Gå til innhold

TurboCivic bremser 629 hester

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Save target as.

Save target as2.

Save target as3.

 

84mm bore B18C1 (Integra GSR engine), 2.0 litres

Neukin Turbo Manifold (Full-Race ramhorn-copy)

T3/ T67 .63 a/r

MSD 1000cc injectors

42mm Turbonetics Racegate

Custom DP and IC piping in house

Race gate BOV

 

EDIT: Dynosheet:

wNjg0NDUzNnM0MTNkZmQzMXk1NDE%3D.jpg

 

EDIT2: Kjerra spinner løs på rullene; derav røyken og den "hakkete" kurven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg editerte første posten, og som vi ser av utskrifta har kjerra minimum 350 footpounds (gang med 1,35 for newtonmeter) tilgjengelig mellom 5500 og 9500 RPM (4000 RPM bredt område hvor 83% av maks dreiemoment er tilgjengelig), og fra 6300 til 9500 (3200 RPM bredt område hvor 79% av maks effekt er tilgjengelig) omdreininger yter den minimum 500 hester. Det vil jeg egentlig kalle et ganske bredt powerband. Hvordan en skal få et bredere powerband på en Cosworth som er begrenset til en fast kamprofil har jeg store vanskeligheter med å skjønne. Og ikke få meg til å trekke inn den søte Civicen med rødlinja på 10500 RPM; der kan man virkelig begynne å snakke om powerband.

 

EDIT: Bare så det er helt klart; dette er effekt på hjulene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VWGolfIIHFS

404-Error.. Linken er nede,funker ikke,nada..

Funker da her? Brukte du "save target as"?

 

Og veigrep? Finnes ikke. Med ei lettgira B16 eller B18C Type-R-kasse burde den ikke få grep før mot slutten av 4. giret. EDIT: På gatedekk. Dragradialslics forbedrer grepet betraktelig. Egenvekta på kjerra burde være rundt 1000 kilo, og den skal være bra vanskelig å knekke "from a rolling start".

 

Skal være cirka 1,58 kilo bil per hestekraft i denne her.

Skyline R34 GT-R: Circa 5,7.

JZA80 Supra: Cirka det samme.

Honda NSX: Cirka 4,5.

 

Råe tall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

Funker da her? Brukte du "save target as"?

 

Og veigrep? Finnes ikke. Med ei lettgira B16 eller B18C Type-R-kasse burde den ikke få grep før mot slutten av 4. giret. EDIT: På gatedekk. Dragradialslics forbedrer grepet betraktelig. Egenvekta på kjerra burde være rundt 1000 kilo, og den skal være bra vanskelig å knekke "from a rolling start".

 

Skal være cirka 1,58 kilo bil per hestekraft i denne her.

Skyline R34 GT-R: Circa 5,7.

JZA80 Supra: Cirka det samme.

Honda NSX: Cirka 4,5.

 

Råe tall.

 

Men med slicks...kan ikke da risikere å få for godt feste? har sett flere biler med mye hester som rett å slett sliter med for mye hester. i værstefall så har forstilling, drivaksler (eller bakaksling for RWD) gått rett i hælvete.....

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si han spinner bort de 4 første gira.

 

Hva skjer når han er ute å racer en annen importcar å kommer inn i en sving, girer ned i 3dje å trøkker gassen i bunn....hjulspinn....å hvis han er i svingen så kommer jo dette til å gå rett fram.

 

Dette er bare hypotese. Husk det.

 

Dette vet vel de fleste som har burna/spinni med FWD. Du har lite/ingen kontroll på hvor bilen går.

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo-Lars: Helt urealistisk. Når man kjører en forhjulstrekker med over 600 hester på forhjulene girer man ikke ned og bånner gassen midt i en sving. En venter tre sekunder til man har kommet rundt svingen for så å kjøre hele den kommende rettstrekka med hjulspinn. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis viste en film på skolen der de benka en Civic med samme motor (tror jeg, (Integra TypeR)). De dro ut 712.6 hester, og hvis jeg ikke husker feil var det en middels stor turbo også så teoretisk sett kunne de dra ut mye mer. Ikke verst for en 1.8 liter :)

 

Han bygger en Honda CRX med samme motor nå. Sikter på 600hk hvis jeg ikke tar feil.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår