Gå til innhold

TurboCivic bremser 629 hester

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Originally posted by Øyvind Ryeng

Volvo-Lars: Helt urealistisk. Når man kjører en forhjulstrekker med over 600 hester på forhjulene girer man ikke ned og bånner gassen midt i en sving. En venter tre sekunder til man har kommet rundt svingen for så å kjøre hele den kommende rettstrekka med hjulspinn. ;)

 

 

Sa det bare var en hypotese......jeg veit a faen hvordan eieren kjører....;)

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Laaars

De dro ut 712.6 hester, og hvis jeg ikke husker feil var det en middels stor turbo også så teoretisk sett kunne de dra ut mye mer. Ikke verst for en 1.8 liter :)

Ja, det var vel aldri noen som betvilte at Hondamotorer er Guds gave til bilentusiaster? Hvis nå bare flere tar til vett og tar disse motorene og setter de inn i lette, bakhjulsdrevne 80-tallsklassikere... (Ref: AE86 med F20C S2000-motor) ;)

 

 

Sa det bare var en hypotese......jeg veit a faen hvordan eieren kjører....

Alt i orden; ingen skade skjedd; her er vi alle venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

Jeg editerte første posten, og som vi ser av utskrifta har kjerra minimum 350 footpounds (gang med 1,35 for newtonmeter) tilgjengelig mellom 5500 og 9500 RPM (4000 RPM bredt område hvor 83% av maks dreiemoment er tilgjengelig), og fra 6300 til 9500 (3200 RPM bredt område hvor 79% av maks effekt er tilgjengelig) omdreininger yter den minimum 500 hester. Det vil jeg egentlig kalle et ganske bredt powerband. Hvordan en skal få et bredere powerband på en Cosworth som er begrenset til en fast kamprofil har jeg store vanskeligheter med å skjønne. Og ikke få meg til å trekke inn den søte Civicen med rødlinja på 10500 RPM; der kan man virkelig begynne å snakke om powerband.

 

EDIT: Bare så det er helt klart; dette er effekt på hjulene.

 

Var litt bedre å se på bildet du la ut av bremsepapiret enn ved pause på filmen. Så det var bedre enn antatt. :)

 

Selv om tilogmed du ikke kan fatte en ting, så betyr faktisk ikke det at det er umulig. :eek:

Og jeg er ingen cosworth fanatiker jeg, da hadde jeg sikkert ikke vært like imponert over ytelsen til de gamle fordmotorene, og heller tatt det som en selvfølge. Og det var jo nettopp det jeg ville frem til at hondamotoren er en mye ferskere konstruksjon enn cosworthen.

 

Ps: Hadde det stått honda på motoren til Hafsengen, hadde du nok blitt imponert over det bremsepapiret også. ;)

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

Alt i orden; ingen skade skjedd; her er vi alle venner.

 

Det er bra;)

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Larsern

Var litt bedre å se på bildet du la ut av bremsepapiret enn ved pause på filmen. Så det var bedre enn antatt. :)

 

Selv om tilogmed du ikke kan fatte en ting, så betyr faktisk ikke det at det er umulig. :eek:

Og jeg er ingen cosworth fanatiker jeg, da hadde jeg sikkert ikke vært like imponert over ytelsen til de gamle fordmotorene, og heller tatt det som en selvfølge. Og det var jo nettopp det jeg ville frem til at hondamotoren er en mye ferskere konstruksjon enn cosworthen.

 

Ps: Hadde det stått honda på motoren til Hafsengen, hadde du nok blitt imponert over det bremsepapiret også. ;)

Bottom line: "Bredt powerband er verdt å etterstreve". Og: "Så lenge du selv er fornøyd er alt annet uviktig".

 

 

Synd det er Feilhjulstrekk Hadde vært morro med RWD

Du har bare ingen anelse hvor rett du har i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

Du har bare ingen anelse hvor rett du har i dette.

 

Øyvind er alles ballerina;)

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Laaars

En kompis viste en film på skolen der de benka en Civic med samme motor (tror jeg, (Integra TypeR)). De dro ut 712.6 hester, og hvis jeg ikke husker feil var det en middels stor turbo også så teoretisk sett kunne de dra ut mye mer. Ikke verst for en 1.8 liter :)

 

Han bygger en Honda CRX med samme motor nå. Sikter på 600hk hvis jeg ikke tar feil.

Jasså, hehe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår