Erik Braseth Skrevet Desember 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2004 Er ganske så usikker her nå. Hva er en hardypakning, en hardyplate og en hardykobling? Har fått med meg at hardy-ett-eller-annet er en gummiforing på mellomakselen, men er alle disse tre tingene samme greie med forskjellige navn? Hvis dette var uklart er det bare å spørre, slik at jeg kan forklare hva jeg mener. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet Desember 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2004 Originally posted by Erik Braseth Er ganske så usikker her nå. Hva er en hardypakning, en hardyplate og en hardykobling? Har fått med meg at hardy-ett-eller-annet er en gummiforing på mellomakselen, men er alle disse tre tingene samme greie med forskjellige navn? Hvis dette var uklart er det bare å spørre, slik at jeg kan forklare hva jeg mener. Hardy skiven er en gummi klosse som sitter mellom girkassa og mellom aksel.. Den gjør at gir og aksel ikke er direkte metall imot metall, så driverket får fjøre litt i noe.. Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Desember 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2004 Jupp, det var det jeg hadde fått med meg, men alle disse forskjellige navnene er ganske forvirrende. Men er da hardykobling, hardyskive, hardyplate og hardypakning forskjellige navn på samme del? Det som forvirrer meg her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet Desember 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2004 Jepp det er samme greie å det riktige ordet er hardykobling. Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Desember 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2004 momo: Med det samme vi er inne på tema, har du noen formening om hva en hardykobling til scorpio med 2.8 og automat koster (i og med at du har nesten samme bil)? :) *edit: Fant dette på mekonomen.no Hardyskive med 6 lika hylsor 06-60813 724:- Og da regner jeg med dette er en hardykobling? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet Desember 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2004 Jepp det vet jeg for den måtte jeg bytte i sommer (datt ned i 3 deler når jeg bytta kasse) Den er "litt" dyr. 850kr inkludert... Den kommer med stålspenne rundt.. IKKE TA DENNE AV FØR ALLE SKRUENE ER DRATT TIL. Det er da original ford del.. uten noe rabatt. Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg