Gå til innhold

Pioneer-forhandler!! Ny (?) High-End serie fra Pioneer

Ranger emnet

BLACK.PEARL

Anbefalte innlegg

Originally posted by BLACK.PEARL

Jeg vet hvilken kondiser som passer til dette oppsettet: Stinger SC241MDX

Tja, ville heller hatt noen sånne kobla i parallell jeg da ;)

Hadde jeg bare vunnet en jekkpott i lotto så hadde det blitt bygging av Norges feteste Allroad, -> Audioroad. Hva slags saker jeg hadde putta inn aner jeg ikke, men å bruke en mill av totalt 18 - 20 hadde jeg ikke blunka med å gjøre hehehe :D

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Mr. SQ

Vel kjenner man litt til markedet, så er det vel bare en produsent som vil være aktuel for Pioneer.

Nemlig TAD - Technical Audio Devices.

Nå ser jo diskanten skummelt ut som en kvasi Vifa/Scan Speak ringradiator sak, men mellomtonen bygger helt tydelig på en proffenhet.

mvh

Glenn

Det er nok en ringradiator diskant ja, men flere kan jo lage en ringradiator selv om Scan Speak og Vifa lager en..

De ligner jo heller ikke hverandre..

Etter min magefølelse og kunnskap så er det vel TAD som også har laget diskanten...

Har en RS-D7R og en DEQ-P90 på vei, takk til Anders Fleischer (autod) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RiZLa

Det er nok en ringradiator diskant ja, men flere kan jo lage en ringradiator selv om Scan Speak og Vifa lager en..

De ligner jo heller ikke hverandre..

Etter min magefølelse og kunnskap så er det vel TAD som også har laget diskanten...

Har en RS-D7R og en DEQ-P90 på vei, takk til Anders Fleischer (autod) ;)

Trenger ikke være 100% likt kosmetisk for å være basert på samme produkt. Ser man bak diffusoren, så kan det se svært likt ut. Selv har jeg pengene mine på TAD, men man vet aldri.

Du har vel ikke noen magefølelse vel??

Ikke kan du noe heller, så slutt på påberop deg kunnskap:D :D ha ha ha.

Kanskje på tide at du begynner å lage en tråd lik Lars sin om prosjektet ditt, er nok mange som kunne tenke seg å lese litt om det.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var faktisk etter å ha sett disse høyttalerne jeg ble bekymret, og satt i gang arbeidet med å få utviklet egne bilhøyttalere for å i det hele tatt kunne mache ODR lydmessig. Det kommer vi til å gjøre så til de grader:D :D ;)

Offisiell bekreftelse:

GLENN ER EN GAL ENTUSIAST!

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke være 100% likt kosmetisk for å være basert på samme produkt. Ser man bak diffusoren, så kan det se svært likt ut. Selv har jeg pengene mine på TAD, men man vet aldri.

Du har vel ikke noen magefølelse vel??

Ikke kan du noe heller, så slutt på påberop deg kunnskap:D :D ha ha ha.

Kanskje på tide at du begynner å lage en tråd lik Lars sin om prosjektet ditt, er nok mange som kunne tenke seg å lese litt om det.

mvh

Glenn

Hmm.. Håper at den var en tanke ironisk..? :D

Skal lage en tråd om prosjektet etter hvert, bare jeg får startet på å lage det nye dasboardet og dørene...

Og, før jeg kan starte å lage et nytt dashboard, så trenger jeg (ja du tippet rett) elementene.. :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Offisiell bekreftelse:

GLENN ER EN GAL ENTUSIAST!

:D

Litt småforstyrret er jeg nok når det kommer til lydgjengivelse. Men er litt moro å ta den helt ut.

Ikke klarte jeg å holde meg vekk fra forumet heller.:D :D ;)

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by autod

pioneer lager dem selv, låter veldig bra..:)

Låter sannsynligvis himmelsk om det installeres av rett person, men Pioneer overlater nok dette til TAD.

Om du ikke er klar over dette, er TAD eiet av Pioneer og er deres avdeling for High End studio elementer. Dem har ekstrem ekspertise på akkurat denne type elementer. Lyser jo TAD av mellomtonen hvertfall.

mvh

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by autod

stemmer det, var vel egentlig det jeg mente, har ikke fått bekreftet at det er tad som lager dem, men jeg vil tro det..:)

de låter iallefall skikkelig bra..:) om det monteres riktig da vel å merke..;)

Jeg prøvde å få det ut av Jo, men han ville ikke bekrefte noen ting:D ;) .

Her kan man overhodet ikke slurve med monteringen. Dette er høyttalere laget slik jeg liker dem.

Hadde jeg ikke drevet å importert egne merker, hadde jeg utvilsomt valg disse høyttalerne i egen bil.

Men nå utvikler vi jo egne ting for å konkurrere med akkurat disse høyttalerne, så det skal bli moro å se når EMMA sesongen starter igjen.:D

mvh

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk denne siden! Den øverste siden...

Hvis forsterkeren og spilleren ikke er nesten-runkemateriale så vet ikke jeg ass :D:D:D

Hva er prisene på disse spillerne og forsterkerne i Norge?

Tipper spillern ligger på +/- 16.000 kr.,

men forsterker, komp. settet og wooferen?

*kaldsvette*

Pioneer gjør min tanker om et virkelig high-end stereo med klasse og stil til virkelighet med denne serien thumpsup

Da jeg som Emma-sjef skal holde meg uavhengig av merker, vil jeg bare komme med en liten komentar ang. disse produktene. Pioneer`s nye ODR system er et av de beste systemene på markedet. Kan også nevne Alpine F1, Og Sony Xes. Disse er også "komplette" systemer som er bygget for å jobbe sammen. Om det er verdt pengene? Ja det syns jeg, men ett så krevende system, er det desverre også veldig enkelt å rote seg bort i. (les feiljustere). Så hvis dere ikke sitter inne med kompetansen for å "tweake", og butikken dere kjøper dette i heller ikke har den, så er sjansen for at dere blir missfornøyde tilstede.

Emma`s oppgave er å få dere til å fatte interessen for Hi-Fi i bil (istedet fort pisht, pisht, Boom, boom). Dette vet jeg at det er mange som ikke vil angre på..

Hvis det er noen der ute, som kunne tenke seg ett "kurs" i god lyd, så er dette under planleggingsstadiet. Send Mail til ketil@emmaweb.no hvis dette høres interesant ut, eller hvis noen ønsker å kjøpe f.eks ODR utstyr..

Ketil Skjei

Leder av EmmaNorway

Driver av Audioart v/Ketil H Skjei

Bil og hjemmestereo.

ketil@emmaweb.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider