Gå til innhold

Snart min!

Ranger emnet

joarek

Anbefalte innlegg

så deg på grorud her om dagen, snuppa.. deilig bil du har fått deg..

hvis jeg får min på veien snart, og føret blir dugelig, får vi møtes og firehjulsleke litt da vettu.. :D

Ford Sierra 2.0CL '88

X - BMW 320i 86' "Stovner Edition"

X - Peugeot 605 Sli 2.0i '90

X - Ford Sierra XR4x4 2,8i '86

X - Ford Sierra sedan 2.0i '89

X - Ford Granada 2.3L '83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

det kommer, det kommer..

satser på å få inn litt kroner i løpet av uka, så da skal jeg bestille meg nye låser og litt sånt snacks... så får vi satse på at det ikke blir så altfor dyrt å få den på veien...

time will show..

Ford Sierra 2.0CL '88

X - BMW 320i 86' "Stovner Edition"

X - Peugeot 605 Sli 2.0i '90

X - Ford Sierra XR4x4 2,8i '86

X - Ford Sierra sedan 2.0i '89

X - Ford Granada 2.3L '83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har flaksen min slått til igjen...

Jeg er medlem av Haugenstua motorklubb og var med på en tur til Gol høyfjellshotell med Snøscooterkjøring, atv og rallykjøring på is-bane nå i helgen (lørdag til søndag).

Gøy nok det men ikke det som skjedde med bilen min:rolleyes:

Vi dro fra Haugenstua kl 07:30 (vi var en 10-12 stk. oppover) og bilen går som en drøm, etter ca en times kjøring slår jeg på vidusspyleren for å vaske vinduet da venstre

visker bare brekker av i plastklipset og viskeren flyr bakover:mad: Disse kjøpte jeg dagen før for 407,- Jeg tenker flaks at jeg ikke kastet de gamle og satte de på bilen for å fortsette

turen. Turen tok ca. 4 timer totalt med stopp på veien osv. Vel oppe på hotellet i Gol parkerer vi bilene og skal rett på en infomøte om hva som er på planen under oppholdet og

rom-deling, på vei bort til møte merker jeg at jeg har glemt røykpakka i bilen og går tilbake for å hente den, det er da jeg ser det....

Det brenner under panseret mitt og flammene stikker ut av rillene på høyre side damndamn uhhmmwhat? drunk

Jeg løper mot bilen og får opp panseret mens jeg skriker til resten av folket: Hjelp det brenner i bilen min!!! Og alle kommer løpende og hjelper meg kaste snø på brannen

(takk for snø), brannen blir slukket og det er fort tydelig hva som har skjedd. Ettersom bilen er ombygd er ikke ledningsnettet lagt opp på samme måte som på en orginal

da en stor kabelbunt går like over batteriet, dette har da ligget intil pluss polen og gnisset over en god tid og gradevis slitt bort isoleringen som resulterte i min vakre motorbrann *Jippi*:eek:

Heldigvis ble branne slukket raskt og jeg kan bare i mine verste mareritt tenke meg hva som hadde skjedd hadde jeg vært en ikkerøyker:rolleyes:

Omfanget av brannen var ikke stort om man ser bort ifra at panser må omlakkeres, skadene var: Kabelbunten fikk smeltet bort det meste av isoleringer på ledningene, batteriet

fikk et hull rundt pluss-polen og vannaviseren er ikke lengere like "pen":o Jeg og Rakriste her på forumet gikk løs på ledningsfiks senere på kvelden etter litt kjøring med snøscooter

og atv (faen så gøy:D ) og det var en skikkelig knotejobb med å separere alle de smeltede kablene og skjøte, isolere, isolere, isolere osv... Hullet i batteriet (splitter nytt stereobatteri)

ble også "lappet" med tape for en midlertidig løsning som også fungerte fint. Etter vi var ferdige tok vi bilen på en testtur for å se at alt var som det skulle, noe det også var *Puh*

Jaja, jeg slapp unna med skrekken tenkte jeg. *But there is more*

Jeg klarte og sette meg fast i en snøhaug og siden bilen er så lav og hvilte på snøen klarte jeg ikke og komme meg løs, fikk litt hjelp til å dytte bilen og det ble bulk i venstre forskjerm *jippi2* og det endte med at en stor van kom å dro meg ut ;)

Da var det på tide og kjøre hjem etter et noe opplevelserikt opphold og hjemkjøringen gikk så bra og jeg var sliten og gledet meg til å slenge meg på sofan når jeg kom hjem, så ca halveis til Oslo (12 mil) fusket bilen min plutselig, kjørte et par sekunder til og masse fusking, deretter døde motoren ut for meg.... FAEN HVA NÅ....

Sjekket alt av sikkringer, olje, vann og det jeg kunne komme på, bensin hadde jeg fylt før vi kjørte fra Gol... Bilen ble taua til en Statoil stasjon like ved og sjekka nærmere. Jeg sto blank om hva det kunne være og var dritsur, men noen av gutta som var med oppover konstaterte at det lå olje på alle stempler og at mest sansynelig en pakkning var gått (jeg vet bare ikke) men alle tennplugger var dynket i olje.......*Jippi3*

Bilen ble satt igjen der og jeg satt på med en annen hjem, motorklubben var så greia at de dro ut med bilhenger og fikk henta den for meg dagen etter *Ode to the club*

Så jeg trenger vel ikke si at jeg har hatt en uforglemmelig helg:(

Nå skal jeg få bilen nøye sjekket og alt skal repareres..... Enten det eller så kjøper jeg meg en tråsykkel:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

Gammal quattro er fine biler ;).... kjøpte en selv rett før jul med en liten front skade..... blir nok litt mer prosjekt bil for meg, så det blir en stund til min kommer på veien.

kjipt med den lille brannen og motor problem da...håper det ordner seg igjen..

noen bilder av min...

