Gå til innhold

Jeg's High Performance

Ranger emnet

Ottesen

Anbefalte innlegg

Etter det jeg har hørt av folk som har bestillt derfra så er det som å bestille fra summit, prisene er såsi like-noe er billiger på jegs mens noe annet er billigere hos summit.Og noen mener de er raskere enn summit. Skal bestille ett par edelbrock performer RPM topper der til AMC motoren min på tirsdag, finner vel ut om de er å anbefale utpå nyåret:)

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okay....skal bestille fra jegs har tror jeg,var egentlig meningen fra summit men ble ikke slik.

Men hvor viktig er det med foam (skum) i fuelcell ? vet du det ?

Mvh Ottesen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foam trengs for å unngå at bensina skvalper rundt i tanken, får mer stabil tilførsel til bensin pumpa med skum i tanken. I cellen min fulgte det med flere skum blokker som skulle tres nedi. Ville helt klart kjøpt en med skum i.

244 Turbon lever igjen!!

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VEPSEN

Foam trengs for å unngå at bensina skvalper rundt i tanken, får mer stabil tilførsel til bensin pumpa med skum i tanken. I cellen min fulgte det med flere skum blokker som skulle tres nedi. Ville helt klart kjøpt en med skum i.

Takk, da er den saken klar ;)

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

WOW! Fikk pakka mi fra Jegs i dag, har ikke fått en forsendelse fra summit så raskt før(har sikkert bestillt 10-15 ganger derfra) Ei uke nøyaktig fra jeg bestillte fra nettsiden til jeg fikk den på døra er meget bra synes jeg.

2stk edelbrock RPM topper

1stk Lokar kickdown wire konvertering sett.

2stk Dynatech V-bånd sett til 2,5" rør (til crossover pipe`en til turbon)

Blir litt skruing i romjula nå:)

God Jul!

244 Turbon lever igjen!!

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VEPSEN

WOW! Fikk pakka mi fra Jegs i dag, har ikke fått en forsendelse fra summit så raskt før(har sikkert bestillt 10-15 ganger derfra) Ei uke nøyaktig fra jeg bestillte fra nettsiden til jeg fikk den på døra er meget bra synes jeg.

2stk edelbrock RPM topper

1stk Lokar kickdown wire konvertering sett.

2stk Dynatech V-bånd sett til 2,5" rør (til crossover pipe`en til turbon)

Blir litt skruing i romjula nå:)

God Jul!

Skulle nesten tro det jobbet raske folk i logistikk avdelingene jo ;) hint hint..... meg meg :)

96 Mercedes E230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vepsen:

Hvordan NOK - $ forhold endte du opp på med å sende topplokkene over? Gikk de rett fra Jeg's eller gjennom Magnum/e.l.? Bror går å funderer på noen alu.topper også, men er skeptisk til prisen på frakta.

Kan ikke du legge ut V8-turbo prosjektet her? Artig å lese om Golf'en, men dette hadde vært mye mer interessant...

Alle:

Har selv grei erfaring med både Jeg's og Summit;

-Jeg's har jeg bestilt fra ca 10-15 ganger, direkte (de ordner frakt), gjennom Magnum, og direkte mens jeg har vært i USA selv. Har alltid funket greit, hjemmesiden deres er klart enklest og mest oversiktlig, men jeg savner å vite om tingen er på lager (som Summit har) - fare for restordre, men det er lite de ikke har på lager. Fra Jeg's kan man heller ikke velge ønsket frakttype, alt er "express"... Dog ikke noe problem når man bestiller gjennom Magnum.

-Summit har jeg brukt ca 4-6ganger, direkte, og gjennom magnum, ingen dårlige erfaringer der. Litt rotete hjemmeside, noen ganger høyere pris enn Jeg's, men de skaffer mer virker det som.

Pleier å havne på en NOK - $ på rett under 10 ved vanlige sendinger, litt over når det er større pakker/tyngre ting (Radiator/vannpumpe/starter), men fortsatt som regel under tilbuds-/netto pris i Norge på samme varen.

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestiller alltid direkte fra nettsidene jeg.

Frakta kom på ca $280(har ikke papirene her) og delene på ca $1600. +mva da selvfølgelig.

Skal se om jeg får tatt noen bilder i romjula og legge opp en liten prosjekt tråd...

Ligger noe inne på amc delen her da....

Bunnen på motoren blir en billigutgave og ladetrykket lavt i første omgang. Har grom veiv+carrillo råder liggende men har ikke penger til stempler og masse maskinering i denne omgang:(

244 Turbon lever igjen!!

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider