Gå til innhold

Motorbytte - Hvilke alternativer?

Ranger emnet

ArraKiss

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har da handlet meg en 86 Jetta men desverre med bare 1600 Kubikk under huven og fire nummer å kjøre i.

Har uansett fått inntrykk av at disse bilene kan gå godt med litt større slag å leke seg med.

Hvilke alternativer har jeg for oppgradering?

Nå tenker jeg helst det som er enklest, girkasse må jeg bytte uansett så det har jeg tatt med i tankene... men kom med innspill... Hvilken motor er lettest å plassere inn og hva behøves evt av endringer!?

Men spar dere for sånne fantasi ombygginger, jeg har ikke lyst å bruke altfor mye på denne bilen. Men den er for pen i hud og hår for å skrotes etter denne vinteren.

:D

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo mye å velgei.

Alt avhenger av hvormye penger du skal svi av.

Du kan sette inn G60 eller GTI16v eller GTI8V.

Alt detter jo fra golf 2. Så det er bare å Skru av fra donor bil å skru på di bil.

G60 er det dyreste av dem, men den er jo sprekest. Jeg tror du ville li fornøyd med 16V om du ikke planlegger å bruke mye penger.

Men skal du ta den helt ut går du får VR6 det koster deg ca 35000 - 40000.

Men da er vi tilbake hva slags budsjett du har

Det er ikke farten som dreper... Det er vei standaren i norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, budsjettet vil nok ligge et godt stykke unna G60 eller VR6 og jeg er nok mest interessert i en GTI8V eller GTI16V. Men hva med ledningsnett eller hva det kalles? Jeg har Aldri byttet motor på en bil før så.... hehe... Men da tar jeg bare kasse og motor fra samme bil og det passer rett på, eller hva?

Hva vil det ca koste for 8V eller 16V??

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikker på hva du må gi for delene du trenger til å bygge om.

Men du må jo ha med bakstilling også pga bremsene.

Tror kansje du må ut med 7000 - 10000 for det du trenger for å bygge om til 16V. Men er ikke sikker.

Det er sikkert noen på forumet som har mere greie på det.

Gti 8V blir litt billiger men ikke skremmende mye.

16V er mere moro synes jeg da.

Det er ikke farten som dreper... Det er vei standaren i norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider