Gå til innhold

Nye Honda Civic Type R

Ranger emnet


MSpeed

Anbefalte innlegg

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Majoriteten av motorjournalister prefererer vel GTIen til STen. Dersom du vil ha subtilt interiør og pent eksteriør, gå for GTIen. Dersom du vil ha color-coded sete-detaljer, tre klokker øverst i ekte RS-stil og relativt aggresivt bodykit, gå for STen.

evo har kjørt en GTI over en periode nå, det samme har Autocar, og begge er enige i at det er en suveren all arounder. evo har nå begynt med en ST på deres Fast Fleet, og spørsmålet er om den kan matche GTIen for all round appeal.

 

Sikker? Har lest en del norske bilblader vel å merke, der har dem rost ST`en opp i skyene, og sagt at den var den beste allrounderen.. men men..

(-) 07 Toyota Avensis 2.2 D-cat X

(-) 99 Opel Omega B 2.5 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker? Har lest en del norske bilblader vel å merke, der har dem rost ST`en opp i skyene, og sagt at den var den beste allrounderen.. men men..

 

Tror du norske biljournalister hadde klart å velge mellom 911 Turbo, F430 og Gallardo, eller Gallardo Spyder mot F430 Spider? Tviler jeg sterkt på. Autocar og evo gjorde disse testene, og fant Gallardoen som vinner, men Autocar mente at 911 Turbo hadde vært best hvis ikke Lamborghini akkurat hadde oppdatert 2006-modellen av Gallardo. De valgte F430 bort før konklusjonen, spillet hadde rett og slett flyttet seg siden de kjørte den i 2004.

 

I deres The Knowlegde-del mener evo at Mini Cooper S Works er beste hot hatch på markedet, mens GTIen er en close nummer 2, kanskje på grunn av at Minien er £2k billigere. GTI har fått fem stjerner, ST fire og en halv, minuset er at den store motoren (5 sylindre, 20 ventiler) kompromisser kjøreegenskapene, selv om det er nok punch i den.

 

I UK er GTI £3k dyrere enn ST, men i Norge er faktisk entry level ST 60.000 kroner dyrere enn entry level GTI. Spørs hvorfor, trolig fordi den veier mer (1392kg mot 1328 kg), har større motor (en sylinder mer, fire ventiler mer, 0.5 liter mer) og fordi den har mer power (225 mot 200).

 

Det er close, men jeg vil tro at STen hadde vært utrolig gøy på bane, for eksempel. Steder med store flater som tillater mye punch, mens GTIen er vel kanskje morsommere på svingete veier, ettersom den virker mer balansert og lettere.

Jeg vet ikke hvor god responsen i ST er, jeg vet at GTI har minimalt med turbofølelse, du har en lyd og det er alt.

 

Som sagt, norske medier har en tendens til å rose alt med mye power og alt dyrt opp i skyene, "Millionærenes leketøy", og så videre.

Jeg er ganske sikker på at mange i pressen foretrekker GTIen fremfor STen, ja. Men smaken er jo også som baken, det er vanskelig å trekke en vinner når det er så close. En ting er dersom en bil er langt bedre å kjøre enn en annen, men det meste det står på i ST mot GTI er prisen og at ST kanskje har litt kompromiss med den store motoren. Og følelsene.

Og som jeg har sagt før, GTIen er mer klassisk, den er mer oppgradert familiebil (en meget god en, sådan), den har et penere interiør med mindre kluss og tull og boy-racer-verdier, den har et penere eksteriør (trodde jeg aldri skulle si det om en Golf V, som er så kjedelig i utgangspunktet), som er mer diskret men samtidig ledes av de hotte 18" felgene.

Noen britiske medier har vel sagt noe, andre har vel sagt annet. Men jeg er sikker på at majoriteten foretrekker GTI fremfor ST.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil tro nye Type R blir en grei konkurrent til gti. er også rykter om en type Rr.

 

Det er nesten mer enn et rykte. Honda lanserte vel selv tanken på en RR da R ble presentert på Geneve, og Mikeo Suzuki, prosjektleder av Civic Type-R, har sagt følgende til Autocar, da de spurte om muligheter for RR:

 

"The original concept did include such a version, and the development team has considered it". Utviklingsteamet har altså vurdert det, mer sa han ikke. Han la hverken til "and they ruled it out" eller "and it's a go". La oss bare håpe på det siste.

 

Angående konkurranse blir det spennende å se når nye Type-R kommer ja, og når Volvo C30 kommer i 217 hk versjon får de definitivt konkurranse.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, norske medier har en tendens til å rose alt med mye power og alt dyrt opp i skyene, "Millionærenes leketøy", og så videre.

Jeg er ganske sikker på at mange i pressen foretrekker GTIen fremfor STen, ja. Men smaken er jo også som baken, det er vanskelig å trekke en vinner når det er så close. En ting er dersom en bil er langt bedre å kjøre enn en annen, men det meste det står på i ST mot GTI er prisen og at ST kanskje har litt kompromiss med den store motoren. Og følelsene.

Og som jeg har sagt før, GTIen er mer klassisk, den er mer oppgradert familiebil (en meget god en, sådan), den har et penere interiør med mindre kluss og tull og boy-racer-verdier, den har et penere eksteriør (trodde jeg aldri skulle si det om en Golf V, som er så kjedelig i utgangspunktet), som er mer diskret men samtidig ledes av de hotte 18" felgene.

Noen britiske medier har vel sagt noe, andre har vel sagt annet. Men jeg er sikker på at majoriteten foretrekker GTI fremfor ST.

 

Siden du er så sikker på at mange i pressen foretrekker GTIen framfor STen, så har du vel prøvd begge? Kan ikke bare sitte på et forum og velge en vinner som du ikke har prøvd men bare leste i noen blader?

Vi lånte en Focus ST for noen dager siden og var litt skuffa, Bilen går greit men ikke noe "wow" den er god og kjøre men mangler noe vi har i Fiesta STen vi har og det er at man vil ikke kjøre E6 men en svingete lang omvei hjem..

Men Focusen er en mye bedre familiebil en Fiestan vår, fiestan føles mye stivere og "stumpete" en focusen. Men vi kjøper ikke en ST,GTI, RS eller en Civic Type-R som en familiebil da blir det en mondeo TDCi...

S4020214.jpg

S4020216.jpg

88 Ford sierra Cosworth (sommerbil)

99 Audi S4 (konebil)

95 Ford Scorpio Diesel (Brukstralle)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vi kjøper ikke en ST,GTI, RS eller en Civic Type-R som en familiebil da blir det en mondeo TDCi...

 

For en tragisk tanke, det må være det værste jeg har lest noensinne! Fordi om man får barn må da man vel ikke gi avkall på glede?

 

Siden du er så sikker på at mange i pressen foretrekker GTIen framfor STen, så har du vel prøvd begge? Kan ikke bare sitte på et forum og velge en vinner som du ikke har prøvd men bare leste i noen blader?

Vi lånte en Focus ST for noen dager siden og var litt skuffa, Bilen går greit men ikke noe "wow" den er god og kjøre men mangler noe vi har i Fiesta STen vi har og det er at man vil ikke kjøre E6 men en svingete lang omvei hjem..

Men Focusen er en mye bedre familiebil en Fiestan vår, fiestan føles mye stivere og "stumpete" en focusen.

 

Ikke prøvd noen, men jeg skrev pressen! Jeg skrev ikke hva jeg mener, jeg skrev hva for eksempel bladet evo mener. Sist jeg sjekket var ikke jeg på evos payroll, dessverre.

Så man kan ikke gjøre seg opp noen mening dersom man leser blader, er det det du prøver å si?

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en tragisk tanke, det må være det værste jeg har lest noensinne! Fordi om man får barn må da man vel ikke gi avkall på glede?

Pen, dyr, rask bil sammen med spy, is, steinsprut, parkeringsbulker neitakk ;)

 

Så man kan ikke gjøre seg opp noen mening dersom man leser blader, er det det du prøver å si?

Man kan ha sine meninger, men som du skrev lengere oppe her med respons i GTIen og STen, har du noe og samenlingne med der? Focusen dro fra 1500 og "døde" på topp, Cossien kommer nå til og dra fra 3500 til sperra, der har du LAG...

Camaroen til brodern 5.7 Vri8er er det full fres fra bunn av, og jeg har kjørt camaroen og vet hvor sterk den er på bunn men jeg har aldri prøvd en GTI og jeg kan ikke lese utifra et blad hvordan den oppfører seg etter hvordan jeg mener den burde oppføre seg.. For det er en grunn til at jeg var skuffa over Focus ST men ifølge blader er den en kongebil.. Så ta en tur i en Golf GTI og etterpå kan du snakke mer om respons kjøreglede osv... ;)

88 Ford sierra Cosworth (sommerbil)

99 Audi S4 (konebil)

95 Ford Scorpio Diesel (Brukstralle)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG synes nye R'en er fantastisk pen.. Og som kanskje den eneste i denne

tråden vil jeg gi cred til Honda for å faktisk tørre å gå nye veier.

Jeg LOVER dere at om ikke lenge, så vil andre bilmerker ôg komme med

banebrytende design. Ja, dette er sikkert mange som gjorde før

Honda, men nå var de Type R denne tråden gjaldt.

 

Honda FTW! (Ooooog... nei, jeg er vel ikke helt objektiv :) )

:: Civic VTi :: LINK

x - '96 Celica T20

x - '96 Civic EJ9

 

"Jeg fikk vaksine på ungdomskolen, mot sånn BMW eller BCG eller hva det nå heter..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår