med 150hk, chip så har du sikkert rundt 180:D

Og disse motorene tåler absolutt alt!

Trodde det ikke gikk an å chippe disse jeg?

Det var det jeg fikk beskjed om når jeg hadde en slik i hvertfall, det samme har jeg hørt om den BMW motoren som det er snakk om i tråden her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ting tatt vare på så holder det.

Bror har en 98 Mercedes Sprinter (for de som vet hva det er) som snart runder 500 000 km.

Servicer er fulgt opp.

Far har en 01 Volkswagen Caravelle varebil som har rulla nærmere

430 000 km.

Servicer fulgt opp.

`93 Sierra 2,0i clx (For tiden med ett stort hull i motoren)

2005 - Opel Movano 2,5 CDTi Aut. Mottatt 25 Juli- 05.

x `01 Citroen Jumper "Den Franske Baguetten" --> Solgt

x `87 Sierra 2,0 --> Solgt

x `90 Sierra 2,0 --> Vraket/spiker

x `01 vw LT 35 --> Solgt/firma

x `93 Golf 1,8 ---> Solgt

x `84 340 ---> Vraket/spiker

x `87 626 ---> Solgt

x `84 929 ---> Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte ny Range Rover 2.5 DSE i 1997, det er samme motoren (justert litt annderledes, så det er 136 hk). Motoren er litt slapp i en så stor bil som Range Rover, men med chip så flytta det faktisk ganske greit på seg. Veldig lite vibrasjoner fra motor og en fin lyd til å være diesel.

Vi hadde bilen fra 1997 til sommern 2004, kjørte ca. 90 000 km uten noen problemer, tror ikke motoren har noe problemer med å overleve 400 000 km med normalt godt vedlikehold.

Det eneste jeg kan komme på av feil er girkassa som er litt svak (automat).

Etter min mening er det en knall motor som går bra (med chip) og ikke bruker så altfor mye suppe. Range Rover`n brukte 0,9 ved blanda kjøring og tung høyrefot.

- 1994 BMW 525iXA Touring

- 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES-

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind.H

Noen på forumet som har erfaring med 2,5L turbodiesel`en (mulig det er 2,4l) som sitter i bl.a. Bmw 5-serie e34?

Mener den har rundt 115hk. Hvordan er draget fra 50km/t og oppover? Hvordan er det å chip`e denne motoren? Erfaringer søkes.

Disse motorene er bra de. tds har 143hk og 280nm originalt mens td har 115hk. Kjøp tds mao. Har aldri kjørt motoren med e34 men med e36 funker den fint til lyskryssrally og landeveicruising.

Nå har jeg tomatgir på min, og synes 2giret er litt for langt så den er litt treg fra 50 og opp. Men kommer seg liksom igjen... fra 0-50/60 drar den steike bra.

sjekk kjedet, dieselpumpe. Dette er dyrt å skifte....

Lenke til kommentar
Del på andre sider