Sånn den var når jeg kjøpte den inn..

5eea2353.jpg[/img]

sånn er den nå

30-01-05_2045.jpg[/img]

Audi Coupe Quattro 87mod-prosjekt

X-Audi Competition quattro 94mod

X-Audi 80 1.8s med GTI motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

audi sport: Hehe, ser ut som du er på god vei med restaureringen av bilen, håper du får den god og fin igjen.... Men si meg, er det 20v du har der?

shelby: Var ikke det beste som har hendt meg nei, men dette med å olde bilen orginal er vel egentlig det jeg er ute etter, MEN om jeg skulle få tak i det bodykittet så er det ikke stor tvil, for det ser helt rått ut spør du meg...

Sånn ellers startet bilen på første vri idag:eek: :eek: Hva skjer med verden??? Ikke det at det plaget meg, men det er så rart.... Jeg fikk byttet alle tennplugger idag og de som satt i så ikke ut... Tenpluggene var delvis smeltet alle sammen på midtelektroden, luftfilteret så ut som det led av kronisk asma og fikk nyte sine resterende dager i søpla:o Kjøpte også inn oljefilter og ny kanne med olje, men det rakk jeg ikke bytte idag... Men bytte av tennplugger og luftfilter hjalp på, ble mye friskere blås i motoren:D

Skal skaffe nye pakkninger imorgen og se om jeg får tatt det på kvelden..... Da var det gode nyheter fra meg idag (på tide), så jeg er fremdeles venn med bilen min.....

Skal få lagt ut noen bilder av det som skjedde på Gol-turen imorgen også..... (ja, jeg liker punktum;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.. nei det er nok en 10v.. 136hk med motor kode KV, er vist no grenrør på den, så lyden er ikke no å klage på ;) men det blir nok en 10v Turbo senere...

nå først er det å fikse alt på karroseriet, ta all rusta på den og lakkere den når sommern kommer, så blir det nok byttting av alle foringer på understellet etter det.

Er din bygd om til 20v?

var no snakk om ledningsnett som ikke var lagt opp ordentelig i motor rommet...

kjedelig at en sånn fille feil ødelegger en del....

Må du bytte hele lednings nettet, eller får du fikset det som er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, "ei lita 10v" hihi:D Nei, jeg må ikke bytte noe ledningsnett, var kun 3 ledninger som "røk" resten ble bare flådd for isolasjon og dette ble brukt en god stund på å fikse med ivrig tapeing. Dette med ledningsnettet var vel egentlig min feil, jeg mener, noe jeg burde sett og husket på siden jeg hadde sett at det var litt slitt....

Og ja bilen ble bygd om til 20v i 99 av Bekkelaget bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wicky124: Ja snakk om fet tur, er vel ikke bare meg som sov godt når jeg kom hjem:D Bare synd vi ikke fikk kjøre mer av alt:rolleyes: hehe, men det hadde vi sytet over uansett hvor mye vi hadde kjørt uansett:o

Rage: Hehe, din snikheyyou, Jobber for tiden vikar i posten og er terror for alle som går i gatene i sentrum (broom broom), sånn ellers er jeg på flyttefot og flytter til et finere strøk om ikke lenge;) Men jeg er ikke kjent for å ha det problemfritt med bil nei, men håper det skal bli en endring i den tradisjonen nå (etter litt obligatorisk brann osv).

Fikk byttet oljefilter og olje idag og det var deilig med litt fræsk lotion:D Fikk også litt priser på pakkningsett fra både møller og mekkonomen, noe som ikke var delige nyheter... 3000,- kommer det på med komplett sett med strekkbolter osv:mad: Så jeg skal ringe opp noen gamle kontakter og grave litt etter en bedre pris... Lovte også å slenge ut noen bilder idag, så jeg må bare risikere å bli kalt en løyner for i dag (er jo natta nå for helsike:o ). Testet forresten ut litt Rustbjørn under bilen idag (ja, tro det eller ei men bilen har RUST), Rustbjørn er jeg blitt fortalt en effektiv ruststopper som brukes i skip-industrien til behandling på nettop: skip:cool: Ganske dyr guffe men verdt en test, tiden vil vise hva den er god for.....

audi sport: Om du har noen hete tips om hvor jeg skaffer deler til denne bilen så skrik ut:) Var ikke en "walk in the park" med å finne noen dugbare shops for å si det sånn... Fet catch tank bytheway!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...du er vel mest ute etter deler til motoren din nå...hm....men andre ting som forskjerm å sånt har jeg kjøpt på http://www.veng.no... var til en Audi 80cc... passet fint den.. og panseret mitt er også fra en audi 80cc fra skroten... så det passer om hverandre... forskjellen er vel lysa og frontfanger som ikke går om hverandre..

Det står en Audi coupe gt på skroten i Rygge men hele skjermer...! men uten lykter å slikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider