Gå til innhold

Nye Honda Civic Type R

Ranger emnet

MSpeed

Anbefalte innlegg

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Otto von Bismarck

Gud bedre så stygg. I alle vinkler. :eek:

Der har dem rørt sammen elementer fra mange bilprodusenter. Jeg ser Citroen, Peugeot, Ford, Alfa Romeo, Fiat og Benz.

Hver for seg lager nevnte bilprodusenter ganske fornøyelige biler, denne derimot ville jeg ikke hatt den om den så hadde 1000 HK!

jooooooda...... det ville du

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tape-R

jooooooda...... det ville du

Jeg skjønner at du bare tøyser, men jeg svarer på det allikevel.

For meg er det viktigste kriteriet ved bilvalg at jeg skal trives med bilens design og funksjon, ikke antall hestekrefter, toppfart eller 0-100 tider.

Slikt får heller komme som en hyggelig bonus i tillegg til nevnte kriterier.

Nye Civic oppfyller ingen av mine kriterier. For meg fremstår den som en upraktisk blikkboks der det etter alt å dømme rår klaustrofobiske tilstander bak rattet, i alle fall for en i min høyde.

Var dette for 10-12 år siden, så hadde pipen sikkert hatt en annen lyd, da var mine kriterier til funksjon vidt annerledes.

På den annen side ble jeg født med kritisk sans og estetisk smak, egenskaper som nok ville ha fått meg til å tvile, selv da jeg var rundt de 18.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Otto von Bismarck

Jeg skjønner at du bare tøyser, men jeg svarer på det allikevel.

For meg er det viktigste kriteriet ved bilvalg at jeg skal trives med bilens design og funksjon, ikke antall hestekrefter, toppfart eller 0-100 tider.

Slikt får heller komme som en hyggelig bonus i tillegg til nevnte kriterier.

Nye Civic oppfyller ingen av mine kriterier. For meg fremstår den som en upraktisk blikkboks der det etter alt å dømme rår klaustrofobiske tilstander bak rattet, i alle fall for en i min høyde.

Var dette for 10-12 år siden, så hadde pipen sikkert hatt en annen lyd, da var mine kriterier til funksjon vidt annerledes.

På den annen side ble jeg født med kritisk sans og estetisk smak, egenskaper som nok ville ha fått meg til å tvile, selv da jeg var rundt de 18.

Så enig, så enig :)

Otto er fet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

uuuuuurgh! hva var det du tenkte på?? jeg ville ikke blitt sett død ut i den bilen, og skulle jeg kjørt en tur til butikken i den så måtte du nok ha betalt meg en nett formue.

hva sier du? vil du gi meg 50 000,- for å stikke på rimi i kjerra di og kjøpe noen bananer til deg? =) go for it! jeg er ganske rå!

drive it, miss daisy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen, den nye civicen er så JÆVLA stygg. Jeg har rett og slett ikke ord for hvor misdannet og vanskapt den ser ut. Ikke det at civicer av eldre model er noe særlig og se på, men denne var rett og slett JÆVLIG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

honda_civic_type_r_concept_01.jpg

DETTE er den orntlie 2006 mod. Honda Civic Type-R

1. Dette er en gammel tråd.

2. Bildet var choppa.

3. Det der er ikke 2006 modell Honda Civic Type-R, det er 2007-modellen. Den kommer i salg i mars 2007 (i UK iallfall). Det du viser er et konsept, som nesten sikkert er den endlige utgaven. Type-R ble vist på Geneve og British Motor Show, men ikke med interiør.

4. Sjef for utviklingen av nye Type-R, mr. Suzuki (merkelig nok) har sagt at EPs bodykit så "added on" ut. Spør du meg ser nyeste modellen mer ut som en lekebil fra Hot Wheels..

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som synes denna bilen faktisk er litt pen? Ikke skyt meg nå ettersom jeg tar dette på hukommelsen og ikke kan vise til noen kilder, men vant ikke nye Civic en eller annen pris for designet?

Jeg har litt sansen for biler som ligger forut sin tid, slik denna bilen gjør (iallefall utseendemessig), for det er jo sikkert slik bilene kommer til å se ut fremover. Sikkert litt uvant, men er vel bare å venne seg til det.

Heia Honda.

Mvh.

Daniel Gjerstad

[ ]1997 Vw Golf 3 1.6

[X]1986 Citroën BX 19 GTI - død (gikk bra..når den gikk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dezvipe, jeg er helt enig at den normale Civicen er pen. Selv om den ikke er helt ny lengre snur jeg meg fortsatt etter den. Som da burde være et bra tegn. Type-R syns jeg derimot er litt for boy-racer, spesielt fordi den skal være mer fokusert på kjøreglede, ikke power. Den skal være en GTI-konkurrent, mens den derimot ser veldig OPC/VXR-konkurrerende ut, mens det i realiteten skiller 40 hk og de i grunn antageligvis blir som natt og dag.

Du ser jo hvor forsiktig Volkswagens all-rounder ser ut, og det er kanskje også en av grunnene til at den nå er den beste all-arounderen i hot hatch segementet, selv ikke Focus ST klarer å vippe den av pinnen.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke? Kommer vel an på hvor du ser det

Majoriteten av motorjournalister prefererer vel GTIen til STen. Dersom du vil ha subtilt interiør og pent eksteriør, gå for GTIen. Dersom du vil ha color-coded sete-detaljer, tre klokker øverst i ekte RS-stil og relativt aggresivt bodykit, gå for STen.

evo har kjørt en GTI over en periode nå, det samme har Autocar, og begge er enige i at det er en suveren all arounder. evo har nå begynt med en ST på deres Fast Fleet, og spørsmålet er om den kan matche GTIen for all round appeal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider