Gå til innhold

FWD-Love: Nydelig Civic EK9-hatch

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vet ikke hva jeg skal si om denne bilen, Honda er ikke min "vin" akkurat..

Motorrommet ser særdeles gromt ut, men har aldri hatt sansen for hvite biler, og en annen ting; hvorfor sort panser, selv om det er karbon? Hadde denne vært mørk blå eller sort ville den nok fått en skikkelig thumbs up fra meg..

Men, hva vet vel jeg:D

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sort panser ble brukt mye før i gamle dager, visstnok. Mattsvart, må vite. Dette for å hindre at føreren skulle bli blendet av solrefleksjoner. Selv synes jeg sorte detaler rett og slett er pent, og skaper en flott kontrast; fremforalt på hvite biler. Hvitt er forresten meget in i Japan; på treffbilder og liknende derfra ser en at flesteparten av bilene, iallefall 50% (!), er - hvite. Dette gjelder først og fremst biler fra cirka 1980 og fremover. Ellers kan det virke som om blått i diverse nyanser er populært, samt sølvgrått.

EDIT:

Eieren la ut bilder fra bladet:

6.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jap_Power

men den har gudskjelov ikke Lexuslykter bak da. :)

Dét er det som er så fint med Honda-Tech-forumet (hvor jeg kan være i timevis hver dag); alle tendenser til Lexuslys, neon, falske klistremerker etc. blir øyeblikkelig og momentant flamet av *alle* til det bare er aske igjen. Det er et forferdelig effektivt anti-Ricer-filter, og hjelper til å gjøre Honda-Tech til nettopp dét; Honda-tech. Lexuslys-brukerne er de ultimate mobbeofrene, og bannes raskere enn man rekker å si "0h $hiiiii'!!! h3lla 3rd gear V-TACKH,,, y0!!!1". Ricerne på sin side, forøvrig, vil alltid ha sitt ClubSi-forum (semi-intern H-T-spøk). (Noe satt på spissen for å illustrere mitt poeng (som var: Honda-Tech er mest for Tech-folk. (Men hva hadde det med denne tråden å gjøre igjen?))).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tydeligvis ikke mange har fått med seg er at den trolige grunenn bak "små" felger er simpelthen at denne karen tenker performance, performance, performance!

In other words, weight is everything...

Svære 19" felger kontra 15, 16" super light felger kan gjøre svært mye på akselerasjonen og handlingen til lett-japse.

Men selvfølgelig er det alltid "penest" med relativt store felger som gjerne fyller hjulbuen.

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider