Gå til innhold

Hvem motor er best sette snurre på?

Ranger emnet


Volvo-Lars

Anbefalte innlegg

Hallo.

 

Sitter her på en søndags formiddag å lurer litt:)

 

 

Hvilken motor er best å sette turbo på av b230e, b23e å b21e?

 

(vær så snill å ikke kom med det her om at det er billigere å bedre å sette inn en orginal turbo motor....er fullstendig klar over det;) )

 

Hva skiller en b21e fra en b21et?

Samme ledningsnett ja?

 

Er så dritt lei av å ha en stusselig b19a under panseret...(tror jeg har den daueste motoren av volvo gutta her på forumet) Jeg må ha snurre. Må ha det, bare må ha det:D

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Volvo-Lars

Hallo.

 

Sitter her på en søndags formiddag å lurer litt:)

 

 

Hvilken motor er best å sette turbo på av b230e, b23e å b21e?

 

(vær så snill å ikke kom med det her om at det er billigere å bedre å sette inn en orginal turbo motor....er fullstendig klar over det;) )

 

Hva skiller en b21e fra en b21et?

Samme ledningsnett ja?

 

Er så dritt lei av å ha en stusselig b19a under panseret...(tror jeg har den daueste motoren av volvo gutta her på forumet) Jeg må ha snurre. Må ha det, bare må ha det:D

 

Etter hva jeg har oppdaget er B21ET den beste turbomotoren fra volvo, B23x har ikke bra nok respns med "snurre", mens B21x mad "snurre" er mye mere responsiv og hissigere. Men mest Bunndrag i B23x motorene. en B21x med "snurre" på 200 hk holde i massevis.

 

Lykke til :D

Mvh Erik

 

Ps: Volvo 242 gr.A rally med 230 hk = MORRO på isbane :D:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by projekt bruning

b23a fra 83 har smidd veiv, m råder og helt greie stempler.

til turbokonvertering er det greit å dra av et par mm på stemplene.......

da har du en rimelig skuddsikker bunndel opp til 330hk

 

Hmm...

 

 

Hvorfor er det bare smidd veiv på 83årgangen? Blei brukt samme veiv på alle b23 blokkene, blei først byttet da b230 kom...

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet....

 

B230 er den beste blokka. Altså selve støpingen og kvaliteten på blokka.

B23 veiva er den sterkeste veiva. Denne passer ikke i B230 blokkene, med mindre du sliper den om (er noen lagre om ikke passer). Er altså fullt mulig å montere den, men må modifiseres litt.

B23ET rådene er de sterkeste rådene, såkalte "m-råder".

B23ET har smidde stempler, som tåler mer enn de andre stemplene.

 

Så har du jo såklart B230FT/FK motorene som er de beste, omtrent like holdbare som B23ET, men hakket bedre, pga. av blant annet oljespylte stempler.

 

Jeg tror det beste for deg er en B23ET er beste kjøpet...

 

Men du skal kanskje turbokonvertere en sugemotor?

Tør jeg spørre hvorfor? :P

I så fall er vel ditt beste kjøpt en B230 blokk. Aner imidlertidig ingenting om stempler og råder i sugemotorer, bortsett fra at de tåler mindre enn turbo motorene...

Du må jo senke kompen osv. på et eller annet hvis (noe som du sikkert er klar over), så er jo endel jobb der uansett.

Men beste utgangspunktet er vel da B230 blokk, B23 veiv og råder, og B23ET stempler.

 

Hva er planene dine? ;)

Volvo 940 Turbo -95.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B23A med R-sport Turbo+ kitet funker fint for meg. Lader 0.5-0.6 Uten kompsenking... Driter egentlig i det, har en ny pakka b230a blokk som jeg kan flytte det over på hvis motoren skulle kvelde..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by yoyofish

Så vidt jeg vet....

 

B230 er den beste blokka. Altså selve støpingen og kvaliteten på blokka.

B23 veiva er den sterkeste veiva. Denne passer ikke i B230 blokkene, med mindre du sliper den om (er noen lagre om ikke passer). Er altså fullt mulig å montere den, men må modifiseres litt.

B23ET rådene er de sterkeste rådene, såkalte "m-råder".

B23ET har smidde stempler, som tåler mer enn de andre stemplene.

 

Så har du jo såklart B230FT/FK motorene som er de beste, omtrent like holdbare som B23ET, men hakket bedre, pga. av blant annet oljespylte stempler.

 

Jeg tror det beste for deg er en B23ET er beste kjøpet...

 

Men du skal kanskje turbokonvertere en sugemotor?

Tør jeg spørre hvorfor? :P

I så fall er vel ditt beste kjøpt en B230 blokk. Aner imidlertidig ingenting om stempler og råder i sugemotorer, bortsett fra at de tåler mindre enn turbo motorene...

Du må jo senke kompen osv. på et eller annet hvis (noe som du sikkert er klar over), så er jo endel jobb der uansett.

Men beste utgangspunktet er vel da B230 blokk, B23 veiv og råder, og B23ET stempler.

 

Hva er planene dine? ;)

 

Hva planene mine er??? Det veit ingen før jeg er ferdig med bilen.....hoved planen er å hente en 93- Fk på en hugger jeg har kontakter påi sverige. En God bekjent av meg kjenner sjefen å han sa at sjefen skulle ordne meg en god motor å sende den til norge:D

 

Men har UTROLIG lyst på samme motor som da butcher......3.0 r6 fra 960 med M90H kassa....hhehe...følg meg;)

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 745TiC

:mad: Skulle ikke du ha min da.........:cool:

 

 

Vil jo HELST det...men har ikke penger til nåla som ska på veggen for å henge nøklene til bilen på.......JEG TRENGER PENGER:mad: :mad:

 

 

Noen som vil sponse?:D :D :D

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Volvo-Lars

 

Hva planene mine er??? Det veit ingen før jeg er ferdig med bilen.....hoved planen er å hente en 93- Fk på en hugger jeg har kontakter påi sverige. En God bekjent av meg kjenner sjefen å han sa at sjefen skulle ordne meg en god motor å sende den til norge:D

 

Men har UTROLIG lyst på samme motor som da butcher......3.0 r6 fra 960 med M90H kassa....hhehe...følg meg;)

 

jeg gjorde bra kjøp på motoren min..

motor + gir, samt ledningsnett og hjerner: 10 lapper

manglet bunnpanne, men jeg fikk tak i en for usle 800kr!

 

Ellers: motoren fra fra 95' 960 og er kjørt ca. 150-160k

 

ps. jeg har sett 2.5 utgavene selges billig til tider. har sett de for 5-7. 3.0 pleier å ligge på 10-15, da uten girkasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår