TMB Skrevet Desember 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2004 Er det noen her som har laget en blandingsmåler før.? Fant en artikkel på http://www.powerpage.dk/blandingen.htm og fikk lyst til å prøve å lage noe slikt. Hele poenget er å bruke en lambdasonde til å gi spenning til en rekke dioder som er koblet opp til forskjellig motstand, slik at det vil lyse forskjellige dioder ved forskjellig spening. Denne spenningen er avhenging av temp i eksos, CO nivå osv... Vi får da et mål på hvordan blandingen er i eksosen... Noen som er litt tekninsk anlagt her og som kan dette? Fant noe om dette her også: http://www.national.com/ds.cgi/LM/LM3914.pdf (rett på det jeg skriver hvis det er feil.) Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tb2 Skrevet Desember 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2004 Ja, har laget den blandingsmåleren fra powerpage. Den funker bra, og koster nesten ingenting. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Desember 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2004 hvordan er den egentlig koblet opp? Har en lambda sensor, (opel 2,4) mne den har kun tre ledninger. Og den som er forklart på powerzone har fire stk... Har du noe bilder og tegninger av hvordan du lagde den? Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Desember 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2004 Originally posted by tb2 Ja, har laget den blandingsmåleren fra powerpage. Den funker bra, og koster nesten ingenting. Fikk du de to siste diodene til å lyse også? På min lyste bare 8 uansett hvor fet blandingen var. Jeg gikk ut ifra at det bare var sånn pga at jeg mener å ha sett/lest at kretsen viser fra 0-1,2V , og lambdasonden greier bare 1v. TMB: Den funker på alle lambdasonder, da alle har bare en ledning som gir signal, og det er den du trenger. Resten er til forvarming og jording. Signal ledningen er som regel svart om jeg ikke husker helt feil Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
guest Skrevet Desember 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2004 Originally posted by Larsern Signal ledningen er som regel svart om jeg ikke husker helt feil Du husker helt rett. Svart signal, grå varme element, hvit signal jord. Sonder med 3 ledninger har ikke den hvite ledningen. Sonder med 1 ledning har kun den svarte. Siter '87 Dodge Daytona Shelby Z Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tb2 Skrevet Desember 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2004 Husker ikke om jeg fikk lys i de 2 siste, jeg bruker den kretsen som det ligger skjema av på powerpage, men bruker bare 4 lysdioder. Blir litt mere unøyaktig, men synes det funker bra nok i massevis.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Desember 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2004 På min sonde har jeg 2 svarte og en hvit hvis jeg ikke husker feil. Må måle seg frem da? Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet Desember 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2004 Får jo kjøpt A/F målere dah... Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet Desember 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2004 Originally posted by Hans Får jo kjøpt A/F målere dah... Ja, og ingen slår prisen til zeitronix Ekte bredbånd tilogmed Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Desember 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2004 Hvor får en tak i de delene som en trenger for å lage denne blandingsmåleren? Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tb2 Skrevet Desember 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2004 el. komponenter fåes kjøpt hos: bl.a. nedis, elfa, bleken; usikker på om de selger til privatpersoner da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corolla Skrevet Desember 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2004 Gå på http://www.elfa.se/no/ Der får du kjåpt ICen og de andre delene som privatperson. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg