Gå til innhold

Ny lyd i BMW

Ranger emnet

kec

Anbefalte innlegg

Skal oppgradere litt på stereoen i bilen.Bilen er en 3`er coupe e-36 med orginalt 6 høytalere.2 diskanter i dør,2 høytalere ved føttene og 2 høytalere på hattehylla.Det er tidligere blitt omtalt et monteringssett for 6*9" på hattehylla.Er det noen som har bilde av hvordan det ser ut før og etter montering?

Og ligger det en forsterker et sted bak til de orginale på hattehylla eller er det delefilter mellom de 4 framme og de 2 bak slik at alt drives av spilleren?Evt. hvor ligger denne forsterkeren?

Skal sette inn 6*9" på hattehylla som drives av forsterker og bytte ut de ved føttene til noe bedre(blir 5,25")...Også hadde jeg tenkt til å sette forsterkeren i "bagasjeromstaket" på en plate,gjør det noe om den er festet opp ned?

Takker så mye for alle gode svar på forhånd!

Kc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ikke ha noe å si at forsterkeren er opp ned. Jeg skal og ha 6*9 i hatte hyllen bak. Jeg vet ikke hvordan det er i coupe'en, men i sedanen er det jo stål under hyllen. Regner med at det er det i den og siden du skal feste ampen i den. Jeg var lite fristet til å skjære i stålet, derfor holder jeg nå på med 1 av 2 løsninger. 1 løsning er å bygge en kasse under monterings hullet til orginalhøytalerene og sette 6*9'erne der. Da blir de jo ikke synlig. 2 løsning er å bygge opp hattehyllen men sponplater, slik at den kommer kan i kant med den "kanten" som er i hattehyllen. Derhvor noen har en slik rullegarding. Da får du lirket magneten litt nedi det orginale monterings hullet, mens du da har resten ovenfor og montert 6*9'erne i den oppbygde hyllen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får kjøpt adaptere til 6*9" til BMW her: http://www.bilstereosenteret.no/

Jeg hadde tenkt å bygge opp litt når jeg får vekk de org høytalerne slik at jeg får magneten ned i de orginale hullene der.Og at jeg da bare kan sette på de org gitterne igjen.Fjerner da de plastboksene som de org høytalerne sitter i og lar det være åpent...

Ang. festing av forsterkeren er det hos meg 2 hull i bagasjeromstaket som jeg hadde tenkt å feste en plate,kledd med teppe.Hullene er slik at jeg kan ha gjennomgående skruer med skiver og mutter som fester platen.Også fester jeg forsterkeren til platen..Enkelt og hvertfall litt usynlig som jeg vil ha det.

Kc

Lenke til kommentar
Del på andre sider